Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 TD] Slaba Moc N75

ODPOWIEDZ
Grzela233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 02 mar 2011, 15:18

[B3 1.6 TD] Slaba Moc N75

Post autor: Grzela233 » 06 mar 2011, 19:17

Witam!
Ostatnio sporo czytalem o przyczynach spadku mocy w tych modelach i najwiecej pojawialo sie odpowiedzi ze zawor n75 jest walniety albo cos podobnego. Duzo ludzi ma ten problem, ale zawsze gdy czytam o tym n75 to dotyczy silnika 1.9 TD, TDI a ja mam 1.6 i tu moje pytanie czy w silnikach 1.6 TD z 1989r jest wogule ten zawor n75 bo ogladalem jego zdjecia i wiem mniej wiecej jak wyglada i gdzie sie powinien znajdowac ale u mnie pod maska nigdzie takiego czekos nie widze a obiawy slabej mocy mam takie ze idzie okolo 120km/h i dalej nie ciagnie do przodu i jest tez slabawy. Jesli ktos moglby mi pomuc to bylbym bardzo wdzieczny. Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 06 mar 2011, 19:23 przez Grzela233, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 06 mar 2011, 19:55

Zawór N75 to elektrozawór sterujący ciśnienia doładowania. Występuje tylko w silnikach TDI (ze sterowaniem elektronicznym). W silnikach 1.9TD i 1.6TD po prostu go nie znajdziesz. Regulacja ciśnienia doładowania odbywa się w twoim silniku zupełnie mechanicznie, istnieje możliwość regulacji ciśnienia poprzez regulację tzw. sztangi lub w wielu 1.6 TD przy pomocy śrubki na imbus przy gruszce przy turbinie.
Jeśli twoje auto nie ma mocy to sprawdź ciśnienie doładowania podpinając manometr np pod kolanko dolotu, jeśli się nie mylę to powinno osiągać do 0,6 bara (gaz w podłogę podczas jazdy przynajmniej na 3 biegu). Jeśli tego ciśnienia nie osiągnie to wina turbiny, jeśli ciśnienie OK. to prawdopodobnie wina słabnącej już pompy wtryskowej.
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 07 mar 2011, 04:07

Grzela233, Może chodzi o zawór EGR?

Grzela233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 02 mar 2011, 15:18

Post autor: Grzela233 » 07 mar 2011, 06:48

Witam!
Dzieki rafal za odpowiedz wreszcie ktos jasno mi to napisal, a co do tego sterowania turbina to jak tylko bede mial czas to zobacze co da sie zrobic.
Andi mozliwe ze chodzi o ten EGR ale ja sie na tym za bardzo nie znam i czy ten EGR ma cos wspulnego ze spadkiem mocy?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 07 mar 2011, 08:05

ma ale ja mam go zaślepionego i wtyczka od n18 odłączona wogóle

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 07 mar 2011, 09:28

Ale bajki. Skoro masz 1,6td to nie masz ani n75 ani n18 ani EGR. Skoro auto nie ciągnie, to możesz mieć zapieczoną gruche przy turbo i caly czas upuszcza ciśnienie i i nie odpowiedniego doładowania. Może też być że pompa daje za mało paliwa. Masz pompe z grzybkiem?

Sprawdź doładowanie.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 07 mar 2011, 14:37

spiczi pisze: Masz pompe z grzybkiem?
A były w 1.6TD pompy bez LDA? Wydaje mi się, że w B3 pompy bez LDA były tylko w wolnossących dieslach np. ,,JK" lub ,,1Y". Natomiast ,,SB" i ,,RA" chyba wszystkie miały.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 mar 2011, 14:45

andi77 pisze:
spiczi pisze: Masz pompe z grzybkiem?
A były w 1.6TD pompy bez LDA? Wydaje mi się, że w B3 pompy bez LDA były tylko w wolnossących dieslach np. ,,JK" lub ,,1Y". Natomiast ,,SB" i ,,RA" chyba wszystkie miały.
Co nic nie stoi na przeszkodzie aby do TD wsadzić pompę od D.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 07 mar 2011, 14:49

trepek pisze:Co nic nie stoi na przeszkodzie aby do TD wsadzić pompę od D.
No ale żeby z premedytacją zamulać tak zacny silnik jakim jest 1.6TD :roll:

Grzela233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 02 mar 2011, 15:18

Post autor: Grzela233 » 07 mar 2011, 15:16

Pompe mam z grzybkiem i zauwazylem ostatnio ze pod ta sprezyna na pompie co sie gazu dodaje jest maly wyciek ale nie wiem czy to ma cos do tego a ta gruszke dzisiaj sprawdze. Dzieki za rady! Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 07 mar 2011, 15:43

W audi nie było ori pomp bez grzybka. ale np istniało takie coś jak golf 2 z silnikiem 1,6td i pompa bez grzybka (1V) + katalizator - to coś miało 60KM. AAZ też miał przecież "słabą"- eco pompe.

LDA masz połączone z turbiną ? Dymi na czarno przy gazowaniu?

Jeśli leci do 120km/h to malutko, mój 1,6d (jk) na trzech cylindrach jechał do 135km/h :mrgreen:

Grzela233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 02 mar 2011, 15:18

Post autor: Grzela233 » 07 mar 2011, 16:30

spiczi LDA mam polaczone z turbina ale nie dymi mi na czarno gdy dodam gazu to poleci troche ciemniejszy dymek ale nie czarny. A co do predkosci to powiem ci tak ze jedzie 120 ale jesli mam wiekszy kawalek drogi to jechalem 140 ale wtedy sporo go bujalem ale mysle ze to i tak malo skoro ludzie pisza ze jezdza po 170-190 :-?


A i jeszcze jedno czy moglby ktos powiedziec od czego jest ten krotki przewod co idzie od tego grzybka na pompie gdzies tam do turbiny bo dzis zauwazylem ze jest on zerwany ma to moze cos wspulnego z ta moca?

[ Dodano: 2011-03-08, 14:18 ]
Panowie znalazlem problem a mianowicie byl to niepodlaczony wlasnie ten wezyk od grzybka pompy do turbiny przed chwila podlaczylem nowy przewod i pojechalem przetestowac i nie ma porownania teraz wciska w siedzenie i wtedy jechalem max 120 a teraz na 3 biegu jechalem 100 i slychac jak turbina sie zalacza a wczesniej tego nie slyszalem wiec problem rozwiazany. Dzieki za wszystkie podpowiedzi i tobie spiczi za nakierowanie! POZDRAWIAM!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl