może też, ale zauważyłem olej na wydechowym od strony aku, mogłem fotke cyknąć.
[ Dodano: 2011-03-17, 20:46 ]
takie uszczelki będą dobre??
[b4 1.9 tdi 1z] cieknący olej
witam,wybaczcie że wznawiam temat ale mam taki problem:silnik 1z 7 tys km po kapitalnym remoncie(praktycznie wszystko nowe,tłoki,tulejowanie,kompleksowo zrobiona głowica,turbo,wszystkie szlify,panewki,uszczelki itd) i bierze olej,na jakieś 300-400 km traci się około 0,5 cm na bagnecie,jak patrzyłem od spodu to wygląda jakby się lekko sączyło ze szpilki kolektora wydechowego ale jeśli tak to skąd tam bierze się olej jeśli pierścienie są nowe a uszczelniacze na zaworach też.Jak zdejmę rurkę z odmy do turbiny to jest w niej olej,tak samo jak rozkręcę dolot do turbo to też tam jest olej,czy możliwe jest że turbo zasysa olej przez odmę?Na zewnatrz z wydechu nie ma żadnych objawów spalania oleju,silnik w ogóle nie kopci,tylko przy odpalaniu puści lekkiego dymka i koniec,nieważne jak gazuję,spaliny przezroczyste.I ostatnia sprawa to stan oleju na bagnecie.Auto stoi w garażu na równym i sprawdzając zawsze na zimnym silniku (rano) mam różne poziomy oleju,raz jest na pierwszej kresce kropkowanej,następnego dnia w połowie skali,raz poniżej skali co nie zmienia faktu że w ciągu tych 300-400 km spada stopniowo o te 0,5 cm na bagnecie...czarna magia normalnie.Silnik pracuje cicho,równo,ciągnie jak powinien,jak pisałem w ogóle nie kopci a olej się traci...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
W przewodach od turbo zawsze będziesz miał olej gdyż odma jest z nimi połączona.Jedyne wyjście zrobić wolną odmę.Co do różnych poziomów oleju to też to zauważyłem i jakoś nikt nie potrafił mi tego wytłumaczyć.Nieraz stoję przed domem na równym i jest prawie max a po wjechaniu do garażu robi się połowa miarki (oczywiście nie sprawdzane od razu). A co do ubytków to dolewasz coś oleju czy tylko raz jest więcej raz mniej.Zrób może z 1000km i wtedy sprawdź poziom.Olej przy kolektorze może być z góry np z uszczelki kolektora dolotowego,uszczelki pokrywy no i przewodów od turba.Wszytko po kolei musisz sprawdzić.
no dolewam,jakiś litr na tysiąc km,co do tego wycieku co pisałem,napewno nie leje spod dekla zaworów bo cała ścianka głowicy jest sucha,olej pojawia się dopiero w okolicy uszczelki głowicy i kolektora wydechowego,uszczelkę raczej pomijam bo jest nowaA co do ubytków to dolewasz coś oleju czy tylko raz jest więcej raz mniej.Zrób może z 1000km i wtedy sprawdź poziom.Olej przy kolektorze może być z góry np z uszczelki kolektora dolotowego,uszczelki pokrywy no i przewodów od turba.Wszytko po kolei musisz sprawdzić.
mam już zrobione 7 tyś km od remontu,czy jest możliwe że jeszcze się nie dotarły?Kolego po remoncie takim chwile musisz pojeździć bo pierścienie się jeszcze nie ułożyły i dlatego wyrzuca olej na wydech jeszcze
jest jeszcze jedno miejsce z ktorego moze a nie musi, u mnie w silniku, wymienialem z kolega rozrzad, zdjelismy "dolne kolo" i ukazał sie stary orginalny seger na wale z ktorego "pciekalo", nie jest to wielki wyciek ale zawsze cos tam saczy sie... jak by czlowiek sie lepiej do tego przygotowal to by sie to od razu jakos zmienilo, raz a dobrze...bozmek pisze:po 7 tys to już na pewno się ułożyły a może sączy z uszczelniacza wałka rozrzadu?