Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/16D] Grzanie świec

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
sq6fw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 04 lut 2011, 12:18

[B3/16D] Grzanie świec

Post autor: sq6fw » 05 mar 2011, 01:11

Panowie mam takie pytanko : mam audi 80 b3 1.6D świece mi grzeją się tyle samo czasu to jest około 10 s zima trzy lato silnik zimny trzy gorący przy mrozie -27 stopni a w lecie przy + 30 . Co mam uwalone i gdzie to jest?

Poza tym nie załącza mi się wentylator na chłodnicy bardzo proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 05 mar 2011, 15:46 przez sq6fw, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 05 mar 2011, 06:28

Trochę to dziwne, bo na ciepłym silniku nie powinny się wcale włączać.Może coś z czujnikiem temperatury.

radoszka80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 27 lut 2011, 20:26
Lokalizacja: Ścinawka Średnia

Post autor: radoszka80 » 05 mar 2011, 08:20

A miga Ci kontrolka od świec? Słychać przekaznik? Musisz prawdzić czujnik temp na chodnicy, wentylator i bezpiecznik od wentylatora no i przekaznik od niego

sq6fw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 04 lut 2011, 12:18

Post autor: sq6fw » 05 mar 2011, 10:28

Co do świec załączają się kontrolka świeci przy grzaniu a po mniej więcej 10 sekundach gaśnie przekaźnika nie słyszę ale te czasy grzania gdzie jest ten czujnik temperatury?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 05 mar 2011, 10:58

sq6fw pisze:Co do świec załączają się kontrolka świeci przy grzaniu a po mniej więcej 10 sekundach gaśnie przekaźnika nie słyszę ale te czasy grzania gdzie jest ten czujnik temperatury?
Możliwe że masz świece do wymiany, powinno być 5-7 sek. Nie sugeruj się kontrolką - wymontuj i sprawdż świece na prostowniku czy wogóle wszystkie są sprawne. Od tego powinniśmy zacząć rozmowe. <ok>

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 05 mar 2011, 11:31

mozna je sprawdzic czy sa dobre bez wykrecania z glowicy, pod warunkiem ze masz miernik choby ten chinski za 12zeta z marketu, ustwiasz zakres 10A, wkladasz odpowiednio przewody w miernik i sprawdzasz jakie prady plyna do kazdej osobno ze swiec, przy sprawnej swiecy powinno byc okolo10-12A, przy nie sprawnej nawet pokaze 1,5A i bedzie ona zimna

radoszka80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 27 lut 2011, 20:26
Lokalizacja: Ścinawka Średnia

Post autor: radoszka80 » 05 mar 2011, 12:15

Szara80tkaTdi pisze:mozna je sprawdzic czy sa dobre bez wykrecania z glowicy, pod warunkiem ze masz miernik choby ten chinski za 12zeta z marketu, ustwiasz zakres 10A, wkladasz odpowiednio przewody w miernik i sprawdzasz jakie prady plyna do kazdej osobno ze swiec, przy sprawnej swiecy powinno byc okolo10-12A, przy nie sprawnej nawet pokaze 1,5A i bedzie ona zimna
tak zgadzam się, albo tym samym miernikiem na podstawie rezystancji, wtedy nie musisz wykręcać listwy od świec

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 05 mar 2011, 13:38

tyle zeby zbadac tak maly opor musisz miec dobrze oczyszczone zlacza, oraz bardzo dokladny miernik a on juz nie bedzie za 12zl, wiec metoda poboru pradu jest latwiejsza/lepsza

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 05 mar 2011, 14:05

sq6fw _uwaga

sq6fw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 04 lut 2011, 12:18

Post autor: sq6fw » 05 mar 2011, 14:48

Świece mam nowe na starych było to samo.

P.s nic nie poprawie bo nie mam połowy przycisków na klawiaturze bo wyrwał mi je mój 1.5 roczny syn a to już moja 3 klawiatura od początku roku.
Litery wciskam łyżeczką.

A gdzie są konkretnie te czujniki od świec ?

Poza tym główna listwa musi być odpięta bo niby jak będzie mierzyć na zapiętej ? Pokaże bzdury. Ale dzięki za parametry obciążenia bo nie wiedziałem ile świeca bierze amper a nie chciałem spalić miernika.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 05 mar 2011, 15:45

sq6fw pisze:nic nie poprawie bo nie mam połowy przycisków na klawiaturze bo wyrwał mi je mój 1.5 roczny syn a to już moja 3 klawiatura od początku roku.
Litery wciskam łyżeczką.
A to całkowicie zmienia postać rzeczy. :->

radoszka80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 27 lut 2011, 20:26
Lokalizacja: Ścinawka Średnia

Post autor: radoszka80 » 05 mar 2011, 16:36

Szara80tkaTdi pisze:tyle zeby zbadac tak maly opor musisz miec dobrze oczyszczone zlacza, oraz bardzo dokladny miernik a on juz nie bedzie za 12zl, wiec metoda poboru pradu jest latwiejsza/lepsza
ja wiem... Zmierzyłem opór nowej świecy właśnie takim tanim miernikiem bo taki tylko mam, dałem na najmiejszy zakres i wyszło mi 0,9 oma. I teraz zgodnie ze wzorem I=U x R wyszło mi ponad 13 A. Balbym się sprawdzać taki prąd tanim miernikiem ponieważ może się spalić. Czyli im wyższa rezystancja tym bardziej zużyta świeca

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 05 mar 2011, 16:56

radoszka80 u mnie swiezo po kupnie, bezposrednio na aku swieca pokazywala okolo 12A, wlasnie na tym chinolu i jakos sie nie zjaral :mrgreen: ten prad i tak nie idzie przez miernik tylko przez "bocznik" przy najmniej na tym zakresie 10A
sq6fw teraz tak patrze ze napisales na samym poczatku, ze bez znaczenia czy cieplo czy zimno, wiec bys sie musial zorientowac czy masz czujnik temperatury plynu chlodzacego taki jak np ma 1Z ktory steruje czasem podania pradu na siwece przez przekaznik, oraz czy niemasz spalonego bezpiecznika, taka wieksza blaszka w skrzynce bezpiecznikow, jest on przykrecone na dwie srubki , wiec moze tylko oszyscic blaszke bo moze sie zasniedziala

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 05 mar 2011, 19:34

percevalle pisze:wymontuj i sprawdż świece
Jestem tego samego zdania. Kiedyś sprawdzałem świece miernikiem bez wykręcania (czasem przepalona spirala masuje z obudową świecy) i miernik pokaże, że sprawna... nic bardziej mylnego :idea: Najlepiej wymontować świece i sprawdzić podłączając na chwilę do akumulatora...powinny się zrobić czerwone. Ale odnośnie pytania kolegi sq6fw, nie ma to związku z czasem grzania świec :roll:

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 06 mar 2011, 13:34

andi77 pisze:Jestem tego samego zdania. Kiedyś sprawdzałem świece miernikiem bez wykręcania (czasem przepalona spirala masuje z obudową świecy) i miernik pokaże, że sprawna... nic bardziej mylnego
Dokładnie. Porada w stylu sprawdź miernikiem to nieporozumienie. Nie da się w taki sposób w pełni zdiagnozować uszkodzenia świecy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl