Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1,8S] Falujące obroty, wysokie spalanie, gaźnik ?

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Troy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 15 lut 2008, 20:12
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[80 B3 1,8S] Falujące obroty, wysokie spalanie, gaźnik ?

Post autor: Troy » 03 mar 2011, 14:08

Witam,
problem kształtuje sie nastepująco, problem jest z falującymi obrotami na nagrzanym silniku i zdarza mu sie od czasu do czasu gasnąć, do tego ostatnio doszły duże obroty na zimnym jakoś około 1600 obrotów, zawsze było około 1200. Audiczka bierze 19l po mieście na krótkich dystansach na 100km, to chyba nie jest normalne ? instalacja gazowa założona była 2 lata temu, nie było w niej nic wymieniane, ani ustawiane poza pierwszym ustawieniem. myślalem, że to kwestia świec itp. wymieniłem świece, kable kopułke i palec, ale nie pomogło.
Auto jest odpalane na benzynie, ale szybko przerzucane na gaz.
Z forum doczytałem, że może to być wina:
1) gaźnik coś z membranami
2) szczelność układu dolotowego ?
3) może problem z parownikiem lub filtrem gazu ?
4) pompa paliwowa ?
5) a może czujnik temperatury ?
Ma ktoś jakieś pomysły co to może być dokładniej ?
Poszukuję też Mechanika w Lublinie, który by się tym zajął, miałem namiar na zaklad motronic, podobno bardzo dobrzy, ale się już tym nie zajmują:) pech
czy jest mi w stanie ktoś pomóc ?
pozdrawiam
dodam jeszcze, że przy jeździe z górki lub bez wciśniętego pedału gazu, silniczek się dławi, samochodem szarpie, problem znika, gdy doda się gazu

Thauri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2009, 17:38
Lokalizacja: RZL

[80 B3 1.8S]Falija obroty ,wysokie spalanie ,gaznik?

Post autor: Thauri » 03 mar 2011, 19:13

Podaj typ silnika,jeśli gaźnik to czy oryginalny Keihin ,jaki typ zasilania paliwem czy na pewno gaźnik.Napisz tez czy samochód nie byl przerabiany np z 2.0 na 1.8[składak?/lub z diesla na benzynę.Chodzi o to aby nie błądzić bo można napisać mnóstwo odpowiedzi a efekt może być żaden.Po prostu ,żeby Ci pomoc musi być jasne co naprawdę w nim jest a potem diagnozować.

Troy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 15 lut 2008, 20:12
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Troy » 03 mar 2011, 19:28

mhmmm... dokładnej histori samochodu nie znam, jest to silnik JV,NE 1.8 90 KM ze zdjęc poglądowych na forum, więcej info moge napisać jutro, sczytam dokładne oznaczenie silnika i przyjże się gaźnikowi. Co do składaków to nie jestem w stanie tego zdiagnozować, ale myśle, że autko nie jest składakiem, czytam dzisiaj pół dnia forum i upewniam się coraz bardziej że jest to wina sombdy lambda ? bo zaczeło się niewinnie od falujących obrotów na ciepłym silniku i większym spalaniu, potem zaczął gasnąć, ale na ten problem pomogła wymiana świec, przewodów, kop€łki i palca. No i potem dochodziły wszystkie problemy typu szarpanie gdy się ujmowało gazu itp. Autko spisywało się bardzo dobrze przez około 2 lata, nie miałem problemów, instalacja gazowa ma około 3 lata, założyłem po zakupie samochodu, spalanie było na trasie 9-10l po mieście 12. Ostatnio fakt, zima, ale pali około 19l na 100 na krótkich dystansach.

Jutro powymieniam też filtr powietrza i gazu. poszukam gdzieś czy lewego powietrza nie bierze. Jest jakaś prosta możliwość zdiagnozowania tego ? czy oglądanie przewodów i króćców po milimetrze ? :)

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 03 mar 2011, 20:41

Witam. Jeśli to NE to nie ma on sondy ;-)
A ok. 3lata na instalację i nic nie ruszane to od tego bym zaczął : filtr, ewentualnie regulacja, może regeneracja, bądź wymiana parownika (parownik wytrzymuje ok 60tyś. km)
Pisałeś, że wymieniłeś kable, świece, kopułkę to duży plus, te części wypadają.
Zajmij się instalacją gazową ;-)
A i filtr powietrza tak jak mówiłeś, też wymień ;-)

Troy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 15 lut 2008, 20:12
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Troy » 03 mar 2011, 21:52

ahaa nie ma sondy :) nie zaglądałem, nie bardzo się znam, informacje wyciągam z tego co wyczytam :) jutro powymieniam filtry i zobaczymy co z tego wyjdzie

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 04 mar 2011, 06:40

Jak będziesz działał przy filtrach to spójrz od razu na blok silnika pod 3 świecą i zczytaj oznaczenie silnika, będzie łatwiej o ewentualną diagnozę problemu ;-)

Thauri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2009, 17:38
Lokalizacja: RZL

[ 80 B3 1.8S].Falujace obroty,wysokie spalanie,gaznik?

Post autor: Thauri » 04 mar 2011, 09:02

Po odczytaniu kodu silnika i nazwy gaźnika można coś diagnozować.Sprawdź tez czy na pewno silnik nie ma Lambdy bo z tego co mam odnotowane , wersja austriacka i szwajcarska miały katalizator,recyrkulacje spalin i lambdę.

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 04 mar 2011, 10:55

no a chocby nawet mial lambde to co z tego ? przeciez przy jezdzie na lpg lamda itak jest oszukiwana . A na lpg mu sie tak dzieje przeciez

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 04 mar 2011, 16:05

Do sprawdzenia jeszcze zapłon i rozrząd(mógł "przeskoczyć" o ząbek, przez co zapłon się zmienił'"rozjechał").

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl