[ B4 1.9TDI ] Przeladowanie akumulatora
[ B4 1.9TDI ] Przeladowanie akumulatora
Witam dziś zrobiłem 500km i akumulator się zagotował para leciała i jeden korek jest nieszczelny. Akumulator nie jest nowy ma 8 lat jak kupiłem to brakowało elektrolitu dolałem i było git. Też zmieniłem na nowe koło pasowe i może dlatego alternator nie doładował aku tak jak powinien. Miał ktoś z Was podobny problem jutro sprawdzę ładowanie aku
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
pare ladnych lat temu, mialem tak dobry aku ze az zaniedbalem zagladania czy ma poziom elektrolitu, pewnego dnia, niezapalil i ani grama pradu, pomimo ze codziennie uzywany samochod i tak nagle siadl aku? patrze a tam sucho :mrgreen: dolalem wody, lecz juz bylo zapozno bo plyty sie zasiarczyly, trzymal prad po naladopwaniu jakies 20 min, na trasie sie gotowal, i napecznial od ciepla.
a ten twoj podobnie byl bez wody i jak dlugo?
a ten twoj podobnie byl bez wody i jak dlugo?
Jak kupiłem to brakowało w nim wody około 2 cm było widać plytki.Też od razu tego nie widziałem bo tam nie zaglądałem kapłem się po fakcie i może było już za późno.W zimę nie było problemu aż do dziś się zagotował po dłuższej trasie. Aku na pewno wymienię ale muszę sprawdzić ładowanie żeby nowego nie rozwalić
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
niecale 13,8V, a im wiecej odbiornikow zalaczysz powinno spasc, ale to moze patrz na pewnym aku, wiec moze pozyc na potrzeby testowania napiecia ladowania, bo jak mialem gotujacy sie aku to i napiecie mialem nie takie jak trzeba, zmienilem na nowy aku i jest dobrze, przy alternatorze nigdy nic nie robilem, jak go mam te kilka lat auto
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
dodam, ze objaw gotowania sie aku jest powiazany z tzw osadem na dnie komory akumulatora jest to efekt uboczny zasiarczenia plyt ktore nie byly zanurzone w elektrolicie , ktory to zwiera stopniowo cele i ztad gotowanie sie akumulatora
.. napisalem ze "przy klemach" gdyz przy 1Z jest tylko dojcie od dolu do alternatora, a roznica w pomiarze bedzie 0,1-0,2V
Jarewa ... :mrgreen: napiecie 13,8 mam od kilku lat, mam rowniez voltomierz w aucie i sie to napiecie nie zmienia, zawsze jest rowne 13,8
jesli wlacze swiatla, minimalnie opadnie, nadmuch powietrza - jeszcze wskazowka minimalnie spadnie, gdy wylacze wszystko znow powroci do swoich 13,8V; nigdy sie nie wachalo w przedziale 13,7-14,4 poza sytuacja opisana na poczatku, rowniez nigdy niemialem 14V ani powyzej
voltomierz mam podlaczony pod stacyjke, pod przewod "15" tak jak w schemacie
.. napisalem ze "przy klemach" gdyz przy 1Z jest tylko dojcie od dolu do alternatora, a roznica w pomiarze bedzie 0,1-0,2V
Jarewa ... :mrgreen: napiecie 13,8 mam od kilku lat, mam rowniez voltomierz w aucie i sie to napiecie nie zmienia, zawsze jest rowne 13,8
jesli wlacze swiatla, minimalnie opadnie, nadmuch powietrza - jeszcze wskazowka minimalnie spadnie, gdy wylacze wszystko znow powroci do swoich 13,8V; nigdy sie nie wachalo w przedziale 13,7-14,4 poza sytuacja opisana na poczatku, rowniez nigdy niemialem 14V ani powyzej
voltomierz mam podlaczony pod stacyjke, pod przewod "15" tak jak w schemacie
13,7 v to nie za dużo. Na ogół napięcia ładowania przy sprawnym aku i alternatorze wynoszą 14,0 - 14,4. Ja u siebie mam tak że ładowanie nie spada poniżej 14v, an ogół mama 14,4v. Kiedyś mierzyłem i na ciepłym silniku (żeby świece nie brały prądu) na wolnych obrotach z włączonymi wszystkimi odbiornikami miałem 14v.
Czasem na aku jest napisane 13,7v-14,4v jako poprawne napięcie pracy. Więc każde napięcie w tym zakresie jest prawidłowe.
Czasem na aku jest napisane 13,7v-14,4v jako poprawne napięcie pracy. Więc każde napięcie w tym zakresie jest prawidłowe.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu