Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3] - MTDI czy warto swapa- pierwsze kroki, olej pełny synt

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

[b3] - MTDI czy warto swapa- pierwsze kroki, olej pełny synt

Post autor: knychu11 » 01 mar 2011, 09:39

WItam wszyskich.
Być może będę miał okazje kupić silnik afn chyba z osprzętem i skrzynia nie wiem dokładnie jaka tam jest ale org z Passata b5 w granicach około 1500

Pytanie moje czy opłaca się pchać taki silnik jako mtdi do 80 b3. rok 91
Czy lepiej sprzedać dołożyć i kupic coś innego ? ale w sumie co bym kupił za taka kasę. tu chociaż mniej więcej wiem co mam a co bym kupił to nie wiadomo a pewnie wyszło by w praktyce...
Proszę o jakieś porady...
Z góry dzięki :)
Pozdro :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 03 maja 2011, 18:02 przez knychu11, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 01 mar 2011, 21:17

ja nie żałuje

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 mar 2011, 21:21

Warto.

Przedstawisz konkretny problem - dostaniesz rozwiązanie.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 02 mar 2011, 09:30

knychu11, a masz teraz 1.6 w dieslu? jezeli tak to ja bym sie nie zastanawial, zwykle afn/1z w dobrym stanie goly kosztuje okolo 1k, a Ty masz z osprzetem i skrzynia, wiec powinno wystarczyc ;]

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 02 mar 2011, 09:47

Dokładny problem... Chodzi o to ze tamten silnik mi siada w zimie to masakra była z odpalaniem... a tu już bezpośredni wtrysk,lepsza wydajność mniej problemów z odpalaniem.
Nie planuje jakiś 200 koni ale tak około 130. Wyśle założyć większy IC poprawić wydech i dolot i trafić z dłuższa skrzynia.obecnie AKMa myśłe o EEN taka powinna być z tym silnikiem

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 02 mar 2011, 09:49

Ale turbo z AFN-a nie wysterujesz bez kompa.

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 02 mar 2011, 09:59

No silnik 1.6 td
Wiem, dlatego rozglądam się za innym np od aaz.
A właśnie czy turbo od silnik 2.5 pasowało by? Nie chodzi mi o mocowanie tylko czy nic się nie stanie jak ja miał bym 1.9 a turbo od 2.5

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 02 mar 2011, 10:04

Lepiej od 1z.

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 03 mar 2011, 08:46

A torbo od AFN'a i przerobienie go na mechaniczne? bo też było trochę po forach...

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 03 mar 2011, 09:59

mozna na nadcisnieniowe przerobic, ale jest z tym troche zabawy....

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 03 mar 2011, 12:57

Ale warto się pobawić żeby wstawić ten silnik jako mtdi do b3, czy raczej gra niewarta świeczki ?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 mar 2011, 20:19

knychu11 pisze:Ale warto się pobawić żeby wstawić ten silnik jako mtdi do b3, czy raczej gra niewarta świeczki ?
Warto.
Turbina może być, co masz. No chyba, że ona też kaplica.

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 03 mar 2011, 20:25

NO i o to mi chodziło.
Dziękuje za porady, jak z kompletuje wszystko to powinno się ukazać na forum ;)
Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-03-18, 14:31 ]
No i został zakupiony silniczek pod MTDI lecz nie AFN a 1Z ;)
tyle ze bez pompy i walka rozrządu ;/
I teraz kilka pytań czy najlepiej jak by wałek był od 1z'a czy może być od czegoś innego ?

Od samego zakupu prace już są w toku, na pierwszy rzut przyszło rozkręcanie osprzętu i umycie wszystkiego po kolei ( została tylko miska do umycia) ;)
I zastanawiam się czy od razu wymienić uszczelniacze od walu korbowego i pompy oleju jak już mam rozkręcone z leksza...
Nie wiem jaki był wlewany olej, ale myślę nad zakupem jakiegoś 5w40
Silnik pochodzi z audi 80 b4 chyba 94 rok był i na tarczy miał jakoś 220 tyś
CO byście radzili ? :lol:

(zdjęcia niebawem się ukażą) :-D

spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Post autor: spawacz » 19 mar 2011, 12:12

uszczelniacze na wale wymien -znam to z autosji, pompe 11 nawet o 10 nie mysl bo w Mtdi t max 115km bedzie, turbo polecam KKK24/T3 i nie jakis wynalazki na vnt , T3 ma max boosta przy ok.2400 obr, a kkk24 2100 wiec to bym zaalozyl.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 19 mar 2011, 15:25

spawacz pisze:10 nie mysl bo w Mtdi t max 115km bedzie
Powiedz to tym, co na 10'tkach większe moce bez problemu uzyskiwali. Jaką złożysz pompę - tak będzie jeździł.

BTW.
Jakby ktoś jakimś cudem dorwał pompę z Cromy 2.5 TDI to na dzień dobry będzie miał ok 115km a to tylko 10'tka jest. A ta pompa jeszcze ma rezerwy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl