Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[B4 ABT] dymi i ubywa płynu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 10 mar 2011, 19:47

tak jak pisałem wszystko wymienione; pompa tez; chłodnica i korek; troszke płynu ubywa tak na 1000km szklanke niecałą wleje; ale strasznie węże twarde; i bez ogrzewania się szybko grzeje;

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 10 mar 2011, 22:41

davidpolska, a wokół korka jak zrobisz kilka km są ślady płynu/ wilgoci/ widać że wokół korka jest mokro?? Jeśli nie to według mnie to wina korka mimo że go wymieniłeś (że nowy to nie znaczy że działa...). Z tego co piszesz ewidentnie wynika że sie zapowietrza a właśnie przez ten korek układ sam się odpowietrza i musi to robić sam bo inaczej pewnego pięknego dnia rozwaliło by jakiś króciec lub waż... jeśli masz możliwość weź pożycz od kogoś pewny Korek taki który działa na 101% i sprawdź co i jak.. może kupić nowy ale to nie będzie oznaczało że działa..

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 11 mar 2011, 07:55

i to przezz korek by się takie rzeczy działy???jak on niby ma się zepsuć jak mam jeszcze oryginalny;biały;kupiłem zamiennik niebieski i dałem 5 zł; ide teraz pogrzebać i może zapozycze ten korek gdzies u kogos?? ten korek podchodzi o B4'?

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 11 mar 2011, 19:44

Przez taki korek mogą się dziać różne dziwne rzeczy ;-)
Tak, korek od B4 podejdzie jak najbardziej.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 mar 2011, 08:23

Przez taki korek mogą się dziać różne dziwne rzeczy ;-)
Co zresztą nie raz było już na forum opisane. Wspomnę tylko że były przypadki że ludzie remontowali już całe głowice a okazywało się że to.... korek :evil:

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 12 mar 2011, 09:50

ale jak go sprawdzić; bo dzis rano jechałem i temp cały czas przed 90' a wczoraj np równe 90 albo 91;zrobiłem tak ze tego korka nie dokręcałem na siłe tylko lekko tak tylko zeby płyn nie wyciekał; i popusciłem węże od nagrzewnicy; troszke płynu ubyło; pozatym ile ma byc płynu w zbiorniczku bo ja zawsze lałem pod korek a teraz mam to tego napisu minimum ale i tak jest prawie cały zbiornik na zimnym; wiem ze jak się nagrzeje to zwiększa swoją objętość i moze robiło zaduże ciśnienie bo mam tez LPG;czy musi byc na zimym pod korek??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 mar 2011, 10:07

Broń Boże pod korek. W czasie pracy w układzie chłodzenia pasuje ciśnienie w granicach 1 bara. O ile powietrze jest dość mocno ściśliwe to płyn już nie. Jak zalejesz pod korek to będzie ci wywalać płyn i kto wie co jeszcze będzie się działo.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 12 mar 2011, 13:18

to ile ma być na zimnym ile na ciepłym; pod minimum i tyle; może ktoś na fotce pokazac ile na zimnym ma byc bo na rozgrzanym wiadomo się poziom podnosi;) :-/

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 mar 2011, 13:25

Ja leje zawsze na zimnym między maks a mini. Na gorącym nie obserwuje podnoszenia się płynu, może minimalnie. Jeśli układ nie jest zapowietrzony i płyn jest ok to nie będziesz obserwował wahania się płynu.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 12 mar 2011, 13:29

a czemu na tym zbiorniku jest taki dziwnie ; minimum powinno być gdzieś u dołu zbiornika a nie wyżej niż środek :(

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 mar 2011, 13:44

a czemu na tym zbiorniku jest taki dziwnie ; minimum powinno być gdzieś u dołu zbiornika a nie wyżej niż środek :(
Nie może tak być. Minimum jest chyba na poziomie nieco wyższym niż nagrzewnica. Gdyby minimum było niżej niż sama nagrzewnica to by ci się zapowietrzała.

I nie mów że w Audi jest dziwnie bo nie widziałeś układu chłodzenia w Hondach. Tam to dopiero jest dziwnie. Bez dobrej latarki nie dojrzysz ile masz płynu :mrgreen:

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 12 mar 2011, 15:31

a już rozumiem; chodzi o nagrzewnice; nawet nie wiedziałem powiem szczerze; dobra naleje na zimnym miedzy max i min i zobacze może nie będzie wywalać;?? bo ja zawsze pod korek i sie zastanawiam dlaczego wywala; odpowiem pozniej albo jutro,chyba ze uszczelka;(

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 12 mar 2011, 23:11

Jak będzie troche poniżej minimum to nic się nie stanie kurcze to nie apteka... A co do korka to tak jak wyżej koledzy pisali, poza tym rozwiązania sprawy zawsze trzeba szukać od najprostszych rzeczy bo one są najtańsza a co za tym idzie mogą się najczęściej psuć..

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 13 mar 2011, 07:03

i teraz mi temp non stop trzyma przed 90 bez ogrzewania; wczoraj jezdziłem bez ogrzewania ;zrobiłem rano z 20 km i nic; tem przed 90; a przedtem po 10 już było 90-92; no i węże zobacze jeszcze bo nie patrzyłem po jezdzie,jak cos to sie odezwe;

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 13 mar 2011, 12:21

To chyba dobrze ze juz sie tak nie gotuje?? Sprawdz te węże powinny być ok..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl