[B3/16D] Grzanie świec
[B3/16D] Grzanie świec
Panowie mam takie pytanko : mam audi 80 b3 1.6D świece mi grzeją się tyle samo czasu to jest około 10 s zima trzy lato silnik zimny trzy gorący przy mrozie -27 stopni a w lecie przy + 30 . Co mam uwalone i gdzie to jest?
Poza tym nie załącza mi się wentylator na chłodnicy bardzo proszę o pomoc.
Poza tym nie załącza mi się wentylator na chłodnicy bardzo proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 05 mar 2011, 15:46 przez sq6fw, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 27 lut 2011, 20:26
- Lokalizacja: Ścinawka Średnia
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Możliwe że masz świece do wymiany, powinno być 5-7 sek. Nie sugeruj się kontrolką - wymontuj i sprawdż świece na prostowniku czy wogóle wszystkie są sprawne. Od tego powinniśmy zacząć rozmowe. <ok>sq6fw pisze:Co do świec załączają się kontrolka świeci przy grzaniu a po mniej więcej 10 sekundach gaśnie przekaźnika nie słyszę ale te czasy grzania gdzie jest ten czujnik temperatury?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
mozna je sprawdzic czy sa dobre bez wykrecania z glowicy, pod warunkiem ze masz miernik choby ten chinski za 12zeta z marketu, ustwiasz zakres 10A, wkladasz odpowiednio przewody w miernik i sprawdzasz jakie prady plyna do kazdej osobno ze swiec, przy sprawnej swiecy powinno byc okolo10-12A, przy nie sprawnej nawet pokaze 1,5A i bedzie ona zimna
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 27 lut 2011, 20:26
- Lokalizacja: Ścinawka Średnia
tak zgadzam się, albo tym samym miernikiem na podstawie rezystancji, wtedy nie musisz wykręcać listwy od świecSzara80tkaTdi pisze:mozna je sprawdzic czy sa dobre bez wykrecania z glowicy, pod warunkiem ze masz miernik choby ten chinski za 12zeta z marketu, ustwiasz zakres 10A, wkladasz odpowiednio przewody w miernik i sprawdzasz jakie prady plyna do kazdej osobno ze swiec, przy sprawnej swiecy powinno byc okolo10-12A, przy nie sprawnej nawet pokaze 1,5A i bedzie ona zimna
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Świece mam nowe na starych było to samo.
P.s nic nie poprawie bo nie mam połowy przycisków na klawiaturze bo wyrwał mi je mój 1.5 roczny syn a to już moja 3 klawiatura od początku roku.
Litery wciskam łyżeczką.
A gdzie są konkretnie te czujniki od świec ?
Poza tym główna listwa musi być odpięta bo niby jak będzie mierzyć na zapiętej ? Pokaże bzdury. Ale dzięki za parametry obciążenia bo nie wiedziałem ile świeca bierze amper a nie chciałem spalić miernika.
P.s nic nie poprawie bo nie mam połowy przycisków na klawiaturze bo wyrwał mi je mój 1.5 roczny syn a to już moja 3 klawiatura od początku roku.
Litery wciskam łyżeczką.
A gdzie są konkretnie te czujniki od świec ?
Poza tym główna listwa musi być odpięta bo niby jak będzie mierzyć na zapiętej ? Pokaże bzdury. Ale dzięki za parametry obciążenia bo nie wiedziałem ile świeca bierze amper a nie chciałem spalić miernika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 27 lut 2011, 20:26
- Lokalizacja: Ścinawka Średnia
ja wiem... Zmierzyłem opór nowej świecy właśnie takim tanim miernikiem bo taki tylko mam, dałem na najmiejszy zakres i wyszło mi 0,9 oma. I teraz zgodnie ze wzorem I=U x R wyszło mi ponad 13 A. Balbym się sprawdzać taki prąd tanim miernikiem ponieważ może się spalić. Czyli im wyższa rezystancja tym bardziej zużyta świecaSzara80tkaTdi pisze:tyle zeby zbadac tak maly opor musisz miec dobrze oczyszczone zlacza, oraz bardzo dokladny miernik a on juz nie bedzie za 12zl, wiec metoda poboru pradu jest latwiejsza/lepsza
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
radoszka80 u mnie swiezo po kupnie, bezposrednio na aku swieca pokazywala okolo 12A, wlasnie na tym chinolu i jakos sie nie zjaral :mrgreen: ten prad i tak nie idzie przez miernik tylko przez "bocznik" przy najmniej na tym zakresie 10A
sq6fw teraz tak patrze ze napisales na samym poczatku, ze bez znaczenia czy cieplo czy zimno, wiec bys sie musial zorientowac czy masz czujnik temperatury plynu chlodzacego taki jak np ma 1Z ktory steruje czasem podania pradu na siwece przez przekaznik, oraz czy niemasz spalonego bezpiecznika, taka wieksza blaszka w skrzynce bezpiecznikow, jest on przykrecone na dwie srubki , wiec moze tylko oszyscic blaszke bo moze sie zasniedziala
sq6fw teraz tak patrze ze napisales na samym poczatku, ze bez znaczenia czy cieplo czy zimno, wiec bys sie musial zorientowac czy masz czujnik temperatury plynu chlodzacego taki jak np ma 1Z ktory steruje czasem podania pradu na siwece przez przekaznik, oraz czy niemasz spalonego bezpiecznika, taka wieksza blaszka w skrzynce bezpiecznikow, jest on przykrecone na dwie srubki , wiec moze tylko oszyscic blaszke bo moze sie zasniedziala
Jestem tego samego zdania. Kiedyś sprawdzałem świece miernikiem bez wykręcania (czasem przepalona spirala masuje z obudową świecy) i miernik pokaże, że sprawna... nic bardziej mylnego :idea: Najlepiej wymontować świece i sprawdzić podłączając na chwilę do akumulatora...powinny się zrobić czerwone. Ale odnośnie pytania kolegi sq6fw, nie ma to związku z czasem grzania świec :roll:percevalle pisze:wymontuj i sprawdż świece
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Dokładnie. Porada w stylu sprawdź miernikiem to nieporozumienie. Nie da się w taki sposób w pełni zdiagnozować uszkodzenia świecy.andi77 pisze:Jestem tego samego zdania. Kiedyś sprawdzałem świece miernikiem bez wykręcania (czasem przepalona spirala masuje z obudową świecy) i miernik pokaże, że sprawna... nic bardziej mylnego