[80 B4 2.0 ABT] Po zmianie oleju z minealnego na półsyntetyk
[80 B4 2.0 ABT] Po zmianie oleju z minealnego na półsyntetyk
Witam.
1000km temu zmieniłem minerala Shell Helix Super 15W40 na półsyntetyk Shell Helix Plus 10W40. Ponadto wcześniej był filtr Boscha a obecnie Filtrona.
Po takim dystansie pokusiłem się o porównanie "brania" oleju przez samochód. Okazało się, że minerala ubywało 0,65-0,7l/1000km a półsyntetyka ... 0,4l :shock: Silnika raczej nie oszczędzałem, tzn. mam tzw. ciężką nogę i do tego krótką skrzynię ... przykładowo 140km/h = 4000rpm na V tym biegu.
W związku z tym pytanie do fachowców - jak to logicznie wytłumaczyć, że rzadszego oleju mniej ubywa ?
Dodatkowo spadło spalanie benzyny od 0,5l trasa do 1,5l w mieście. Ponieważ jednak zmieniana była wcześniej lambda i świece to olej pewnie ma tu trzeciorzędne znaczenie.
1000km temu zmieniłem minerala Shell Helix Super 15W40 na półsyntetyk Shell Helix Plus 10W40. Ponadto wcześniej był filtr Boscha a obecnie Filtrona.
Po takim dystansie pokusiłem się o porównanie "brania" oleju przez samochód. Okazało się, że minerala ubywało 0,65-0,7l/1000km a półsyntetyka ... 0,4l :shock: Silnika raczej nie oszczędzałem, tzn. mam tzw. ciężką nogę i do tego krótką skrzynię ... przykładowo 140km/h = 4000rpm na V tym biegu.
W związku z tym pytanie do fachowców - jak to logicznie wytłumaczyć, że rzadszego oleju mniej ubywa ?
Dodatkowo spadło spalanie benzyny od 0,5l trasa do 1,5l w mieście. Ponieważ jednak zmieniana była wcześniej lambda i świece to olej pewnie ma tu trzeciorzędne znaczenie.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Pozornie mniejsze teraz zużycie oleju może wynikać stąd, że przez mniej szczelne pierścienie do oleju dostaje się więcej benzynki i "uzupełnia" ubytki. Wcześniej, gęstszy olej lepiej uszczelniał pierścionki i niepozwalał na przedostanie się benzyny do miski. To takie teoretyczne wyjaśnienie zjawiska. Dość dokładnie opisuje to zjawisko Dieter Korp w książce o naprawie Audi.
Hmm to ze olej ma oznaczenie 10W-40, a nie 15W-40 to nie oznacza ze ten olej ma inna lepkosc w letniej temperaturze tzn. tu jest 40 i tu 40 ( klasa lepkosciowa). Inaczej sie zachowuje zima bo jeden ma 10W a drugi 15W, tzn. ze olej z oznaczeniem 15W szybciej krzepnie. Ogolnie rzecz biorac olej o oznaczeniu 10W-40 jest rzadszy ale tylko podczas rozruchu i zima, przez co szybciej przemieszcza sie w ukladzie.
Danek mowisz prawde i dobrze kombinujesz, benzyny tak naprawde troszke wiecej przejdzie do miski olejowej, ale pamietaj o odmie. Nia odparuje pozniej benzyna do silnika i sie spali. Niemartwcie sie o spalanie oleju tak, silnik jak potrzebuje to sobie spali i juz, a we formule 1 silnik "bierze" ok. 1 litr na 100 km a te silniki sa dopiero co dotarte.
Pomyślałem o tym i będąc u mechanika pytałem go o to - wyjął bagnet - powąchał, podpalił i stwierdził, że benzyny w oleju nie ma Ponadto gdy go przegoniłem na trasie wtedy benzyna powinna odparować i oleju po porannym sprawdzeniu przed uruchomieniem powinno być teoretycznie mniej a tak nie było.Danek pisze:Pozornie mniejsze teraz zużycie oleju może wynikać stąd, że przez mniej szczelne pierścienie do oleju dostaje się więcej benzynki i "uzupełnia" ubytki
Wcale się tym spalanie nie martwię bo de facto to część mi ucieka spod uszczelki pod głowicą, trochę się rosi pod górnym czujnikiem ciśnienia i takie tam ...krychu pisze:Niemartwcie sie o spalanie oleju tak, silnik jak potrzebuje to sobie spali i juz, a we formule 1 silnik "bierze" ok. 1 litr na 100 km a te silniki sa dopiero co dotarte.
- greegwhite
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 11 lis 2007, 19:45
- Lokalizacja: Kłodzko
Witam.Chcialbym sie dowiedziec od Was profesjonalisci bo ja niestety jeszcze jestem Zielony:D jaki mam wlac olej do Swojej Coupe:)??Silnik 2.0E Benzyna (115KM).Jaki na zime jaki na lato.Kazdy pisze rozne rzeczy.Ogolnie zima przyszla i boje sie ze palac Audi rano przy -15C moge zobaczyc wyskakujaca glowice przez maske:D Prosze o Rade:)???Prosze napisac jaki olej jaki rodzaj,pol,full,czy minerala wlac do maszyki:))Pozdrawiam greegwhite
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
Witam. Wszystko zależy od przebiegu twojego autka. Ja też długo gdybałem mineralny czy półsyntetyk,przy przebiegu 190000; wybrałem półsyntetyk i nie żałuje. Auto jest żywsze, bardziej dynamiczne...a oleju nie ubywa. Jeśli chodzi o rodzaj to Castrol Magnatec 10W-40. Ale poleciłbym jeszcze Valvoline Maxlife 10W-40
Pozdrawiam 8-)
Pozdrawiam 8-)
- greegwhite
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 11 lis 2007, 19:45
- Lokalizacja: Kłodzko
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A ja też muszę się pochwalić pozytywnymi zmianami zaobserwowanymi po zmianie z oleju mineralnego na półsyntetyk. Silnik też zaczął brać mi mniej oleju ale to raczej efekt wymienionej uszczelki pod miską olejową. To co dotyczy natomiast samego oleju to wyciszenia się auta. Naprawdę stało się super ciche. W dodatku kontrolka smarowania gaśnie mi zaraz po przekręceniu kluczyka. Momentalnie jak zapale silnik kontrolka gaśnie, nawet jak auto stało 2 dni. Wcześniej na oleju mineralnym zdarzało się że gasła po 3 sekundach.
Przez ostatnie dwa dni nie jeździłem, dziś wieczorem odpaliłem samochód i co :?: Przez pierwsze sekundy chodził głośniej, tak jak zwykle jak jest zimny a po chwili co :?: A po chwili zaczął do mnie mruczeć jak kotek :mrgreen: W prawdzie dzisiaj nie było aż tak zimno ale na oleju mineralnym tak cicho jak teraz na pewno nie chodził.
[ Dodano: 11 Grudzień 2007, 23:51 ]
Przez ostatnie dwa dni nie jeździłem, dziś wieczorem odpaliłem samochód i co :?: Przez pierwsze sekundy chodził głośniej, tak jak zwykle jak jest zimny a po chwili co :?: A po chwili zaczął do mnie mruczeć jak kotek :mrgreen: W prawdzie dzisiaj nie było aż tak zimno ale na oleju mineralnym tak cicho jak teraz na pewno nie chodził.
[ Dodano: 11 Grudzień 2007, 23:51 ]
To też może być powodem mniejszego zużycia oleju u mnie. Wcześniej miałem nie sprawną chłodnicę oleju i sporo oleju mogło być faktycznie odparowywane tak jak piszesz. teraz mam olej półsyntetyczny a w dodatku sprawną chłodnice oleju.Kardas pisze:Baza oleju mineralnego jest bardziej podatna na odparowanie niż półsyntetycznego. Właśnie dlatego m.in. oleju półsyntetycznego mniej ubywa niż mineralnego.
Czy w benzynówkach też jest chłodnica oleju czy to tylko w traktorkach? Jak poznać że może być nie sprawna?Labiel pisze:To też może być powodem mniejszego zużycia oleju u mnie. Wcześniej miałem nie sprawną chłodnicę oleju i sporo oleju mogło być faktycznie odparowywane tak jak piszesz. teraz mam olej półsyntetyczny a w dodatku sprawną chłodnice oleju.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: