Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - Turbina z A4 2.5 tdi v6 150km

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
zackone88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 02 mar 2011, 12:56
Lokalizacja: Zabrze

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - Turbina z A4 2.5 tdi v6 150km

Post autor: zackone88 » 07 mar 2011, 19:50

Witam chciałbym podnieść moc w moim zetorku szykuje się do wymiany wtrysków od AFN+ komputer+ icek po tych zabiegach chciałbym większe turbo pytanie tylko czy turbina z AKN 2.5 tdi v6 się nada i czy ktoś próbował już coś takiego zrobić i czy dużo jest kłopotu z jej montażem i co ewentualnie trzeba było by przerobić?
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 11:49 przez zackone88, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Re: [B4 1z 1.9tdi] Turbina z A4 2.5 tdi v6 150km

Post autor: mrozoo » 07 mar 2011, 20:00

zackone88 pisze:Witam chciałbym podnieść moc w moim zetorku szykuje się do wymiany wtrysków od AFN+ komputer+ icek po tych zabiegach chciałbym większe turbo pytanie tylko czy turbina z AKN 2.5 tdi v6 się nada i czy ktoś próbował już coś takiego zrobić i czy dużo jest kłopotu z jej montażem i co ewentualnie trzeba było by przerobić?
Trzeba robic flansze miedzy kolektor wydechowy a turbo [ posiadam takowa pod kolektor z 1.6TD/1.9TD na 4 sruby], trzeba przekrecic rdzen turbiny aby pasowal doplyw/odplyw oleju, + przespawanie Dp.

zackone88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 02 mar 2011, 12:56
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: zackone88 » 07 mar 2011, 20:36

Przespawanie Dp ? prócz spawania i dorabiania flanszy napotkam na jakies trudności?

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 07 mar 2011, 20:43

dp=downpipe= rura ktory laczy turbo z wydechem.. Przesuniecie rdzenia turbiny tak zeby doplyw oleju byl w pionie, no i zmiana ECU na AFN i sterowania z nadcisnieniowego na podcisnieniowe, jest to wszystko do ogarniecia:)

zackone88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 02 mar 2011, 12:56
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: zackone88 » 07 mar 2011, 21:28

Spawanie i dorabianie to bajka gorzej z ogarnięciem kompa zestrojeniem tego wszystkiego. Sam ECU z AFN i po temacie, czy cala wiązka ? Bo w sumie tak czy inaczej będę musiał 2 razy kompa zmieniać? bo naraz tego wszystkiego nie ogarnę jak zmienię wtryski to przy kompie trzeba będzie dłubnąć i później jak turbo zmienię na vnt

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 07 mar 2011, 21:50

powiedz mi w jaka moc celujesz?... Same ecu, jak zmieniasz wtryski to najwyzej dawka do skorygowania, i pozniej docelowo wiadomo chip...

zackone88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 02 mar 2011, 12:56
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: zackone88 » 07 mar 2011, 22:42

Hmm w jaka moc trudno powiedzieć moje poprzednie autko A4 AKN miał 150 plus chip coś kolo 180 wiec myślę ze jak tu w 150 wyceluje to nie było by najgorzej nie chciałbym tez wyżyłować do max silnika tylko żeby to wszystko w miarę z głową z jakimś zapasem było ogarnięte.
Czytałem tu coś chyba to był nawet jakiś Twoj temat jeśli się nie mylę ze jak większe doładowanie to i warto by było nowe uszczelnienie silnika co by czegoś nie wydmuchało?

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 09 mar 2011, 00:00

p.s. dlaczego sie uparles akurat na te turbo ?

zackone88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 02 mar 2011, 12:56
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: zackone88 » 09 mar 2011, 18:53

Ponieważ jestem w posiadaniu takiej turbinki została mi po A4 jest sprawna wiec pomyślałem że można by ją sensownie wykorzystać jeśli jest taka możliwość.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 09 mar 2011, 19:01

jak najbardziej podejdzie z tym, ze prosciej jest zalozyc jesli celujesz w moc 150km gt1749va albo vnt15....

zackone88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 02 mar 2011, 12:56
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: zackone88 » 09 mar 2011, 19:37

Czemu prościej? czym się różnią te turbinki?

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 09 mar 2011, 19:47

zackone88 pisze:Czemu prościej? czym się różnią te turbinki?
mocowanie osadzenie, to wyzej wymienionych, zakladasz kolektor wydechowy z afn/awx i osadzasz, a co do turbo z 2.5v6 nie ma tak lekko trzeba dorabiac flansza/przejsciowke przymierzac kombinowac, rozkladac rdzen turbo i przesuwac na zmiennej geometri itp...

BIT BIT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 23 gru 2008, 20:08
Lokalizacja: W.M GIŻYCKO

Post autor: BIT BIT » 09 mar 2011, 20:27

Witam ja musiałem dorabiać przejściówkę pomiędzy kolektor a turbo bo jak włożyłem kolektor od afna to turbo opierało się o ramę

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 10 mar 2011, 22:52

chyba o łape? // U mnie siedzi avf i jest inna lapa pod turbo, takze inaczej to u mnie wyglada......

BIT BIT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 23 gru 2008, 20:08
Lokalizacja: W.M GIŻYCKO

Post autor: BIT BIT » 14 mar 2011, 13:30

mrozoo pisze:chyba o łape? // U mnie siedzi avf i jest inna lapa pod turbo, takze inaczej to u mnie wyglada......
tak masz rację o łapę mój błąd :oops:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl