[1.9 TDI '94] Kontrolka świec :: brak prądu na pompie wtrys.
[1.9 TDI '94] Kontrolka świec :: brak prądu na pompie wtrys.
Witam,
szukam pomocy i nie mogę znaleźć nic z google i forum
Już piszę o co chodzi:
byłem na myjni, potem jak wpadłem w "dziurkę" na drodze silnik na chwilę zgasł w czasie jazdy i za sekundę wrócił do normalnej pracy. Przyjechałem do domu i zaparkowałem w garażu. Rano przy próbie uruchomienia podejrzanie zachowuje się kontrolka grzania świec tzn. po przekręceniu stacyjki się włącza i nie gaśnie (nigdy) i świeci w połowie jasności - coś jak przy "choince" w lampie.
Na pompę wtryskową prąd nie dochodzi (auto nie odpala) i na przekaźnik grzania świec też - ręcznie jak "pyknę" przekaźnikiem pod szybą to grzeje świece.
Wygląda na to, że któryś przekaźnik (jak się doszukałem "przekaźnik pompy") nie kontaktuje lub robi to połowicznie.
Pod kierownicą mam 5 przekaźników - z czego 3 są awyjmowalne - dwa mają łatwy dostęp.
Jeśli ktoś wie jakie numery kabelków na przekaźniku mam sprawdzić i na którym konkretnie przekaźniku mam szukać prądu będę bardzo wdzięczny
Bezpieczniki i przekaźniki posprawdzałem jak mogłem najlepiej i teraz jestem :evil:
Ponieważ rozładowałem akumulator więc zostawiłem na prostowniku. Po naładowaniu na maksa - włączyłem stacyjkę i uwaga - JEST !!! kontrolka od grzania po włączeniu zabłysła normalnie, zgasła na chwilę i zapaliła się, podgrzały się świece i silnik normalnie odpalił. 8-)
Już byłem <ok> gdy po minucie pracy ZGASŁ i znowu mam tak samo :: źle <buu>
Pomocy !
szukam pomocy i nie mogę znaleźć nic z google i forum
Już piszę o co chodzi:
byłem na myjni, potem jak wpadłem w "dziurkę" na drodze silnik na chwilę zgasł w czasie jazdy i za sekundę wrócił do normalnej pracy. Przyjechałem do domu i zaparkowałem w garażu. Rano przy próbie uruchomienia podejrzanie zachowuje się kontrolka grzania świec tzn. po przekręceniu stacyjki się włącza i nie gaśnie (nigdy) i świeci w połowie jasności - coś jak przy "choince" w lampie.
Na pompę wtryskową prąd nie dochodzi (auto nie odpala) i na przekaźnik grzania świec też - ręcznie jak "pyknę" przekaźnikiem pod szybą to grzeje świece.
Wygląda na to, że któryś przekaźnik (jak się doszukałem "przekaźnik pompy") nie kontaktuje lub robi to połowicznie.
Pod kierownicą mam 5 przekaźników - z czego 3 są awyjmowalne - dwa mają łatwy dostęp.
Jeśli ktoś wie jakie numery kabelków na przekaźniku mam sprawdzić i na którym konkretnie przekaźniku mam szukać prądu będę bardzo wdzięczny
Bezpieczniki i przekaźniki posprawdzałem jak mogłem najlepiej i teraz jestem :evil:
Ponieważ rozładowałem akumulator więc zostawiłem na prostowniku. Po naładowaniu na maksa - włączyłem stacyjkę i uwaga - JEST !!! kontrolka od grzania po włączeniu zabłysła normalnie, zgasła na chwilę i zapaliła się, podgrzały się świece i silnik normalnie odpalił. 8-)
Już byłem <ok> gdy po minucie pracy ZGASŁ i znowu mam tak samo :: źle <buu>
Pomocy !
... sprawdziłem - jak podpinam "na króko" pompę to odpala - nie wiem jak ze spalaniem - elektrozawór na pompie jest ok na pewno.
Przekaźnik świec żarowych znalazłem - jest nad bezpiecznikiem #13 i nie dostaje prądu z "przekaźnika pompy" pod kierownicą - nie wiem który to dokładnie - ktoś wcześniej pisał na forum 339 i 226 - u mnie nie ma takich wszystko z cyklu 2 _ _ (i nie ma 226 ani 229).
Na a VAG'a nie mam jak - lokalny elektryk : "może za dwa tygodnie..." <osohozi>
Dzięki.
Przekaźnik świec żarowych znalazłem - jest nad bezpiecznikiem #13 i nie dostaje prądu z "przekaźnika pompy" pod kierownicą - nie wiem który to dokładnie - ktoś wcześniej pisał na forum 339 i 226 - u mnie nie ma takich wszystko z cyklu 2 _ _ (i nie ma 226 ani 229).
Na a VAG'a nie mam jak - lokalny elektryk : "może za dwa tygodnie..." <osohozi>
Dzięki.
chodzi o to, że nie wiem z którego przekaźnika pod kierownicą idzie zasilanie na ten 214 pod szybą.
PS. mam wrażenie, że coś jakby z masą nie trybiło, bo zauważyłem że na 3 kablach co idą do pompy wtryskowej idzie odpowiednio +13, +8 i +9 (w zaokrągleniu) .... hmmm :?:
zastanawia mnie to co z tą masą - bo rozrusznik kręci dobrze, czy masowanie na przekaźniki idzie jeszcze gdzieś dodatkowo ?
Kurczę, coraz gorzej to wygląda ...
PS. mam wrażenie, że coś jakby z masą nie trybiło, bo zauważyłem że na 3 kablach co idą do pompy wtryskowej idzie odpowiednio +13, +8 i +9 (w zaokrągleniu) .... hmmm :?:
zastanawia mnie to co z tą masą - bo rozrusznik kręci dobrze, czy masowanie na przekaźniki idzie jeszcze gdzieś dodatkowo ?
Kurczę, coraz gorzej to wygląda ...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
jeśli się nie mylę to nie ma nic wspólnego z przekaźnikiem świec ani z żadnym zaworem.nie wiem czy ci pomogę ale pod kierownicą jest przekaźnik 339.przekaźnik ten idzie na zasilanie pompy wtryskowej .u znajomego zrobiliśmy na nim odcięcie zapłonu.teraz po przełączeniu przełącznika samochodu nie odpalisz,rozrusznik kręci,pompa wtryskowa nie reaguje a kontrolka od świec świeci się cały czas...wydaje mi się że to wina tego przekaźnika...
@hudy - dzięki za solidne info - ale nie daje rady
PS. Oto foto "spod kierownicy" :
Auto bawi się ze mną - dziś zadziałało, na szczęście nie opuściłem garażu
kiedy działa przekaźnik słychać wyraźny "tyk" - ale nie udało mi się go zlokalizować, przypadkowo zaskoczy przy szarpaniu za kable .
Widoczne przekaźniki wszystkie wyjmowałem i to nie one powodowały "tyk", same kable są krótko i nie mogę ich rozebrać bardziej.
To jest normalnie niesamowite - może jakbym miał schemat tego wszystkiego ... <osohozi>
PS. Oto foto "spod kierownicy" :
Auto bawi się ze mną - dziś zadziałało, na szczęście nie opuściłem garażu
kiedy działa przekaźnik słychać wyraźny "tyk" - ale nie udało mi się go zlokalizować, przypadkowo zaskoczy przy szarpaniu za kable .
Widoczne przekaźniki wszystkie wyjmowałem i to nie one powodowały "tyk", same kable są krótko i nie mogę ich rozebrać bardziej.
To jest normalnie niesamowite - może jakbym miał schemat tego wszystkiego ... <osohozi>
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
po przekręceniu kluczyka zawsze jest pstrykniecie.w sumie nie zastanawiałem się co tak pstryka i to nie ma nic wspólnego tym przekaźnikiem bo u kumpla jak przełączy guzik od odcięcia to i tak pyka a pompa nie ma zasilania.na zdjęciu u ciebie nie widzę przekaźnika 339.może jakiś inny przekaźnik za to odpowiada.ja bym zrobił tak że jeśli udało by ci się odpalić samochód lub nawet wystarczyło by przekręcenie kluczyka by nie świeciły się świece żarowe cały czas i wtedy mógłbyś po kolei każdy przekaźnik wyciągać i jak zgaśnie samochód lub zapalą się świece to będzie ten przekaźnik który pewnie szwankuje.możesz też sprawdzić kable przy pompie i wtedy znaleźć takie same pod kierownicą...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
stacyjka może i była by problemem ale to co opisuje Marcin moim zdaniem jest spowodowane przez ten przekaźnik 339 który jest pod kierownicą.u mnie i u kumpla ma taki właśnie numer nie wiem dlaczego on takiego nie ma. Marcin dziś sprawdzałem u kumpla jak to wygląda.jak wyjmiesz przekaźnik 339 i przekręcisz kluczyk to zapalają się świece i nie zapala się kontrolka check.samochodu nie da się odpalić...jeśli u ciebie kontrolka świec się świeci i nie ma check to ja obstawiam ten przekaźnik...
ok - uruchomiłem auto na krótko - kabel do pompy i na jakiś uruchamiany na kluczyk.
efekt mam taki, że kiedy podłączam pompę na krótko bez stacyjki - mam duże obciążenie coś jakby na kablu była masa wtedy, bardziej iskrzy - nic nie spaliłem, ale kiedy podłączam na włączonej stacyjce to uwaga:
rozświetla się kontrolka grzania żarowych, przekaźnik od świec (u mnie pod szybą 204 nad #13 bezp.) zaskakuje -> świece się grzeją normalnie i auto odpala.
... ALE ...
no właśnie - jadę tym autem i wcale jakby wozem drabiniastym - przyspiesza jak maluch
Tylko że teraz mogę zajechać do jakiegoś elektrykamana
@hudy napisz jakie kable wchodzą u Ciebie do 339 - może ktoś zmieniał przekaźniki w mojej 80 ... kolory, grubości, czy gniazdo pozwala się dopiąć do tej kratki z przekaźnikami - może to zlokalizuję. Dzięki.
efekt mam taki, że kiedy podłączam pompę na krótko bez stacyjki - mam duże obciążenie coś jakby na kablu była masa wtedy, bardziej iskrzy - nic nie spaliłem, ale kiedy podłączam na włączonej stacyjce to uwaga:
rozświetla się kontrolka grzania żarowych, przekaźnik od świec (u mnie pod szybą 204 nad #13 bezp.) zaskakuje -> świece się grzeją normalnie i auto odpala.
... ALE ...
no właśnie - jadę tym autem i wcale jakby wozem drabiniastym - przyspiesza jak maluch
Tylko że teraz mogę zajechać do jakiegoś elektrykamana
@hudy napisz jakie kable wchodzą u Ciebie do 339 - może ktoś zmieniał przekaźniki w mojej 80 ... kolory, grubości, czy gniazdo pozwala się dopiąć do tej kratki z przekaźnikami - może to zlokalizuję. Dzięki.
Witam odświeżę trochę temat mam problem z moim autem po swapie z 2.8 v6 na 1.9 tdi nie mam prądu na pompie wtryskowej i na rozruszniku po przekręceniu stacyjki kontrolki przygasają a rozrusznik nie odzywa się po podłączeniu plusa na pompę i na rozrusznik auto odpala normalnie dodam że przed swapem dawca normalnie jeździł i odpalał
Pomocy
Pomocy