Witam,
problem kształtuje sie nastepująco, problem jest z falującymi obrotami na nagrzanym silniku i zdarza mu sie od czasu do czasu gasnąć, do tego ostatnio doszły duże obroty na zimnym jakoś około 1600 obrotów, zawsze było około 1200. Audiczka bierze 19l po mieście na krótkich dystansach na 100km, to chyba nie jest normalne ? instalacja gazowa założona była 2 lata temu, nie było w niej nic wymieniane, ani ustawiane poza pierwszym ustawieniem. myślalem, że to kwestia świec itp. wymieniłem świece, kable kopułke i palec, ale nie pomogło.
Auto jest odpalane na benzynie, ale szybko przerzucane na gaz.
Z forum doczytałem, że może to być wina:
1) gaźnik coś z membranami
2) szczelność układu dolotowego ?
3) może problem z parownikiem lub filtrem gazu ?
4) pompa paliwowa ?
5) a może czujnik temperatury ?
Ma ktoś jakieś pomysły co to może być dokładniej ?
Poszukuję też Mechanika w Lublinie, który by się tym zajął, miałem namiar na zaklad motronic, podobno bardzo dobrzy, ale się już tym nie zajmują:) pech
czy jest mi w stanie ktoś pomóc ?
pozdrawiam
dodam jeszcze, że przy jeździe z górki lub bez wciśniętego pedału gazu, silniczek się dławi, samochodem szarpie, problem znika, gdy doda się gazu
[80 B3 1,8S] Falujące obroty, wysokie spalanie, gaźnik ?
[80 B3 1.8S]Falija obroty ,wysokie spalanie ,gaznik?
Podaj typ silnika,jeśli gaźnik to czy oryginalny Keihin ,jaki typ zasilania paliwem czy na pewno gaźnik.Napisz tez czy samochód nie byl przerabiany np z 2.0 na 1.8[składak?/lub z diesla na benzynę.Chodzi o to aby nie błądzić bo można napisać mnóstwo odpowiedzi a efekt może być żaden.Po prostu ,żeby Ci pomoc musi być jasne co naprawdę w nim jest a potem diagnozować.
mhmmm... dokładnej histori samochodu nie znam, jest to silnik JV,NE 1.8 90 KM ze zdjęc poglądowych na forum, więcej info moge napisać jutro, sczytam dokładne oznaczenie silnika i przyjże się gaźnikowi. Co do składaków to nie jestem w stanie tego zdiagnozować, ale myśle, że autko nie jest składakiem, czytam dzisiaj pół dnia forum i upewniam się coraz bardziej że jest to wina sombdy lambda ? bo zaczeło się niewinnie od falujących obrotów na ciepłym silniku i większym spalaniu, potem zaczął gasnąć, ale na ten problem pomogła wymiana świec, przewodów, kop€łki i palca. No i potem dochodziły wszystkie problemy typu szarpanie gdy się ujmowało gazu itp. Autko spisywało się bardzo dobrze przez około 2 lata, nie miałem problemów, instalacja gazowa ma około 3 lata, założyłem po zakupie samochodu, spalanie było na trasie 9-10l po mieście 12. Ostatnio fakt, zima, ale pali około 19l na 100 na krótkich dystansach.
Jutro powymieniam też filtr powietrza i gazu. poszukam gdzieś czy lewego powietrza nie bierze. Jest jakaś prosta możliwość zdiagnozowania tego ? czy oglądanie przewodów i króćców po milimetrze ?
Jutro powymieniam też filtr powietrza i gazu. poszukam gdzieś czy lewego powietrza nie bierze. Jest jakaś prosta możliwość zdiagnozowania tego ? czy oglądanie przewodów i króćców po milimetrze ?
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Witam. Jeśli to NE to nie ma on sondy
A ok. 3lata na instalację i nic nie ruszane to od tego bym zaczął : filtr, ewentualnie regulacja, może regeneracja, bądź wymiana parownika (parownik wytrzymuje ok 60tyś. km)
Pisałeś, że wymieniłeś kable, świece, kopułkę to duży plus, te części wypadają.
Zajmij się instalacją gazową
A i filtr powietrza tak jak mówiłeś, też wymień
A ok. 3lata na instalację i nic nie ruszane to od tego bym zaczął : filtr, ewentualnie regulacja, może regeneracja, bądź wymiana parownika (parownik wytrzymuje ok 60tyś. km)
Pisałeś, że wymieniłeś kable, świece, kopułkę to duży plus, te części wypadają.
Zajmij się instalacją gazową
A i filtr powietrza tak jak mówiłeś, też wymień
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
[ 80 B3 1.8S].Falujace obroty,wysokie spalanie,gaznik?
Po odczytaniu kodu silnika i nazwy gaźnika można coś diagnozować.Sprawdź tez czy na pewno silnik nie ma Lambdy bo z tego co mam odnotowane , wersja austriacka i szwajcarska miały katalizator,recyrkulacje spalin i lambdę.
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko