Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Po zmianie oleju z minealnego na półsyntetyk

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

[80 B4 2.0 ABT] Po zmianie oleju z minealnego na półsyntetyk

Post autor: paco » 18 sie 2007, 21:33

Witam.

1000km temu zmieniłem minerala Shell Helix Super 15W40 na półsyntetyk Shell Helix Plus 10W40. Ponadto wcześniej był filtr Boscha a obecnie Filtrona.

Po takim dystansie pokusiłem się o porównanie "brania" oleju przez samochód. Okazało się, że minerala ubywało 0,65-0,7l/1000km a półsyntetyka ... 0,4l :shock: Silnika raczej nie oszczędzałem, tzn. mam tzw. ciężką nogę i do tego krótką skrzynię ... przykładowo 140km/h = 4000rpm na V tym biegu.

W związku z tym pytanie do fachowców - jak to logicznie wytłumaczyć, że rzadszego oleju mniej ubywa ?


Dodatkowo spadło spalanie benzyny od 0,5l trasa do 1,5l w mieście. Ponieważ jednak zmieniana była wcześniej lambda i świece to olej pewnie ma tu trzeciorzędne znaczenie.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 18 sie 2007, 22:42

Pozornie mniejsze teraz zużycie oleju może wynikać stąd, że przez mniej szczelne pierścienie do oleju dostaje się więcej benzynki i "uzupełnia" ubytki. Wcześniej, gęstszy olej lepiej uszczelniał pierścionki i niepozwalał na przedostanie się benzyny do miski. To takie teoretyczne wyjaśnienie zjawiska. Dość dokładnie opisuje to zjawisko Dieter Korp w książce o naprawie Audi.

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 18 sie 2007, 22:45

Hmm to ze olej ma oznaczenie 10W-40, a nie 15W-40 to nie oznacza ze ten olej ma inna lepkosc w letniej temperaturze tzn. tu jest 40 i tu 40 ( klasa lepkosciowa). Inaczej sie zachowuje zima bo jeden ma 10W a drugi 15W, tzn. ze olej z oznaczeniem 15W szybciej krzepnie. Ogolnie rzecz biorac olej o oznaczeniu 10W-40 jest rzadszy ale tylko podczas rozruchu i zima, przez co szybciej przemieszcza sie w ukladzie.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 18 sie 2007, 23:00

Krychu, wszystko prawda, ale tu może następować "uzupełnienie" benzyną w chwili rozruchu zimnego silnika. Wtedy 15W jest gęstszy niż 10W, a szczelność cylindra najmniejsza (kolokwialnie ujmując).
No ale nie jestem specem od silników, więc trochę teoretyzuję na podstawie różnorodnych lektur :-)

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 18 sie 2007, 23:03

Danek mowisz prawde i dobrze kombinujesz, benzyny tak naprawde troszke wiecej przejdzie do miski olejowej, ale pamietaj o odmie. Nia odparuje pozniej benzyna do silnika i sie spali. Niemartwcie sie o spalanie oleju tak, silnik jak potrzebuje to sobie spali i juz, a we formule 1 silnik "bierze" ok. 1 litr na 100 km :-) a te silniki sa dopiero co dotarte.

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 18 sie 2007, 23:18

Danek pisze:Pozornie mniejsze teraz zużycie oleju może wynikać stąd, że przez mniej szczelne pierścienie do oleju dostaje się więcej benzynki i "uzupełnia" ubytki
Pomyślałem o tym i będąc u mechanika pytałem go o to - wyjął bagnet - powąchał, podpalił i stwierdził, że benzyny w oleju nie ma ;-) Ponadto gdy go przegoniłem na trasie wtedy benzyna powinna odparować i oleju po porannym sprawdzeniu przed uruchomieniem powinno być teoretycznie mniej a tak nie było.
krychu pisze:Niemartwcie sie o spalanie oleju tak, silnik jak potrzebuje to sobie spali i juz, a we formule 1 silnik "bierze" ok. 1 litr na 100 km :-) a te silniki sa dopiero co dotarte.
Wcale się tym spalanie nie martwię bo de facto to część mi ucieka spod uszczelki pod głowicą, trochę się rosi pod górnym czujnikiem ciśnienia i takie tam ...

Awatar użytkownika
greegwhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 11 lis 2007, 19:45
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: greegwhite » 13 lis 2007, 22:30

Witam.Chcialbym sie dowiedziec od Was profesjonalisci bo ja niestety jeszcze jestem Zielony:D jaki mam wlac olej do Swojej Coupe:)??Silnik 2.0E Benzyna (115KM).Jaki na zime jaki na lato.Kazdy pisze rozne rzeczy.Ogolnie zima przyszla i boje sie ze palac Audi rano przy -15C moge zobaczyc wyskakujaca glowice przez maske:D Prosze o Rade:)???Prosze napisac jaki olej jaki rodzaj,pol,full,czy minerala wlac do maszyki:))Pozdrawiam greegwhite

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 14 lis 2007, 07:29

Witam. Wszystko zależy od przebiegu twojego autka. Ja też długo gdybałem mineralny czy półsyntetyk,przy przebiegu 190000; wybrałem półsyntetyk i nie żałuje. Auto jest żywsze, bardziej dynamiczne...a oleju nie ubywa. Jeśli chodzi o rodzaj to Castrol Magnatec 10W-40. Ale poleciłbym jeszcze Valvoline Maxlife 10W-40

Pozdrawiam 8-)

Awatar użytkownika
greegwhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 11 lis 2007, 19:45
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: greegwhite » 14 lis 2007, 22:46

Mam przebieg juz 213tys wiec musze wlac 10w-40.Dziekuje

Online
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 15 lis 2007, 16:33

A mi się wydaje, że taki test jest za mało obiektywny i pewny aby móc polemizowac.
Warunki amtosferyczne i milion innych rzeczy może wchodzić w grę.

Kardas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:08

Post autor: Kardas » 07 gru 2007, 10:12

Baza oleju mineralnego jest bardziej podatna na odparowanie niż półsyntetycznego. Właśnie dlatego m.in. oleju półsyntetycznego mniej ubywa niż mineralnego.

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 07 gru 2007, 10:41

Ja tam zawsze wychodzę z założenia, że " dla pewności tej jakości wlejmy minerała" po co to się głowić nad tym co tam było i ile faktycznie ma nasz 15-nastoletni silnik przejechane.
A jak ktoś dalej będzie miał niespokojny sen to zaaplikujmy dodatkowo ceramizera lub motor-lifa.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 gru 2007, 23:49

A ja też muszę się pochwalić pozytywnymi zmianami zaobserwowanymi po zmianie z oleju mineralnego na półsyntetyk. Silnik też zaczął brać mi mniej oleju ale to raczej efekt wymienionej uszczelki pod miską olejową. :-P To co dotyczy natomiast samego oleju to wyciszenia się auta. Naprawdę stało się super ciche. W dodatku kontrolka smarowania gaśnie mi zaraz po przekręceniu kluczyka. Momentalnie jak zapale silnik kontrolka gaśnie, nawet jak auto stało 2 dni. Wcześniej na oleju mineralnym zdarzało się że gasła po 3 sekundach.

Przez ostatnie dwa dni nie jeździłem, dziś wieczorem odpaliłem samochód i co :?: Przez pierwsze sekundy chodził głośniej, tak jak zwykle jak jest zimny a po chwili co :?: A po chwili zaczął do mnie mruczeć jak kotek :mrgreen: W prawdzie dzisiaj nie było aż tak zimno ale na oleju mineralnym tak cicho jak teraz na pewno nie chodził.

[ Dodano: 11 Grudzień 2007, 23:51 ]
Kardas pisze:Baza oleju mineralnego jest bardziej podatna na odparowanie niż półsyntetycznego. Właśnie dlatego m.in. oleju półsyntetycznego mniej ubywa niż mineralnego.
To też może być powodem mniejszego zużycia oleju u mnie. Wcześniej miałem nie sprawną chłodnicę oleju i sporo oleju mogło być faktycznie odparowywane tak jak piszesz. teraz mam olej półsyntetyczny a w dodatku sprawną chłodnice oleju.

knocke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:26
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: knocke » 13 gru 2007, 11:36

Labiel pisze:To też może być powodem mniejszego zużycia oleju u mnie. Wcześniej miałem nie sprawną chłodnicę oleju i sporo oleju mogło być faktycznie odparowywane tak jak piszesz. teraz mam olej półsyntetyczny a w dodatku sprawną chłodnice oleju.
Czy w benzynówkach też jest chłodnica oleju czy to tylko w traktorkach? Jak poznać że może być nie sprawna?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 gru 2007, 11:51

W benzyniakach tego nie ma. W Dieslach jest ponieważ turbosprężarka jest smarowana olejem i strasznie ten olej podgrzewa. To tak jakbyś chciał smarować kolektor wydechowy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl