Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] r-tunning

ODPOWIEDZ
darek1231
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 09 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: Podlasie

[B4 1Z] r-tunning

Post autor: darek1231 » 08 mar 2011, 19:27

Witam
czy mógł by ktoś wytłumaczyć w jakie styki w kostce wpinało się rezystor i jaki rezystor jest do tego potrzebny.
Przeszukałem już forum i nie dam rady znaleźć starych wątków o tym.
Z góry Dziękuję za pomoc :-)

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 08 mar 2011, 21:34

Jaka przepływka?

tu masz potencjometryczny :arrow: https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-oporn ... t13657.htm
Ostatnio zmieniony 08 mar 2011, 21:41 przez spiczi, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 mar 2011, 21:35

darek1231 pisze:czy mógł by ktoś wytłumaczyć w jakie styki w kostce wpinało się rezystor
Rezystor dajesz miedzy 2 i 3 pin we wtyczce pompy ,o ile masz auto na przepływce pierburga
darek1231 pisze:jaki rezystor jest do tego potrzebny.
A to zalezy ,ale najcześciej ok.400-500 omów .Korzystać sporadycznie ,nie nadużywać bo niezdrowo ;-)

darek1231
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 09 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: darek1231 » 09 mar 2011, 20:36

zapomniałem napisać :lol: że na przepływce boscha :-)

[ Dodano: 2011-03-09, 19:43 ]
spiczi, dzięki za link

ale dalej nie wiem jaki opornik byłby najzdrowszy 8-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 mar 2011, 23:13

darek1231 pisze:ale dalej nie wiem jaki opornik byłby najzdrowszy
Najzdrowszy byłby brak opornika :mrgreen: a o wartościach opornika pisze w temacie z linku

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 10 mar 2011, 00:09

Masz boscha, ale da się odczytać dawke paliwa. Opornik oszukuje Ecu które podaje więcej paliwa. Wartość oporu zależy od tego jaką masz teraz dawke, jak pracuje turbo i n75 który reguluje doładowanie, jakie mapy sa w Ecu. Do pierburga zakłada się cos między 300-500. Dobrać należy tak żeby nie dymil mocno, nie falowały obroty po załączeniu opornika i nie były zbyt podniesione. Wazne też jest żeby nie odpalać na oporniku i nie używać go cały czas. To co napisałem tyczy się pierburga, ale myśle że bosch bedzie podobny.

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 10 mar 2011, 09:15

a nie lepiej zamiast opornika zrobić sobie nowe mapki paliwa, wysłac sterownik do kostrza i mieć frajde cały czas? Albo jestem za stary na takiego rodzaju patenty typu opornik albo czegoś nie rozumiem w sensie zakładania opornika...

niebieski79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 19 maja 2010, 16:50
Lokalizacja: podkarpacie RPZ

Post autor: niebieski79 » 10 mar 2011, 10:04

icemerc pisze:a nie lepiej zamiast opornika zrobić sobie nowe mapki paliwa, wysłac sterownik do kostrza i mieć frajde cały czas? Albo jestem za stary na takiego rodzaju patenty typu opornik albo czegoś nie rozumiem w sensie zakładania opornika...
Podzielam zdanie kolegi w 100% ale też chyba jestem za stary i mam inne myslenie:roll:

Awatar użytkownika
Zlosliwy_Dzin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 02 sty 2008, 19:27
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Zlosliwy_Dzin » 10 mar 2011, 12:07

ostry tuning sie szykuje <ok>

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 10 mar 2011, 14:47

ja bym tam zrobił tak : wtryski afn ,sterownik od kostrza i tyle :mrgreen:

darek1231
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 09 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: darek1231 » 10 mar 2011, 21:25

opornik chcę zastosować tymczasowo ponieważ chyba się kończy mi potencjometr w nastawniku a czytałem że u ludzi z rezystorem mając go włączonego nie występują objawy zużycia i półki nie znajdę gdzieś 100% sprawnego nastawnika to chcę aby jak wyjadę na miasto nie mieś żadnych problemów bo to trochę denerwuje 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl