Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 7A] spieniony płyn wspomagania

wojtbert
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Nałęczów/Lubelskie

[B3 7A] spieniony płyn wspomagania

Post autor: wojtbert » 02 mar 2011, 16:30

witam
dzis zmienilem pompe od wspomagania bo stara ciekła i wyła , poza tym stary płyn był koloru czerwonego więc zmieniłem go na zielony febi, wszystko ok ale teraz płyn w zbiorniczku pieni się i ma barwę blado czerwoną zamiast zielonej, czy stary płyn nie zleciał do końca i zmieszał się z nowym? A może spuścić cały płyn i zalać jeszcze raz zielonym?

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 02 mar 2011, 18:06

Witam. Skoro się pieni to płyny się ze sobą ''ścinają'' bo stary nie zleciał do końca ;-) Było trzeba najpierw przepłukać układ tańszym zielonym płynem, a potem zalać Febi-m ;-)

wojtbert
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Nałęczów/Lubelskie

Post autor: wojtbert » 02 mar 2011, 18:23

no to jutro kupię drugą butelkę febi zleje to co jest teraz i powinno byc po kłopocie :lol:

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 02 mar 2011, 20:13

wymień to jak najszybciej bo i pompę jak i magiel załatwisz.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Re: [B3 7A] spieniony płyn wspomagania

Post autor: skoti » 03 mar 2011, 21:50

wojtbert pisze:witam
płyn był koloru czerwonego więc zmieniłem go na zielony febi,
Jak dobrze chodziła na czerwonym to po co kombinujesz :!: :?: oby nie było za późno
wojtbert pisze:wszystko ok ale teraz płyn w zbiorniczku pieni się i ma barwę blado czerwoną zamiast zielonej, czy stary płyn nie zleciał do końca i zmieszał się z nowym? A może spuścić cały płyn i zalać jeszcze raz zielonym?
:?:
To normalne ,że się pieni przestanie po czasie pokręć kierą w lewo i prawo i ustąpi

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 04 mar 2011, 07:21

nie wolno na czerwonym bo czerwony to syntetyk, a wspomaganie chodzi na mineralnym tylko i wyłacznie!

A olej pieni się, bo jest wymieszany syntetyk z mineralnym i trzeba to jak najszybciej wylać!

niech was ręka Boska broni przed wlewaniem czerwonego syntetyku!

wojtbert
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Nałęczów/Lubelskie

Post autor: wojtbert » 04 mar 2011, 09:16

Pora zabrac się za wymianę "mixu czerwonego z zielonym" na sam zielony , i teraz tak rozmawiałem z mechanikiem i powiedział że trzeba przepłukać układ , a że on nie ma czasu to postanowiłem zrobić to sam zgodnie z jego wskazówkami , powiedział tak: wjedz na kanał odkręć przewód ciśnieniowy ten co idzie od pompy do maglownicy (odkręcić przy maglownicy) , odpal samochód , niech pompa wypluje resztki starego płynu , zakręć przewód nalej nowego ,znowu odpal niech trochę pochodzi. Potem znowu odkręć przewód przy maglownicy , odpal samochód niech pompa wypluje płyn , potem zakręć przewód i nalej właściwego płynu i gotowe. Czy tak mam zrobić?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 04 mar 2011, 09:24

jak najbardziej, to prawidłowy system, ale możesz zrobić bez wjeżdżania na kanał - odkręcasz wężyki ze zbiorniczka wspomagania, wężyk który idzie do pompy wspomagania wsadzasz w butelkę świeżą z płynem , drugi wężyk, powrotny, który idzie z maglownicy wkładasz w puste wiaderko i heja, włączasz silnik, trochę ruszasz kierownicą, aż nie wypompuje płynu z butelki ze świeżym płynem. Potem wyjmujesz zbiorniczek wspomagania, czyścisz go , czyścisz też filterek w środku, składasz do kupy, zalewasz nowym płynem mineralnym, odpalasz auto, odpowietrzasz układ kręcąc kilka razy kierownicą w obie strony do końca, i uzupełniasz płyn. I finito.

I tak 2 litry płynu musisz użyć, jeden na przepłukanie, drugi na wlanie czystego.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 mar 2011, 09:26

może być ale nie długo bo pompa będzie chodzić na sucho możesz jeszcze na zgaszonym siniku pokręcić kierą w lewo prawo parenaście razy na podniesionym przodzie <ok>

Awatar użytkownika
dr.lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1111
Rejestracja: 11 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: dr.lolek » 04 mar 2011, 09:30

ja ost wymieszalem te plyny jakos czerwony z zielonym chyba i smiga nic sie nie zwazylo ani nic xD :mrgreen:

wojtbert
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Nałęczów/Lubelskie

Post autor: wojtbert » 04 mar 2011, 09:36

no widzisz u Ciebie było ok a u mnie płyn się pieni i ma kolor jasno czerwony zamiast zielonego , ok ale teraz jade do sklepu po jeszcze jedną butelke febiego bo mam tylko litr a potrzebuje dwóch oczywiście żony samochodem :lol:

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 04 mar 2011, 09:57

Ja w b2 i b4 mam czerwony i nic się nie dzieje. To tak jak z olejami jak ktoś przede mną latał na syntetyku to po kupnie nie dam mu mineralnego tylko dam taki jaki był

krystek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 299
Rejestracja: 24 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: koszalin

Post autor: krystek » 04 mar 2011, 10:02

czerwony plyn jest pełnym syntetykiem,w 7a powinien być hydrauliczny olej mineralny,czyli zielony febi lub słomkowy(żółtawy),czerwony rozwali uszczelnienia pompy i maglownicy nie wspominając o uszczelnieniach wzmacniacza siły chamowania(serwo ):)

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 04 mar 2011, 10:06

Teoria teoria jak ktoś nie wierzy to zapraszam do lubuskiego na oględziny

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 04 mar 2011, 10:14

Panowie ja tez wymieniłem olej od wspomagania na pełny syntetyk i już śmigam ponad rok co mi grozi w takim razie. Trzeba go wymieniać na mineralny :?: Dodam ze facet na stacji kontroli pojazdów ostatnio powiedział że chyba mam delikatny luz na maglownicy to może być spowodowane tym olejem :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl