Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0] jak często wymieniać gumy na sankach

ba890
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 12 kwie 2010, 22:55

[80 B4 2.0] jak często wymieniać gumy na sankach

Post autor: ba890 » 21 paź 2010, 23:11

Dopiero co byłem na przeglądzie i wszystko ok oprócz tulejek na wahaczu, tak wykazało na trzepaczce, z tym że gościu nie sprawdzał wcale mi tulei na sankach. Ogólnie w autku popukuje tylko jak jadę po kamienistej drodze np. po żwirze. Zastanawiam się czy często się wymienia tzn czy często siadają tulejki na sankach. Jak mogę sprawdzić domowym sposobem czy są zużyte. Może jeszcze nie muszą być wymieniane ?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 paź 2010, 00:25

Wchodzisz do kanału, bierzesz breszkę i sprawdzasz. Tuleje powinna być sztywna. Może być zużyta na dwa sposoby. Tuleja może być miętka, to znaczy będzie pracować znacznie bardziej niż powinna. Można na tym jeździć, ale nie będzie to jazda przyjemna. Może też być całkowicie zerwana. Na taka tuleja kwalifikuje się od razu do wymiany. Co do częstotliwości - tego nie można powiedzieć. Wszystko zależy od użytych części, stanu drug itp. Jeśli wymienisz je na jakieś kijowe podróby typu Hans Priser, Topran itp to możesz być zadowolony jak zrobisz na nich 10tyś.

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 11 lis 2010, 21:21

A jeśli chodzi o ścisłość to tylko ori ;-)

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 11 lis 2010, 22:12

na tulejkach np.lemforder mysle ze mozna zrobic 15 tys km a na ori BOGE napewno wiecej ale dokladnie nie powiem bo nie wiem

Awatar użytkownika
yahoo69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 126
Rejestracja: 04 lut 2010, 21:09
Lokalizacja: Toruń

Post autor: yahoo69 » 18 lut 2011, 21:37

kolego lemforder to części dawane na pierwszy montaż w audi więc sądze ze wytrzymają dużo duo więcej niż piszesz bo sam takie zakładałem :D całe zawieszenie mam lemfordera :) fakt koszt 2 razy wiekszy niz jakies meyle czy cos od skośnookich ale cena = jakość

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 05 mar 2011, 08:06

tomek1982 pisze:na tulejkach np.lemforder mysle ze mozna zrobic 15 tys km a na ori BOGE napewno wiecej ale dokladnie nie powiem bo nie wiem
ja założyłem jakieś "nie firmowe" 90 tys km temu i nadal są dobre więc nie wiem czemu lemforder miał by wytrzymać tylko 15tys.jak by tak było to tego badziewia nie ma co kupować...

Awatar użytkownika
darecki2010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 18 paź 2010, 11:41
Lokalizacja: LCH

Post autor: darecki2010 » 07 mar 2011, 20:20

Mam pytanie o podobnym temacie więc pisze tu.Otóż czy te tulejki dwie od strony skrzyni mają być założone szerszym kołnierzem od spodu czy od góry?

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 07 mar 2011, 21:15

Od dołu.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 mar 2011, 07:38

Od góry!

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 08 mar 2011, 09:31

yahoo69 pisze:kolego lemforder to części dawane na pierwszy montaż w audi więc sądze ze wytrzymają dużo duo więcej niż piszesz bo sam takie zakładałem :D całe zawieszenie mam lemfordera :) fakt koszt 2 razy wiekszy niz jakies meyle czy cos od skośnookich ale cena = jakość

no to jestes w duzym bledzie jezeli twierdzisz ze lemforder byl na pierwszym montażu zapewne w sklepie ci tak powiedzieli :lol: na pierwszy montaż szły BOGE czy to poduchy amortyzatorów czy tulejki wachaczy,poduchy silnika tez BOGE itp itd.
juz toche tulejek w swoim zyciu montowalem troche na ten temat juz wiem wiec pisze z doswiadczenia jak to jest

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 08 mar 2011, 19:25

tomek1982 pisze:no to jestes w duzym bledzie jezeli twierdzisz ze lemforder byl na pierwszym montażu zapewne w sklepie ci tak powiedzieli :lol: na pierwszy montaż szły BOGE czy to poduchy amortyzatorów czy tulejki wachaczy,poduchy silnika tez BOGE itp itd.
juz toche tulejek w swoim zyciu montowalem troche na ten temat juz wiem wiec pisze z doswiadczenia jak to jest
Popieram w całej rozciągłości ;-) . Jak 2 lata temu wymieniałem amory z tyłu to po wyjęciu starych byłem zaskoczony, gdy po wyczyszczeniu szczotką drucianą ukazał mi się napis BOGE ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 mar 2011, 20:17

BOGE prawie jak TOPRAM wszystko produkują.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 09 mar 2011, 06:31

Jarewa pisze:BOGE prawie jak TOPRAM wszystko produkują.
Tylko jakość BOGE jest o wiele lepsza niż TOPRAN-a ;-)

zazmen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 27 mar 2011, 14:10
Lokalizacja: Rypin

Post autor: zazmen » 19 paź 2011, 09:49

witam serdecznie. posiadam audi 2.0 abk b4 z 92 roku/ wymienilem wachacze z tulejkami na nowe nowe koncow drązkow i koncowki stabilizatora. p jakims czasie przy hamowaniu zaczelo mi targhac kierownica i cos stukac glosno w czasie jady. czy mogą byc juz zuzyte tulejki sanek ?

czarna_B3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 150
Rejestracja: 12 wrz 2010, 20:31

Post autor: czarna_B3 » 06 lis 2011, 13:41

tuleje sanek raczej nie. Moze tarcze sie koncza albo klocki. moze tez przegub, łożysko itp. W czasie jazdy to kiedy to slychac na prostej drodze z dziurami czy bez?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl