Witam
Od pewnego czasu zmagam się z denerwującym dźwiękiem dochodzący z przedniego lewego koła.Dźwięk pojawia się po przekroczeniu 60 km/h choć nie jest to regułą i przypomina tarcie zużytego paska (nie pisk) coś jakby opona ocierała o nadkole.Łożysko wymienione na SWAG, przegub Ruville, wczoraj rozebrałem zacisk, przeczyściłem miejsca w których klocki mogłyby się przycinać i nic dalej to samo.Dodam jeszcze, i to mnie dziwi że dźwięk ustaje dopiero kiedy zwolnię do 10 km/h ale zauważyłem też że nie ustaje równomiernie z obracającym się wolno kołem tylko słychać to ocieranie coraz wolniej ale nie z tą samą prędkością co koła.Trochę zakręciłem ale mam nadzieje że zrozumiecie o co chodzi, zacząłem już podejrzewać padającą pompę wspomagania ale czy nie słyszałbym tego dźwięku trzymając dłużej silnik na np. 3000 obr/min?
[B4 2.0 ABK]Dźwięk ocierającej gumy z przedniego lewego koła
jedno co moge Ci powiedziec kolego to ze na pewno nie jest to wina pompy wspomagania....a co do tarcia, to raczej nikt Ci tu nie pomoze, musisz sam to zlokalizowac,...podlewruj przednie kolo, niech ktos Ci zapali silnik wlozy bieg i rozpedzi podniesione kolo, po czym od razu niech zgasi silnik i wyzuci na luz...a ty nasluchuj z kad dochodzi to tarcie...to chyba jedyny sposob ...ale w ten sposob na pewno znajdziesz usterke...napisz co zaobserwowales
-
- Forum Audi 80
- Posty: 598
- Rejestracja: 19 lut 2007, 10:49
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Ja też jestem tego zdania odegnij osłonę traczy hamulcowe bo to ona może wydawać taki dźwiękKolczat pisze:kajoj888, ma niezly pomysl, lecz musisz bardzo uwazac... ja pamietam ze mialem pdoobny objaw gdy mi blacha oslony tarczy hamulcowej (albo od czego ona tam jest) spierala sie jakims cudem na tarczy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 31 sie 2008, 21:49
- Lokalizacja: WKZ
U Kolegi są podobne denerwujące objawy ale już zlokalizowane.Winna okazała się krzywa/choć gruba,niedawno wymieniana/ tarcza hamulcowa.Objaw pokazał się dopiero po zablokowaniu kola uruchomieniu samochodu jak opisał kolega wcześniej i zdjęciu zacisku z tarcza na stanowisku naprawczym.Po dokładnemu oczyszczeniu tarczy zauważalne jest coś w rodzaju przegrzanie jej w kilku miejscach .
Rozumiem,ze tarcze hamulcowa i ewentualnie występujące na zimnych/ciepłych hamulcach tarcie miedzy klockami a tarcza wykluczyłeś.
Rozumiem,ze tarcze hamulcowa i ewentualnie występujące na zimnych/ciepłych hamulcach tarcie miedzy klockami a tarcza wykluczyłeś.