bulinek2009 pisze:Raczej nie one powinny same skasować ewentualne luzy.Lukaszbroz pisze: nie uszczelka odpada bo autko dobrze chodzi nie ma spadku mocy ani nic w tym stylu a po drugie ma bardzo dobre ciśnienie na tłokach i w ciśnienie nie bije w układ chłodzenia. ja stawiam na te samo regulatory i chyba jutro je wymienię:) tylko mam pytanie wie ktoś dokładnie czy tylko wkłada się nowe czy coś trzeba ustawiać po ich wymianie??
[ b4 abk 2.0] prolem z samoreglatorami
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Jeśli padła jedna panewka na korbowodzie to normalne jest że warto wymienić je wszystkie, nie rozumiem tylko po co robić kapitalny remont.Co innego gdyby to były panewki na wale tu już trzeba wyjąć silnik i tu można się pokusić o większy remont skoro masz wszystko na wierzchu.Na początek zdiagnozuj co jest przyczyną stuków u mnie panewkę na korbowodzie słychać było tak:
http://www.youtube.com/watch?v=1OBQstJodds
http://www.youtube.com/watch?v=1OBQstJodds
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 24
- Rejestracja: 28 gru 2010, 20:23
- Lokalizacja: sulejów
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 24
- Rejestracja: 28 gru 2010, 20:23
- Lokalizacja: sulejów
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 24
- Rejestracja: 28 gru 2010, 20:23
- Lokalizacja: sulejów
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Chwila a o jakich luzach na tłoku ty mówisz góra dół czy na boki?
Jeśli pod palcem tłok porusza się na boki to nie jest to tragedia (takie jest pasowanie tych elementów, oczywiście w pewnych granicach)
Jeśli jednak po lekkim przekręceniu wałem i ruchu powrotnym jeden tłok zaczyna cofać się z lekkim opóźnieniem niż inne to znaczy ze albo wyklepało na dole panewkę albo tulejkę w główce korbowodu.
Główka korbowodu jeśli chodzi o wymianę to grosze jeśli jednak panewka to remont będzie cie sporo kosztował. Szlif podpór głównych wału, wału, korbowody i może nawet tłoki.
Skoro wyklepało panewkę to coś nie tak musiało być ze smarowaniem. Dla pewności wymienia się pompę, a skoro smarowanie było kiepskie to każde połączenie cierne mogło się przycierać dlatego robi się całość. Jeśli mówimy o kwestiach finansowych dla mnie naprawa nie jest opłacalna. Za dół silnika zapłacisz 300-450zł a tak za sam szlif wału i podpór ponad 500zł (w zależności od zakładu)
[ Dodano: 2011-03-10, 05:42 ]
Podeślij mi zdjęcie uszczelki to napisze ci czy dół od 1.8 20V podejdzie. Ale skoro podchodzi pod 2.0 16V to i tu nie powinno być problemu.
Jeśli pod palcem tłok porusza się na boki to nie jest to tragedia (takie jest pasowanie tych elementów, oczywiście w pewnych granicach)
Jeśli jednak po lekkim przekręceniu wałem i ruchu powrotnym jeden tłok zaczyna cofać się z lekkim opóźnieniem niż inne to znaczy ze albo wyklepało na dole panewkę albo tulejkę w główce korbowodu.
Główka korbowodu jeśli chodzi o wymianę to grosze jeśli jednak panewka to remont będzie cie sporo kosztował. Szlif podpór głównych wału, wału, korbowody i może nawet tłoki.
Skoro wyklepało panewkę to coś nie tak musiało być ze smarowaniem. Dla pewności wymienia się pompę, a skoro smarowanie było kiepskie to każde połączenie cierne mogło się przycierać dlatego robi się całość. Jeśli mówimy o kwestiach finansowych dla mnie naprawa nie jest opłacalna. Za dół silnika zapłacisz 300-450zł a tak za sam szlif wału i podpór ponad 500zł (w zależności od zakładu)
[ Dodano: 2011-03-10, 05:42 ]
Podeślij mi zdjęcie uszczelki to napisze ci czy dół od 1.8 20V podejdzie. Ale skoro podchodzi pod 2.0 16V to i tu nie powinno być problemu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 24
- Rejestracja: 28 gru 2010, 20:23
- Lokalizacja: sulejów
[quote="Lukaszbroz"]
Mówię o luzach na boki jak wezmę tłokiem ruszam to jest luz spokojnie z milimetr luzu dołu jeszcze nie rozbierałem ale dzisisaj będe rozbierał..ale jak patrzyłem to luzu z góry na dół nie ma ale jak rozbiore to się okaże.. tylko nie wiem czy nie będzie trzeba wymienić tych tłoków:( bo pierścienie nie wiem czy uczczelnią bo jak ruszam tłokiem to normalnie olej wychodzi górą:(
Mówię o luzach na boki jak wezmę tłokiem ruszam to jest luz spokojnie z milimetr luzu dołu jeszcze nie rozbierałem ale dzisisaj będe rozbierał..ale jak patrzyłem to luzu z góry na dół nie ma ale jak rozbiore to się okaże.. tylko nie wiem czy nie będzie trzeba wymienić tych tłoków:( bo pierścienie nie wiem czy uczczelnią bo jak ruszam tłokiem to normalnie olej wychodzi górą:(
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo