Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] Zegar cisnienia oleju idzia na full itemp stoi

kori
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 01 sty 2011, 09:42

[ABK] Zegar cisnienia oleju idzia na full itemp stoi

Post autor: kori » 06 mar 2011, 22:36

Niestety mam taką przypadłośc że zegar od ciśnienia oleju idzie na full zaraz po przekręceniu zapłonu, odłączałem dwa kabelki z czujnika oleju ale bez zmian, ciągle na full.

Od temp natomiast sytuacja odwrotna, zegar stoi całkowice, można sprawdzic czy to zegar czy czujnik ?

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3821
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 06 mar 2011, 22:41

jeśli chodzi o zegary dodatkowe, to sytuacja, że zegar idzie na full, oznacza, że albo nie ma przejścia na kabelku, który idzie do czujnika, albo sam czujnik padnięty. Idzie na full zaraz po przekręceniu kluczyka? czy dopiero po zapaleniu silnika ?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 06 mar 2011, 23:39

Z tego co pisał kolega Kori to po włączeniu zapłonu już ma full wskazanie. Objawy jednoznacznie świadczą o tym, że padły czujniki, tylko że padnięcie obu naraz jest bardzo mało prawdopodobne. Po odłączeniu przewodu od czujnika ciśnienia wskaźnik ciśnienia oleju idzie do końca w prawo, zobacz czy po dotknięciu tego przewodu do masy wskaźnik ciśnienia oleju pójdzie do końca w lewo. To samo zrób z czujnikiem od temperatury oleju, odłącz przewód i dotknij go do masy, tylko że w tym przypadku zegar powinien iść do maxa w prawo.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 07 mar 2011, 11:37

w tabelkach podano pomiary dla przyzadu pomiarowego VAG1301, mierzy on rezystancje pod napieciem, normalnym omomierzem nie mozna tego zrobic gdyz pokaze inne wskazania, wiec pomiar tradycyjnym omomierzem robi sie na wylaczonej stacyjce

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3821
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 07 mar 2011, 16:24

pawelrybak15 pisze:Z tego co pisał kolega Kori to po włączeniu zapłonu już ma full wskazanie. Objawy jednoznacznie świadczą o tym, że padły czujniki, tylko że padnięcie obu naraz jest bardzo mało prawdopodobne. .
dlatego myślę, że gdzieś się kabelki uwaliły...

Awatar użytkownika
pazdzioch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 28 lut 2011, 18:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pazdzioch » 11 mar 2011, 20:24

właśnie ja z podobnym tematem,mam podłączone dodatkowe zegary przy moim audiku wg schematu , temp. oleju spoko na zegarze i woltomierzu natomiast zegar ciśnienia oleju po przekręceniu stacyjki idzie na max w prawo. I tu jeszcze jedna ciekawostka ostatnio wymieniałem olej i zanim wlałem nowy przekręciłem stacyjkę i tu masz na max od ciśnienia w prawo bez oleju i pytanie skąd sie cisnienie wzioeło ?

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 11 mar 2011, 20:32

pazdzioch pisze:przekręciłem stacyjkę i tu masz na max od ciśnienia w prawo bez oleju i pytanie skąd sie cisnienie wzioeło
Ale cisnienie oleju wytwarza sie dopiero jak pompa pracuje, jest mechaniczna wiec zaczyna dzialac dopiero w chwili krecenia rozrusznikiem.

Awatar użytkownika
pazdzioch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 28 lut 2011, 18:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pazdzioch » 11 mar 2011, 20:37

keczy,
no tylko bajer w tym że nie kręciłem silnika tylko przekręcalem stacyjkę w pozycji kontrolek

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 11 mar 2011, 20:40

Prawdopodobnie padl Ci czujnik lub rozlaczyly sie gdzies kable. Mialem kiedys podobny problem, po odebraniu auta od mechanika zegar od cisnienia wychodzil za skale, auto nie bylo odpalone, okazalo sie, ze mechanik odwrotnie podlaczyl kable przy czujniku.

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 11 mar 2011, 20:46

Zwarcie do masy.

Awatar użytkownika
pazdzioch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 28 lut 2011, 18:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pazdzioch » 11 mar 2011, 20:48

no tylko wiesz jeszcze dzisiaj sprawdzałem wszystkie kabelki jak już wcześniej mówiłem wg schematu gdzie i do czego wiadomo wszystko ok. tylko ta wskazówka mnie drażni no jeśli to czujnik hm a jest jakas metoda aby sprawdzić czy jest padnięty?

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 11 mar 2011, 20:49

Ja nie mam pojecia, ale ktos bardziej kumaty pewnie odpowie :-)

Awatar użytkownika
pazdzioch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 28 lut 2011, 18:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pazdzioch » 11 mar 2011, 20:53

a jeśli chodzi o ścisłość to kupiłem już dwa lata temu audika tego co mam i dopiero niedawno zajażyłem o co chodzi z tymi zegarami. :-x

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 11 mar 2011, 20:57

pazdzioch w moim poscie wyzej sa opisane rysunki, gdybys uwaznie przeczytal bys wiedzial ...
wiec jak jest przerwa w obwodzie to wskazowka sie automatycznie wychyla na maksymalne polozenie, wiec ten czujnik sprawny ma mala rezystancje i mozna go miernikiem sprawdzic na przejscie do masy, czy nawet zwykla zarowka i bateria

Awatar użytkownika
pazdzioch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 28 lut 2011, 18:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pazdzioch » 11 mar 2011, 21:04

czyli wina po stronie czujnika ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl