[B3 1.6 TD] Slaba Moc N75
[B3 1.6 TD] Slaba Moc N75
Witam!
Ostatnio sporo czytalem o przyczynach spadku mocy w tych modelach i najwiecej pojawialo sie odpowiedzi ze zawor n75 jest walniety albo cos podobnego. Duzo ludzi ma ten problem, ale zawsze gdy czytam o tym n75 to dotyczy silnika 1.9 TD, TDI a ja mam 1.6 i tu moje pytanie czy w silnikach 1.6 TD z 1989r jest wogule ten zawor n75 bo ogladalem jego zdjecia i wiem mniej wiecej jak wyglada i gdzie sie powinien znajdowac ale u mnie pod maska nigdzie takiego czekos nie widze a obiawy slabej mocy mam takie ze idzie okolo 120km/h i dalej nie ciagnie do przodu i jest tez slabawy. Jesli ktos moglby mi pomuc to bylbym bardzo wdzieczny. Pozdrawiam!
Ostatnio sporo czytalem o przyczynach spadku mocy w tych modelach i najwiecej pojawialo sie odpowiedzi ze zawor n75 jest walniety albo cos podobnego. Duzo ludzi ma ten problem, ale zawsze gdy czytam o tym n75 to dotyczy silnika 1.9 TD, TDI a ja mam 1.6 i tu moje pytanie czy w silnikach 1.6 TD z 1989r jest wogule ten zawor n75 bo ogladalem jego zdjecia i wiem mniej wiecej jak wyglada i gdzie sie powinien znajdowac ale u mnie pod maska nigdzie takiego czekos nie widze a obiawy slabej mocy mam takie ze idzie okolo 120km/h i dalej nie ciagnie do przodu i jest tez slabawy. Jesli ktos moglby mi pomuc to bylbym bardzo wdzieczny. Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 06 mar 2011, 19:23 przez Grzela233, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawór N75 to elektrozawór sterujący ciśnienia doładowania. Występuje tylko w silnikach TDI (ze sterowaniem elektronicznym). W silnikach 1.9TD i 1.6TD po prostu go nie znajdziesz. Regulacja ciśnienia doładowania odbywa się w twoim silniku zupełnie mechanicznie, istnieje możliwość regulacji ciśnienia poprzez regulację tzw. sztangi lub w wielu 1.6 TD przy pomocy śrubki na imbus przy gruszce przy turbinie.
Jeśli twoje auto nie ma mocy to sprawdź ciśnienie doładowania podpinając manometr np pod kolanko dolotu, jeśli się nie mylę to powinno osiągać do 0,6 bara (gaz w podłogę podczas jazdy przynajmniej na 3 biegu). Jeśli tego ciśnienia nie osiągnie to wina turbiny, jeśli ciśnienie OK. to prawdopodobnie wina słabnącej już pompy wtryskowej.
Pozdrawiam!
Jeśli twoje auto nie ma mocy to sprawdź ciśnienie doładowania podpinając manometr np pod kolanko dolotu, jeśli się nie mylę to powinno osiągać do 0,6 bara (gaz w podłogę podczas jazdy przynajmniej na 3 biegu). Jeśli tego ciśnienia nie osiągnie to wina turbiny, jeśli ciśnienie OK. to prawdopodobnie wina słabnącej już pompy wtryskowej.
Pozdrawiam!
W audi nie było ori pomp bez grzybka. ale np istniało takie coś jak golf 2 z silnikiem 1,6td i pompa bez grzybka (1V) + katalizator - to coś miało 60KM. AAZ też miał przecież "słabą"- eco pompe.
LDA masz połączone z turbiną ? Dymi na czarno przy gazowaniu?
Jeśli leci do 120km/h to malutko, mój 1,6d (jk) na trzech cylindrach jechał do 135km/h :mrgreen:
LDA masz połączone z turbiną ? Dymi na czarno przy gazowaniu?
Jeśli leci do 120km/h to malutko, mój 1,6d (jk) na trzech cylindrach jechał do 135km/h :mrgreen:
spiczi LDA mam polaczone z turbina ale nie dymi mi na czarno gdy dodam gazu to poleci troche ciemniejszy dymek ale nie czarny. A co do predkosci to powiem ci tak ze jedzie 120 ale jesli mam wiekszy kawalek drogi to jechalem 140 ale wtedy sporo go bujalem ale mysle ze to i tak malo skoro ludzie pisza ze jezdza po 170-190
A i jeszcze jedno czy moglby ktos powiedziec od czego jest ten krotki przewod co idzie od tego grzybka na pompie gdzies tam do turbiny bo dzis zauwazylem ze jest on zerwany ma to moze cos wspulnego z ta moca?
[ Dodano: 2011-03-08, 14:18 ]
Panowie znalazlem problem a mianowicie byl to niepodlaczony wlasnie ten wezyk od grzybka pompy do turbiny przed chwila podlaczylem nowy przewod i pojechalem przetestowac i nie ma porownania teraz wciska w siedzenie i wtedy jechalem max 120 a teraz na 3 biegu jechalem 100 i slychac jak turbina sie zalacza a wczesniej tego nie slyszalem wiec problem rozwiazany. Dzieki za wszystkie podpowiedzi i tobie spiczi za nakierowanie! POZDRAWIAM!
A i jeszcze jedno czy moglby ktos powiedziec od czego jest ten krotki przewod co idzie od tego grzybka na pompie gdzies tam do turbiny bo dzis zauwazylem ze jest on zerwany ma to moze cos wspulnego z ta moca?
[ Dodano: 2011-03-08, 14:18 ]
Panowie znalazlem problem a mianowicie byl to niepodlaczony wlasnie ten wezyk od grzybka pompy do turbiny przed chwila podlaczylem nowy przewod i pojechalem przetestowac i nie ma porownania teraz wciska w siedzenie i wtedy jechalem max 120 a teraz na 3 biegu jechalem 100 i slychac jak turbina sie zalacza a wczesniej tego nie slyszalem wiec problem rozwiazany. Dzieki za wszystkie podpowiedzi i tobie spiczi za nakierowanie! POZDRAWIAM!