Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8S PM] Ubywa płyn chłodzący

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Dragomi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 03 lut 2011, 20:36

Post autor: Dragomi » 19 lut 2011, 11:19

też polecam demontaż chłodnicy, jest o wiele więcej miejsca, a co do uszczelnienia przeczyść pozostałości po starej uszczelce/kleju odtłuść i posmaruj nową uszczelkę też silikonem;]

czarna_B3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 150
Rejestracja: 12 wrz 2010, 20:31

Post autor: czarna_B3 » 19 lut 2011, 13:17

demontaz moze i w pol godziny ale skladanie juz zajmie pol dnia :mrgreen:

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 20 lut 2011, 08:25

W PM jest miejsca na tyle że można wejść pod maskę i się pod nią zatrzasnąć. Jedyne co przeszkadza w całkowitym demontażu pompy to alternator (trochę przysłania z góry).
Jeśli chce się robić coś więcej jak rozrząd to można rozkręcać również przód. Kwestia gustu i chęci ale ja przy pompie bym sobie darował.

kolczu

Post autor: kolczu » 09 mar 2011, 22:03

Thomson26 pisze: Obrazek
Tu masz przykładowy link do aukcji Aledrogo http://allegro.onet.pl/pompa-wody-audi- ... 97100.html
Witam po przerwe. Jutro zamierzam sie do wymiany pompki i teraz mam pytanko. Mam ta pompe do niej jest dolaczona uszczelka na jej caly rozmiar (ten pompy) i sa jescze dwa takie pierscienie gumowe tez jakies uszczelki... Gdzie one mi beda potrzebne?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 09 mar 2011, 22:29

Lukaszbroz pisze:W PM jest miejsca na tyle że można wejść pod maskę i się pod nią zatrzasnąć.
To prawda. W tej wersji silnikowej prace serwisowe przeprowadza się naprawdę w komfortowych warunkach. No może poza wymianą termostatu w wersji ze wspomaganiem :-P . Demontowanie chłodnicy i elementów pasa przedniego to tylko w A4 i 80-tce silnikach R5 i V-kach <ok> .

[ Dodano: 2011-03-09, 21:31 ]
kolczu pisze:...sa jescze dwa takie pierscienie gumowe tez jakies uszczelki... Gdzie one mi beda potrzebne?
Nie są to przypadkiem oringi króćca termostatu?

kolczu

Post autor: kolczu » 10 mar 2011, 07:15

o wlasnie oringi (fachowa nazwa :) ) mozliwe ze tak cos takiego mialem podobnego kiedy wymienialem króćce przy bloku silnika ten gdzie sa czujniki temp. Czyli tam bede mial termostat... No to oki powalczymy. Zdam relacje foto jak skoncze :)

Thomson26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 kwie 2007, 17:03

Post autor: Thomson26 » 10 mar 2011, 10:15

Tomek kupiłeś taki zestaw ?
Obrazek
Te dwa małe gumowe oringi ( gumowe uszczelki ) są do uszczelnienia obudowy pod termostat ( termostat jest zamontowany w pompie wody a nie w króćcu przy głowicy ) i uszczelnienia całej pompy w miejscu przykręcenia jej do bloku silnika .
Obrazek
Obrazek

kolczu

Post autor: kolczu » 12 mar 2011, 09:34

No i udalo sie :) Pompa zostala zmieniona nie obeszlo sie bez problemow. Na szczescie przyszly tesciu pomogl. Pierwszy problem to mocowanie sie z odkrecenie talerzyka na psaek. Sruby sie zapiekly i bylo ciezko. Nie odkrecalismy chlodnicy. No i kolejny problem to urywajace sie sruby w pompie wody na 9 ktore je mocuja 3 sie zerwal. Gwinty zostaly w srodku jednak po podgrzaniu i walce ponad 30 min udalo sie dwie uratowwac i wykrecic. Skladnie przebieglo bez wiekszych komplikacji . Dzikuje wszystkim za pomoc ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl