Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6TD RA] leją wtryskipomocy!!!

wolwerin222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:21
Lokalizacja: Kraków

[B3 1.6TD RA] leją wtryskipomocy!!!

Post autor: wolwerin222 » 04 mar 2011, 16:51

Witam
odkryłem dzisiaj a właściwie jakieś 10 min temu że leją mi wtryski! pytanie teraz czy ratuje tylko wymiana?? czy może jest jakaś regulacja czy cuś czy przypadkiem się ich jakoś nie dokręca?
Pozdro

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 mar 2011, 16:56

Jak to odkryłeś?

wolwerin222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wolwerin222 » 04 mar 2011, 17:06

czułem ON w kokpicie wiec na postoju otworzyłem maskę i na pracującym silniku widać było jak się pojawiają bombelki i kropelki ON przy mocowaniu wtrysku do silni po dodaniu gazu zwiększyła się ilość wydzieliny

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 mar 2011, 17:51

To nie znaczy, że wtryski leją tylko wycieka Ci spod wtrysków.
Wtryski leją wtedy gdy nie rozpylają paliwa lecz sikaja jak wąż strażacki do komory spalania.

wolwerin222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wolwerin222 » 04 mar 2011, 17:53

więc wycieka z pod wtrysków :p co z tym robić ?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 04 mar 2011, 17:56

Zmienic uszczelki pod wtryskami.

perdonar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 09 lut 2011, 14:27

Post autor: perdonar » 04 mar 2011, 18:32

musisz wymienic uszczekli pod pompa wytryskowa. tylko tutaj znow sie pojawia problem bo jesli poszla gorna uszczelka pompy wtryskowej to wymienisz sam. jesli jednak dolna to juz musisz zawozic do mechanika dlatego ze beda musieli rozkopac pompe i ustawiac katy. mialem ta sama usterke kiedys ( wymienili mi 2 uszczelki + czyszczenie pompy + ustawianie katow = 200 zl) przy okazji dowiedzialem sie ze mam pompe w tragicznym stanie ;d dziekuje im ze najpierw zrobili a pozniej powiedzieli ;'/ 200 naprawa a za dobra pompe na allegro dalbym 400 max dodam ze mechanik musi byc z kompem a nie zlota raczka z ruskimi kluczami

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 mar 2011, 18:46

musisz wymienic uszczekli pod pompa wytryskowa.
Pod pompą wtryskową masz pompę wody, o co biega?
perdonar pisze:do mechanika
Zwykle ich wiedza na temat pomp kończy się na ustawianiu początku tłoczenia.
perdonar pisze:ustawiac katy
Tylko początku tłoczenia, innych się nie ustawia.
perdonar pisze:na allegro dalbym 400 max
Loteria.
perdonar pisze:mechanik musi byc z kompem
Co najwyżej może sobie zapuścić na nim film bądź muzykę. Czteropak piwa dam Ci jeśli mi powiesz po co ten komputer do pompy.
perdonar pisze:a nie zlota raczka z ruskimi kluczami
Wystarczy obeznany człowiek z właśnie ruskimi kluczami. Co jak co ale ruscy mają kapitalnie dobrą stal w kluczach.

BTW.

Tak poza tym nie wspominał tutaj nic o pompie.

perdonar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 09 lut 2011, 14:27

Post autor: perdonar » 04 mar 2011, 19:54

1 wrzuta: To zwykła pomyłka
2 wrzuta: Jeśli właśnie wozisz do złotych raczek auta to nie dziw się ze nie wiedza jak to zrobić
3 wrzuta: Dokładnie tak kat wyprzedzenia tłoczenia. Teoretycznie ponowny montaż pompy w tym samym położeniu powinien zapewnić wystarczającą regulację by silnik pracował na biegu jałowym. Jednak nikt Ci nie zagwarantuje, że tak ustawiona pompa zapewni odpowiednie dawkowanie pod obciążeniem. Rozwiązanie polega więc na zanotowaniu położenia pompy i zamontowaniu jej w tym samym położeniu. Potem dla zapewnienia prawidłowej pracy silnika trzeba dokonać kontroli i regulacji kąta wyprzedzenia tłoczenia. By to zrobić należny mieć odpowiedni czujnik zegarowy. Napisałem wiec mechanik z kompem bo zazwyczaj takie warsztaty maja już specjalistyczne urządzenia. Tylko mi nie pisz ze złote raczki maja takie rzeczy.
4 wrzuta: Loteria. Przecież nie kupuje w ciemno. Pompę rozkręcam w 5 min i widzę w jakim jest stanie!!
5 wrzuta: Podaj mi kapitalną firmę kluczy na polskim rynku made in rosja.
Robię dużo błędów językowych ponieważ nie chce mi się poprawiać. Teraz będę pisał przejrzyście i zrozumialej. Ogólnie z doświadczenia uważam ze na forach należny pisać jak najprostszym językiem. Nie uważam się za wszechwiedzącego ale naprawdę nie naprawi tego byle mechanik.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 mar 2011, 20:16

perdonar pisze:musisz wymienic uszczekli pod pompa wytryskowa. tylko tutaj znow sie pojawia problem bo jesli poszla gorna uszczelka pompy wtryskowej to wymienisz sam. jesli jednak dolna to juz musisz zawozic do mechanika dlatego ze beda musieli rozkopac pompe i ustawiac katy. mialem ta sama usterke kiedys ( wymienili mi 2 uszczelki + czyszczenie pompy + ustawianie katow = 200 zl) przy okazji dowiedzialem sie ze mam pompe w tragicznym stanie ;d dziekuje im ze najpierw zrobili a pozniej powiedzieli ;'/ 200 naprawa a za dobra pompe na allegro dalbym 400 max dodam ze mechanik musi byc z kompem a nie zlota raczka z ruskimi kluczami
<uhh> Ło jezu co ty bredzisz

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 mar 2011, 20:28

perdonar pisze:2 wrzuta: Jeśli właśnie wozisz do złotych raczek auta to nie dziw się ze nie wiedza jak to zrobić
Sam naprawiam, sam remontuję swoje 1.6 TD. Nie znasz mnie.
perdonar pisze:Dokładnie tak kat wyprzedzenia tłoczenia.
Początku tłoczenia. Pompa nie zaczęła tłoczyć a już ma wyprzedzać?
perdonar pisze:by silnik pracował na biegu jałowym.
Silnik może pracować na biegu jałowym z mocno rozjechanym kątem wtrysku. A jak to juz inna bajka.
perdonar pisze:odpowiednie dawkowanie pod obciążeniem
A co ma wspólnego ustawienie kąta wtrysku do dawkowania paliwa pod obciążeniem? Nie wiedziałem, że kąt wtrysku ma wpływ na zakres regulacji tłokororozdzielacza, ciekawe... :roll:
perdonar pisze:mechanik z kompem bo zazwyczaj takie warsztaty maja już specjalistyczne urządzenia.
Podłącz kompa do mechanicznej pompy :mrgreen:
perdonar pisze:Tylko mi nie pisz ze złote raczki maja takie rzeczy.
Kawałek rurki, szprycha rowerowa, dwa gwinty, czujnik zegarowy i możemy mierzyć wysunięcie tłoczka. Upsss.... wybacz... zapomniałem, że miałem nie pisać bo to tylko specjaliści mogą mieć, ojojoj :oops: A takie to skomplikowane... Do pomp z nastawnikiem również nie jest konieczny komputer by ustawić początek tłoczenia.
perdonar pisze:Pompę rozkręcam w 5 min i widzę w jakim jest stanie!!
Skoro sprawdzasz stan pompy sam to po co oddawałeś ją do czyszczenia? Aaa... ściągasz jedynie czapkę i patrzysz do środka... Tylko szkoda, że tak się nie sprawdza pompy bo nie znasz w taki sposób stanu głowiczki tłokorozdzielacza.
perdonar pisze:Podaj mi kapitalną firmę kluczy na polskim rynku made in rosja.
Z chęcią ale nie znam cyrylicy. A klucze mają już 20 lat i są ciągle używane.
perdonar pisze:ale naprawdę nie naprawi tego byle mechanik.
Dobrze, że nie jestem mechanikiem, bo mógłbym być nawet i byle mechanikiem i Twoje zdanie by mnie dotyczyło.
Na szczęście jestem tylko zwykłym studenciną więc mnie to nie dotyczy :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 mar 2011, 23:11

trepek, Odpuść , chłopakowi wszystko się poplątało ,komputery z zegarami ,klucze złe bo ruskie ...zawsze to jakaś rozrywka jak się to czyta :mrgreen:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 mar 2011, 23:42

MUNIOR pisze:trepek, Odpuść , chłopakowi wszystko się poplątało ,komputery z zegarami ,klucze złe bo ruskie ...zawsze to jakaś rozrywka jak się to czyta :mrgreen:
Rozłożyłem i złożyłem silnik to kozacze :mrgreen:

wolwerin222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wolwerin222 » 05 mar 2011, 00:55

dobra dobra chłopaki bo się upiłem z roztargnienia a wy mi powiedzcie co mam zrobić bo nie jestem mechanikiem wiec pomóżcie szlachcice!! wymiana czy co?? bo dostałem propozycje od kumpla że da mi klej do głowic i mógłbym zalać wtryski tym klejem tylko że jest jeden problem ... tych wtrysków już nie odkręcę :P

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 mar 2011, 01:28

Wykręć, sprawdź końcówki, wkręć i zaklej.
Amen.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl