[b4 1Z] kąt wtrysku przestawia się co 2 tygodnie
[b4 1Z] kąt wtrysku przestawia się co 2 tygodnie
witam was forowiczów w mojej b4 1z przestawia się kąt wtrysku kiedyś walnął mi czujnik przy pompie niestety musiałem kupi całą pompe samego czujnika ciężko dostac macie jakieś pomysły przecierz nie będe jeżdził pod kompa i ustawiał kąt miał ktoś taki problem? dzięki pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 mar 2011, 07:13 przez PIKO25, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
PIKO25 _uwaga
[ Dodano: 2011-03-11, 10:02 ]
coś mi tu nie gra :roll: a jak to możliwe że kąt wtrysku się sam przestawia?może śruby trzymające pompę się luzują?a kto ci to sprawdza że wiesz że kąt wtrysku się przestawia? i co wtedy gorzej pali? czy co się dzieje?
[ Dodano: 2011-03-11, 10:03 ]
[ Dodano: 2011-03-11, 10:02 ]
coś mi tu nie gra :roll: a jak to możliwe że kąt wtrysku się sam przestawia?może śruby trzymające pompę się luzują?a kto ci to sprawdza że wiesz że kąt wtrysku się przestawia? i co wtedy gorzej pali? czy co się dzieje?
[ Dodano: 2011-03-11, 10:03 ]
pewnie mechanik ci tak doradził?żeby kupić całą pompę?kiedyś walnął mi czujnik przy pompie niestety musiałem kupi całą pompe samego czujnika ciężko dostac macie jakieś pomysły
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
Sprawdź koło pasowe rozrządu na wale silnika a nie wałek na pompie. Tak jak pisali koledzy objawia się to biciem koła pasowego napędzającego alternator (jest ono przykręcone do koła pasowego rozrządu) ale nie zawsze. Jest przy tym trochę roboty ale radzę ci zrób to jak najszybciej bo może się to skończyć dla silnika tragicznie. Być może przyczyna jest inna ale warto mieć pewność, że tam jest wszystko ok.PIKO25 pisze:pospradzam wtrysk oraz wałek w pompie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To jak najbardziejPIKO25 pisze:coś mi nie gra podpinamy kompa ustawiamy kąt igła a po 2 tygodniach kąt zero ale pospradzam wtrysk
ale tego nie musisz ,bo na pewno nic się tam nie przestawiłoPIKO25 pisze:oraz wałek w pompie
No jest ,n108 łatwo sprawdzić jego działnie vagiem w bloku 003 ,przełaczając na basic seting .Sprawdż dolne koło, rozrządu ,jak radzą przedmówcy ,bo niby w 1z jest poprawiona wada AAZ ta ,gdzie zbyt słaby klin powodował czesto rozpierduchę silnika ,i w 1z koło siedzi na wale na tzw.półksiezycu ,ale i to połączenie ,co prawda w sporadycznych przypadkach, ale spotrafi złapać luzuPIKO25 pisze:wiem że w pompie jest jakis regulator od ustawiania kąta może to on jest zepsuty
Kolega z mojej wcale nie wielkiej mieściny miał ten sam problem w 1Z. Tyle, że u niego zlokalizowaliśmy przyczynę przed "tragedią". Często zdarza się, że tzw. mechanicy potrzebnie lub niepotrzebnie odkręcają koło a następnie przykręcają starą śrubą, nieodpowiednim momentem i po kilkunastu lub kilkudziesięciu tyś km mamy problem.
witam ponownie kolegów jednak okazało się najgorsze jednak koło na wale miało taki luz że sam byłem w szoku jeszcze pare kilometrów i żywot by się skończył musze teraz zawieśc wał do specjalisty a przy okazji okazało się wymiana sprzęgła więc pare złotych zapłace ale myśle że już będzie wszystko ok i można niunia śmigac ha ha ha
ps. dzięki koledzy za tyle informacji co może byc przyczyną napisze jak będzie zrobione pozdrawiam :mrgreen:
ps. dzięki koledzy za tyle informacji co może byc przyczyną napisze jak będzie zrobione pozdrawiam :mrgreen:
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
MUNIOR pisze:No jest ,n108 łatwo sprawdzić jego działnie vagiem w bloku 003 ,przełaczając na basic seting
jak już to w BS004, a nie 003 BS003 to przepływomierz i działanie EGR <ok>
jak to się mówi.. nadgorliwość gorsza od faszyzmu, jak jest dobrze to nie należy zaczepiać bo tylko można popsuć, no ale "mechanicy" jak drogowcy czyli zrobić byle jak to klient szybciej przyjedzie (albo go przywiozą) :shock:ptaak pisze:Często zdarza się, że tzw. mechanicy potrzebnie lub niepotrzebnie odkręcają koło a następnie przykręcają starą śrubą, nieodpowiednim momentem i po kilkunastu lub kilkudziesięciu tyś km mamy problem.