Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80,B3,2.0E+LPG]Migająca kontrolka ładowania

ODPOWIEDZ
michakret10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 16 lut 2011, 16:28
Kontakt:

[80,B3,2.0E+LPG]Migająca kontrolka ładowania

Post autor: michakret10 » 05 mar 2011, 18:21

Witam

W mojej B3 ostatnio zaczęła migać kontrolka ładowania a gdy w nocy wyjeżdżałem z parkingu radio przestało działać gdy wyjechałem poza latarnie miasta okazało się że nawet na światłach drogowych nie widać drogi ale po jakimś czasie zaczęły działać (akurat gdy już miałem zjechać na stacje) pasek klinowy od alternatora nie jest wcale taki luźny. A do tego tuż po włączeniu zapłonu zapala się tylko kontrolka od oleju a inne nie a po kilku sekundach włącza się sygnał jak bym miał światła włączone.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 05 mar 2011, 19:23

michakret10, Ma kolega osłonę pod silnikiem :?:

michakret10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 16 lut 2011, 16:28
Kontakt:

Post autor: michakret10 » 05 mar 2011, 20:04

osłona jest chyba razem ze zderzakiem bo wyglada jak by ktos ja obcinal. a jeśli to ma coś związanego z osłonka to dodam ze sotanio mi sie mocno poluzowala wiec musialem ja dokrecic

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 05 mar 2011, 20:17

michakret10, Z pewnością osłona silnika nie jest częścią zderzaka. Często z powodu braku osłony woda czyni spustoszenie w alternatorze ( oczywiście gdy alternator jest zamontowany na dole). W jakim miejscu u kolegi znajduje się alternator? Bo w wersjach benzynowych widziałem na górze silnika...

michakret10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 16 lut 2011, 16:28
Kontakt:

Post autor: michakret10 » 05 mar 2011, 20:18

na górze silnika zaraz za chłodnicą

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 05 mar 2011, 20:24

michakret10, Pewnie alternator wysiada, lub regulator napięcia. Jak masz miernik, to sprawdź jakie jest ładowanie (najtańszy miernik kupisz za kilkanaście złotych).

kokoman0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 28 sty 2011, 16:14
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: kokoman0 » 05 mar 2011, 20:49

W tym alternatorze są szczotki zintegrowane razem z regulatorem napięcia zapewne więc czeka cię wymiana tego elementu . Z tyłu alternatora będziesz miał coś takiego http://www.czarnikm.republika.pl/c14nz/reg_bosch.jpg. Wykręć wymień i powinno być dobrze. Napięcie ładowania powinno być ok. 14V (gdzieś tak 14,3V)

michakret10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 16 lut 2011, 16:28
Kontakt:

Post autor: michakret10 » 05 mar 2011, 22:42

ale po przejechaniu ok 500m zaczęło dobrze ładować

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 05 mar 2011, 22:58

Kolego Michakret10 po opisanych objawach mam wrażenie że masz coś ostro namieszane w instalacji elektrycznej (dziwne zachowanie kontrolek, nie działanie radia, włączenie sie brzęczyka przypominającego o włączonych światłach mimo włączonego zapłonu i zamkniętych drzwi), przeglądnij dokładnie instalacje i usuń usterkę, bo niesprawna instalacja elektryczna grozi pożarem :!:

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 mar 2011, 21:21

Sprawdź pierścienie wirnika. Nie mają mieć rowków.

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 11 wrz 2013, 21:16

Witam. Panowie mam problem. Po nocy, odpalam samochód i mrygają kontrolki od ładowania, oleju. Po lekkim przygazowaniu wszystko znika i nie ma żadnych problemów. Aku roczny Centry Futura, alternator 90A po regeneracji (2łożyska, pierścienie ślizgowe, reg. napięcia ze szczotkami Monark). Gdzie mogę szukać przyczyny?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 11 wrz 2013, 21:50

zostalo ci do srawdzenia aku i diody wewnatrz alternatora

eto02
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 27 paź 2017, 09:21

Post autor: eto02 » 27 paź 2017, 10:51

mam to samo po przejechaniu kaluzy z wieksza predkoscia bez oslony pod silnikiem, swiecilo mi sie na poczatku wszystko; kontrolka oleju, akusa, wody. Teraz po odpaleniu swieci mi sie sam akumulator i po zmierzeniu nie laduje go wiec musze pewnie wymienic caly alternator?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl