Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 DS] Gaznik, co zrobic? Moze monowtrysk?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pete
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 18 sty 2010, 19:54
Lokalizacja: Poddębice/Łódź

[1.8 DS] Gaznik, co zrobic? Moze monowtrysk?

Post autor: Pete » 20 mar 2011, 14:44

Mam pewien problem odnosnie gaznika. Moj w DS zamontowany jest Pierburg 2e. Kupilem innego Pierburga 2e od passata b2, rozni sie tym, ze nie ma tam podlaczen elektryucznych i zastanawiam sie czy ten pierburg z passata bedzie pasowal ( mysle ze to podlaczenie jest zwiazane z ssaniem ). Czy bedzie mi ten gaznik pasowal bez problemu czy jest jakas komplikacja z tym ?

Jeszcze mam jeden pomysl. Te gtazniki zaczynaja mnie juz lekko mowiac irytowac i czytalem gdzies o zmianie gaznika na monowtrysk. Zastanawiam sie czy w tym moim Audi dalo by sie takiego "psikusa" zrobic i sie zastanawiam czy duzo jest z tym problemu. Bo jezeli nie ma z tym jakiegos znaczacego problemu to moze by sie pokusic o takiego moda ?

prosze o informacje na ww tematy i dziekuje
gg:4511906

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 20 mar 2011, 16:32

Wszystko się da zrobić. Lecz na początek potrzeba Ci cały mono wtrysk okablowanie, kolektor ssący chyba tez, kolektor wydechowy pod sondę lambda albo wywiercisz dziurę u siebie. Następnie pompa paliwowa elektryczna a także sterownik. Z tego co się orientuję to silnik na mono wtrysku ma też inny wałek rozrządu. Roboty z tym jest dużo ale da się to zrobić.

Awatar użytkownika
Pete
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 18 sty 2010, 19:54
Lokalizacja: Poddębice/Łódź

Post autor: Pete » 20 mar 2011, 16:50

JA czytalem troche o tym na forum VW i nie bylo wzmianki o walku. Zastanawiam sie okrutnie nad tass modyfikacja, gdyz walcze z gaznikiem dlugo we wszystkie strony a ostatnio zrobilem kapitalke silnika a poza tym silnik nie bierze oleju to szkoda go wyrzucic i kupic inny. w sumie gdyby walek nie byl potrzebny to to nie jest taka trudna sprawa by to zrobic

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 mar 2011, 17:54

Co do różnicy w gaźnikach to już nie pamiętam jak to jest z 2E ale on praktycznie chodzi na czystej mechanice (w tym ssanie automatyczne).
Podłączenie może być od podgrzewacza jakiegoś kanału albo odcięcia benzyny przy gaszeniu (aby silnik nie pracował na samozapłonach).

Ja jestem zdania że mono-wtrysk wcale nie jest o wiele mniej upierdliwy niż gaźnik.

Wałek rozrządu jest inny w silnikach Audi z mono-wtryskiem ale to raczej dlatego że silnik PM (na monowtrysku) ma większe zawory.

Jakbyś miał problemy z ogarnięciem elektryki to zgłoś się do mnie to spróbuję korespondencyjnie pomóc.
Kolektor ssący może zostać bo dopasowanie zespołu wtrysku do niego to niedużo roboty.

Jak chcesz szybko zdobyć wszystkie części mono-wtrysku to napisz w dziale ogłoszeń na forum VW Golfa. Szybko zasypią Cie oferty.

Awatar użytkownika
Pete
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 18 sty 2010, 19:54
Lokalizacja: Poddębice/Łódź

Post autor: Pete » 20 mar 2011, 19:09

Czyli rozumiem przez to, ze walek jak i kolektro moga zostac takie jak sa ?

A jeszcze jak wyglada sytuacja z pompką paliwa? Gdzie ona sie znajduje w tych silnikach i czy trzeba wymnieniac przewody paliwowe z calego auta?

A i jeszcze z gaznikiem, proste pytanie, bedzie ten od passata pasowal cyz tez nie ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 mar 2011, 19:49

Wałki i kolektor mogą zostać.

Pompka paliwa nie wiem jak była oryginalnie w B2...
Pete pisze:A i jeszcze z gaznikiem, proste pytanie, bedzie ten od passata pasowal cyz tez nie ?
Trudno powiedzieć nie widząc tych gaźników. Zaryzykuj wymianę i zobaczysz czy będzie chodził.

Awatar użytkownika
Pete
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 18 sty 2010, 19:54
Lokalizacja: Poddębice/Łódź

Post autor: Pete » 20 mar 2011, 19:59

u mnie pompka jest przy silniku, a na schemacie insta;acji monowtryskowej ktora ogladalem z golfa III, jest ona w zbiorniku paliwa

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 mar 2011, 20:04

Pete pisze:u mnie pompka jest przy silniku
Bo to mechaniczna pompka która się nie nada do mono-wtrysku.

A w Golfie II są dwie pompki jedna w zbiorniku niższego ciśnienia (wspomagająca) i główna.
W Audi 80 B3 jest jedna pompka pod zbiornikiem.

Awatar użytkownika
Pete
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 18 sty 2010, 19:54
Lokalizacja: Poddębice/Łódź

Post autor: Pete » 20 mar 2011, 20:26

Czyli mozna by bylo zrobic z pompkątak samo jak w audi b3?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 mar 2011, 22:44

Nawet trzeba, jeśli będzie pod zbiornikiem to nie trzeba będzie tej wspomagającej.

Awatar użytkownika
Pete
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 18 sty 2010, 19:54
Lokalizacja: Poddębice/Łódź

Post autor: Pete » 21 mar 2011, 20:58

A jeszcze jak dlugo trzeba robic zeby to zrobic dobrze oraz jak sprawdzic taki monowtrysk przy kupnie zeby byl dobry ??

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 24 mar 2011, 15:50

Kolego zainstaluj sobie gażnik od poloneza bedzie ci chodził bez awaryjnie a i mozna pokombinowac a monowtrysk po za tym że mało awaryjny to gówno sam go mam i ząłuje ze nie kupilem na gaźniku ,są sporo lepsze osiagi a spalanie te same i mozna sie pobawic a na mono to już gorzej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl