Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ b4 abk 2.0] prolem z samoreglatorami

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 05 mar 2011, 09:22

bulinek2009 pisze:
Lukaszbroz pisze: nie uszczelka odpada bo autko dobrze chodzi nie ma spadku mocy ani nic w tym stylu a po drugie ma bardzo dobre ciśnienie na tłokach i w ciśnienie nie bije w układ chłodzenia. ja stawiam na te samo regulatory i chyba jutro je wymienię:) tylko mam pytanie wie ktoś dokładnie czy tylko wkłada się nowe czy coś trzeba ustawiać po ich wymianie??
Raczej nie one powinny same skasować ewentualne luzy.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 05 mar 2011, 10:09

Jeśli padła jedna panewka na korbowodzie to normalne jest że warto wymienić je wszystkie, nie rozumiem tylko po co robić kapitalny remont.Co innego gdyby to były panewki na wale tu już trzeba wyjąć silnik i tu można się pokusić o większy remont skoro masz wszystko na wierzchu.Na początek zdiagnozuj co jest przyczyną stuków u mnie panewkę na korbowodzie słychać było tak:

http://www.youtube.com/watch?v=1OBQstJodds

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 05 mar 2011, 11:59

Nikt tu nie mówił o kapitalnym remoncie silnika, a o całkowitym remoncie dołu czyli panewki korbowe, główne i nowa pompa oleju:). To taka podstawa.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 05 mar 2011, 12:34

bulinek2009 pisze:no a jak to będę panewki to wypadało by też zmienić pierścionki i wogóle zrobić kapitalny remont.. pozdro
Jeśli kolega będzie chciał wymieniać pierścionki to już kwalifikuje się do kapitalki.No ale zrobi co będzie chciał. :-)

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 05 mar 2011, 17:58

Skoro ciśnienie na garach jest dobre to wystarczy robić te panewki.

bulinek2009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 28 gru 2010, 20:23
Lokalizacja: sulejów

Post autor: bulinek2009 » 06 mar 2011, 01:34

panowie właśnie skończyłem wymieniać te samo regulatory i co się okazało jednak to nie były one i co dalej robić wymienić te panewki? bo moja audi chodzi jak dizel...

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 06 mar 2011, 08:16

bulinek2009, nagraj ten dźwięk i wrzuć na forum.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 06 mar 2011, 09:18

Dokładnie wrzuć sam dźwięk to wystarczy. Możesz przed remontem zbadać ciśnienie oleju w układzie. Po tych wskazaniach będzie widać od razu ze coś jest nie tak.

Awatar użytkownika
zibiwrc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 31 sty 2009, 09:47

Post autor: zibiwrc » 06 mar 2011, 09:29

Kołyska na dół :) żeby zdjąć miskę i jazda z panewkami :)

bulinek2009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 28 gru 2010, 20:23
Lokalizacja: sulejów

Post autor: bulinek2009 » 06 mar 2011, 12:21

Panowie to jest dźwięk mojej audi filmik nie jest pierwszej jakości ale ale można się wsłuchać jak chodzi.. pomóżcie co to może być?


Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 06 mar 2011, 16:54

NA 100% panewka. zabieraj się za wymianę.

bulinek2009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 28 gru 2010, 20:23
Lokalizacja: sulejów

Post autor: bulinek2009 » 09 mar 2011, 23:39

Witam dzisiaj zdjąłem głowice i co się okazało mam bardzo duże luzy na tłokach i muszę robić kapitalny remont silnika i nawet nie wiem czy nie będę musiał wymienić tłoków:( tak że koszt czeka mnie bardzo duży... :-|

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 10 mar 2011, 05:39

Chwila a o jakich luzach na tłoku ty mówisz góra dół czy na boki?
Jeśli pod palcem tłok porusza się na boki to nie jest to tragedia (takie jest pasowanie tych elementów, oczywiście w pewnych granicach)
Jeśli jednak po lekkim przekręceniu wałem i ruchu powrotnym jeden tłok zaczyna cofać się z lekkim opóźnieniem niż inne to znaczy ze albo wyklepało na dole panewkę albo tulejkę w główce korbowodu.
Główka korbowodu jeśli chodzi o wymianę to grosze jeśli jednak panewka to remont będzie cie sporo kosztował. Szlif podpór głównych wału, wału, korbowody i może nawet tłoki.
Skoro wyklepało panewkę to coś nie tak musiało być ze smarowaniem. Dla pewności wymienia się pompę, a skoro smarowanie było kiepskie to każde połączenie cierne mogło się przycierać dlatego robi się całość. Jeśli mówimy o kwestiach finansowych dla mnie naprawa nie jest opłacalna. Za dół silnika zapłacisz 300-450zł a tak za sam szlif wału i podpór ponad 500zł (w zależności od zakładu)

[ Dodano: 2011-03-10, 05:42 ]
Podeślij mi zdjęcie uszczelki to napisze ci czy dół od 1.8 20V podejdzie. Ale skoro podchodzi pod 2.0 16V to i tu nie powinno być problemu.

bulinek2009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 28 gru 2010, 20:23
Lokalizacja: sulejów

Post autor: bulinek2009 » 10 mar 2011, 12:51

[quote="Lukaszbroz"]
Mówię o luzach na boki jak wezmę tłokiem ruszam to jest luz spokojnie z milimetr luzu dołu jeszcze nie rozbierałem ale dzisisaj będe rozbierał..ale jak patrzyłem to luzu z góry na dół nie ma ale jak rozbiore to się okaże.. tylko nie wiem czy nie będzie trzeba wymienić tych tłoków:( bo pierścienie nie wiem czy uczczelnią bo jak ruszam tłokiem to normalnie olej wychodzi górą:(

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 10 mar 2011, 17:26

Luz miedzy tłokiem a cylindrem musi być. Tylko pisząc nie jestem w stanie ocenić czy luz jest prawidłowy. W 1.8 Jetta luz był moim zdaniem bardzo duży a silnik nie brał oleju. Po rozgrzaniu elementów tłoki puchną i luz się kasuje. Jak Nie kopcił ci na siwo to bym się tym nie martwił.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl