Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1,9tdi 1z] silnik cieknaca pompa paliwa

ODPOWIEDZ
MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 mar 2011, 20:03

Vision pisze:omka jeśli dobrze zlokalizowałeś to masz wyciek z N108 o-ringi do wymiany , można to zrobić samemu na silnik ,
najlepiej zdjąć uchwyt tylny pompy i wówczas odkręcić N108 i wymienić uszczelkę
Dokładnie jak pisze Vision przyjrzyj się tylko czy czasem nie cieknie z góry ,czyli z pod oringu głowicy tłokorozdzielacza ,bo z pod n108 cieknie bardzo rzadko

omka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 03 mar 2011, 06:28

Post autor: omka » 03 mar 2011, 20:57

dzieki wielkie za szybka odpowiedz jutro sprawdze czy na pewno cieknie z tego zaworka,mam jeszcze jedno pytanko czy jak odkrece ten zawor n108 czy pozniej musze cos ustawiac?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 mar 2011, 21:59

omka pisze:czy jak odkrece ten zawor n108 czy pozniej musze cos ustawiac?
Nie

Awatar użytkownika
bendinger5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 482
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:12
Lokalizacja: Piotrków/łódzkie

Post autor: bendinger5 » 07 mar 2011, 18:28

witam kolegów, mam pytanko. czy wymieniając uszczelkę pod pokrywką pompy paliwa mogę ją całkiem odkręcić bez żadnych przeszkód, że coś się stanie?bo cieknie mi z niej jak nie wiem co :evil:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 mar 2011, 21:30

bendinger5 pisze: czy wymieniając uszczelkę pod pokrywką pompy paliwa mogę ją całkiem odkręcić bez żadnych przeszkód, że coś się stanie?
Nic sie nie stanie ,prucz tego że poleci trochę ropy :mrgreen: o ile mowiąc dekielek ,masz na mysli dekielek nastawnika a nie cały nastawnik ;-)

Awatar użytkownika
bendinger5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 482
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:12
Lokalizacja: Piotrków/łódzkie

Post autor: bendinger5 » 08 mar 2011, 16:55

tak jak piszesz MUNIOR dekielek od nastawnika.czy jest możliwe że przez tę uszczelkę są pęcherzyki powietrza w przewodach?bo jak samochód stoi na wolnych obrotach to pęcherzy nie ma ale jak przygazuję mocniej to się pojawiają.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 mar 2011, 21:26

bendinger5 pisze:czy jest możliwe że przez tę uszczelkę są pęcherzyki powietrza w przewodach?bo jak samochód stoi na wolnych obrotach to pęcherzy nie ma ale jak przygazuję mocniej to się pojawiają.
Nie ,pecherzyki na pewno nie pojawiają się z powodu nieszczelności tej uszczelki .Olej te pecherzyki ,u większości sie pojawiają po przygazówce ,jak nie u wszystkich ;-) jak lecą w niewielkiej ilosci co jakiś czas to nie ma sobie co nimi zawracać głowy

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 19 lip 2011, 23:20

omka u mnie cieknie w tym samym miejscu i co zrobiłeś? uszczelki na allegro kupiłeś?

[ Dodano: 2011-07-19, 23:25 ]
na razie sie poci moge jechAĆ na urlop tak

[ Dodano: 2011-07-20, 21:03 ]
znalazłem kpl uszczelek do pompy bosh tylko nie znam nr katalog.
warto je kupić?

Awatar użytkownika
bendinger5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 482
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:12
Lokalizacja: Piotrków/łódzkie

Post autor: bendinger5 » 20 lip 2011, 21:39

kupuj i zakładaj, ja kupiłem jedną w ASO i po wymianie pompa jest sucha :-)

veteran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:14

Post autor: veteran » 24 lip 2011, 17:04

Pytanie do specjalistów – czy wymiana przedstawionej na rysunkach uszczelki (moja pompa 0 460 404 985 zaczęła w tym miejscy przeciekać) to duży problem? Patrząc w dokumentację widzę, że nie ma tam elementów ruchomych i oddzielenie tej części, a następnie wymiana uszczelki, wydają mi się w miarę „bezpieczne”. Nastawnika też pewnie nie trzeba będzie po takim zabiegu regulować.

Obrazek

Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 lip 2011, 18:12

veteran pisze:czy wymiana przedstawionej na rysunkach uszczelki (moja pompa 0 460 404 985 zaczęła w tym miejscy przeciekać) to duży problem? Patrząc w dokumentację widzę, że nie ma tam elementów ruchomych i oddzielenie tej części, a następnie wymiana uszczelki, wydają mi się w miarę „bezpieczne”. Nastawnika też pewnie nie trzeba będzie po takim zabiegu regulować.
:shock: Ja albo śnię ,albo coś z moim wzrokiem dziś nie teges ,bo o ile dobrze widzę to chcesz wymienić uszczelkę pod nastawnikiem a tu czytamy
veteran pisze:Nastawnika też pewnie nie trzeba będzie po takim zabiegu regulować.
Nie no po co :mrgreen: ...tematów na forum na ten temat dziesiątki ,a tu takie rewelacje ;-) ...oczywiście że trzeba ustawić dawkę i da się to zrobić tylko przy użyciu vaga ;-) ruszysz nastawnik 0,5 mm i dawka rozjedzie się tak skrajnie że w zależności w którą stronę ruszysz ,albo nie odpalisz z powodu zbyt małej ,albo silnik będzie falował z powodu zbyt dużej,ewentualnie uda ci się trafić tak że będzie chodził normalnie ,co nie znaczy że będzie prawidłowa ;-)

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 26 lip 2011, 23:34

Omka masz jakieś wymiary tego oringa , to 1 szt. czy 2

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 lip 2011, 06:59

bendzi40 pisze:masz jakieś wymiary tego oringa , to 1 szt. czy 2
Nie oringa ,tylko dwie uszczelki .Wymiary nieistotne ,występuje w sprzedaży jako uszczelka pod nastawnik i dekielek nastawnika dla pompy wtryskowej vp-37

veteran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:14

Post autor: veteran » 30 lip 2011, 09:15

Munior, masz rację ;) Wydawało mi się, że nastawnik sprowadza się tylko do tej czarnej złączki z której wychodzą kable.

Start co prawda miałem nie najlepszy, ale wczoraj udało mi się wymienić uszczelkę. Cała operacja zajęła mniej niż 40min. Dawka paliwa pokazywana przez VAG przed demontażem nastawnika wynosiła 28, po montażu 22. Jest lepiej więc chyba nie opłaca się zmieniać.

Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2011-07-30, 11:12 ]
Żeby nie było tak pięknie to zlokalizowałem jeszcze jeden wyciek spod N108 :] Czy da się wymienić tam oring bez ściągania pompy?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 lip 2011, 09:38

veteran pisze:Żeby nie było tak pięknie to zlokalizowałem jeszcze jeden wyciek spod N108 :] Czy da się wymienić tam oring bez ściągania pompy?
Da się ,musisz tylko odkręcić tylny wspornik od głowicy tłokorozdzielacza ,bo inaczej nie ma dostępu do jednej z dwóch śrub n108

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl