[80 B4 2.0 ABK] Silnik się dusi
[80 B4 2.0 ABK] Silnik się dusi
Witam serdecznie. Dawno forum nie odwiedzałem, ponieważ nie było mnie w kraju... Dzisiaj korzystając z okazji dostępu do komputera, postanowiłem napisac ten temat. Chodzi o to, że moja be4ka(motor 2.0 ABK, nie skażona gazem) dusi się przy troszke mocniejszym dodawaniu gazu... Jest to problem, który powstaje w niektórych momentach, gdy silnik nie chodzi na ssaniu.. nie robi tego na luzie... Najczęsciej jednak, występuje to gdy silnik ma temp ok 65-80stopni... Prosze o wszelkie podpowiedzi, co sprawdzic e/w co wymienic itd....
PS. Filtr paliwa/powietrza wymieniony. Świece ok, przewody/aparat zapłonowy, również...
gg: 3666615
PS. Filtr paliwa/powietrza wymieniony. Świece ok, przewody/aparat zapłonowy, również...
gg: 3666615
Ostatnio zmieniony 17 sie 2007, 20:01 przez Swierzak, łącznie zmieniany 1 raz.
Niunia została podłaczona do kompa. Wszystko sprawne oprócz.... Własnie... oprócz samego komputera. Podłączono ja do komputera, sprawdzono spaliny, wszystkie wartosci (temp zasysanego powietrza itp) w normie... Wszystko jak powinno byc... W momencie sprawdzania czujnika temperatury na monitorze pojawiło się 836stopni temp silnika.... Na włączonym silniku oczywiscie... Potem zas, po bezpośrednim podłączeniu do czujnika, dane wyświetlane są dobrze. Gdy zgasi się samochód, niunia podłaczona przez swój komputer, pokazuje temp 20stopni (gdzie powinno byc tyle, ile przy odpalonym).... Symbol kompa to 2 EE (22 EE?)......
Nie wiem jak Ci to wytłumaczyć ale czasami tak pokazuje przynajmnie w moim po podłączenia do komp. Boscha, sa przesunięte wartosći w polach które wyświetla komputer diagnostyczny a obroty mogą byc w stC bo akutar dla tego pola jest zaprogramowana taka jednostka.
Sprawdz czy po przegazowaniu wartość zmienia się na taką jak obroty silnika w danej chwili.
Sprawdz czy po przegazowaniu wartość zmienia się na taką jak obroty silnika w danej chwili.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Swierzak, ja bym się przyjrzał przewodom idącym od czujnika temperatury do ECU, bo ten objaw wygląda podobnie jak przy zwarciu jednego z pinów do masy. W podobny sposób sprawdza się czujnik na deskę, czy zwalony jest czujnik czy wskaźnik. Zwarcie pinu do masy powoduje skok wskaźnika na maksymalną temperaturę. I w Twoim przypadku bardzo mi to przypomina taki myk.
Wskaźnik wskazuje temp tak jak powinno byc... A co do przewodów z czujnika do ECU.... Mam kartke z błedami, na której jest napisane:
Diagnoza sterowników AUDI DIGIFANT Pamięć błedów:
020B Czujnik temp. powietrza zasysanego
Przerwa/zwarcie do plusa
0228 Przepływomierz powietrza
Przerwa/zwarcie do masy
Ilosc usterek 2
.....
A znowu gdyby było tak jak mówisz, ze wskaźnik źle pokazuje... To co ma do tego, ze motor się dusi.... Czasami nie idzie jej upchnac, wyglada jak by ktoś na wolnych obrotach gwałtownie puscił sprzegło... Ani razu nie zgasła, ale jazda nia, szczególnie po miescie w godzinach szczytu, to katorga...
Diagnoza sterowników AUDI DIGIFANT Pamięć błedów:
020B Czujnik temp. powietrza zasysanego
Przerwa/zwarcie do plusa
0228 Przepływomierz powietrza
Przerwa/zwarcie do masy
Ilosc usterek 2
.....
A znowu gdyby było tak jak mówisz, ze wskaźnik źle pokazuje... To co ma do tego, ze motor się dusi.... Czasami nie idzie jej upchnac, wyglada jak by ktoś na wolnych obrotach gwałtownie puscił sprzegło... Ani razu nie zgasła, ale jazda nia, szczególnie po miescie w godzinach szczytu, to katorga...
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Świerzak ja Ci tylko podałem, że objaw jest właśnie taki jak przy opisywanej próbie wskaźnika na deskę. Nie chodziło mi o to, że coś Ci źle pokazuje.
I widzę, że miałem rację pisząc, iż przypomina mi to zwarcie do masy, bo taki błąd wywaliło na ECU. Czyli najpierw sprawdź wiązkę przewodów od czujnika do ECU, może gdzieś się przetarła izolacja i zwiera do masy.
Możesz wziąć omomierz i po odpięciu wtyczki od czujnika sprawdzić na pinach czy jest zwarcie z masą. Jak jest zwarcie to odepnij jeszcze wtyczkę od ECU i znowu sprawdź czy jest zwarcie, jeśli dalej jest zwarcie to pruj wiązkę i szukaj przetarcia. Jak zwarcie ustąpi to niestety jest duże prawdopodobieństwo, że to jednak ECU daje ciała.
I widzę, że miałem rację pisząc, iż przypomina mi to zwarcie do masy, bo taki błąd wywaliło na ECU. Czyli najpierw sprawdź wiązkę przewodów od czujnika do ECU, może gdzieś się przetarła izolacja i zwiera do masy.
Możesz wziąć omomierz i po odpięciu wtyczki od czujnika sprawdzić na pinach czy jest zwarcie z masą. Jak jest zwarcie to odepnij jeszcze wtyczkę od ECU i znowu sprawdź czy jest zwarcie, jeśli dalej jest zwarcie to pruj wiązkę i szukaj przetarcia. Jak zwarcie ustąpi to niestety jest duże prawdopodobieństwo, że to jednak ECU daje ciała.
Witam ponownie....... Chciałem lekko odświeżyc temat, a moje doświadczenie moze komus się kiedys przyda..... Ostatnio rozładował mi się akumulator. Był on u kresu swojego żywota, wiec tylko podłaczyłem go pod prostownik, po 2h odpaliłem auto i pojechałem zakupić nowy.... Dojezdzajac do miejsca zakupu akumulatora, fura niemiłosiernie się dusiła.... Chodziło podgrzewanie tylnej szyby, wycieraczki, zapalone światła, dmuchawa na przednia szybe, radio itd..... Po wymianie akumulatora..... NIESPODZIANKA.... Fura przestała się dusic i zrobiła się żwawsza..... Myślałem nad tym i stwierdziłem, ze mogła to byc wina akumulatora.... Alternator nie dawał rady napędzac wszystkich urzadzen w samochodzie, a akumulator zamiast go wspomagać, to ciągnał jeszcze następny prąd.....
Pozdrawiam serdecznie i szerokosci życzę
Pozdrawiam serdecznie i szerokosci życzę