Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 SB] Rosnąca temperatura wody w 1,6 TD

Awatar użytkownika
mati_412
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 17 wrz 2010, 00:34
Lokalizacja: Wrocław/Dolnyśląsk

[B3 SB] Rosnąca temperatura wody w 1,6 TD

Post autor: mati_412 » 21 mar 2011, 21:26

Witam:) Niedawno zaobserwowałem że na postoju rośnie temperatura prawie do 100 stopni. W zimie wymieniałem termostat bo znowuż nie łapał 90stopni, a teraz jest odwrotnie....
Co to może być?? Zapowietrzony układ chyba nie??
Ostatnio zmieniony 23 mar 2011, 13:07 przez mati_412, łącznie zmieniany 1 raz.

adasrogas

Post autor: adasrogas » 21 mar 2011, 23:09

Na postoju chlodnica ma cnikome chłodzenie wiec nic w tym dziwnego że rośnie temperatura. Dziwne moze być to ze Ci sie wentylator nie wlącza. Sprawdź wiatrak najpierw.

Awatar użytkownika
mati_412
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 17 wrz 2010, 00:34
Lokalizacja: Wrocław/Dolnyśląsk

Post autor: mati_412 » 21 mar 2011, 23:22

wentylator włącza sie ale dosłownie na 5 s. i nic nie schładza... Mój ojciec miał kiedyś taką samą Audice i trzymała mu 90 cały czas.

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 01 kwie 2011, 22:33

U mnie dzieje się tak nawet przy jeździe temp rośnie do 100*C i tak sobie stoi czasami spadnie do 95 i tak już mam odkąd kupiłem auto ale nie wydaje mi się żeby to było prawidłowe wskazanie dlatego już dawno to olałem. Chłodnicę sprawdzałem czujnik w chłodnicy wymieniony wentylatory działają ale jak tak trzyma tą 100 to węża u góry można dotknąć jeszcze przytrzymać już nie bardzo. Nie wiem czy da się z tym coś zrobić czy tak ma być. Myślałem jeszcze że to wina korka i kupiłem nowy który trzymał ciśnienie ale węże robiły się twarde a założyłem stary i węże są trochę miększe ale to chyba dalej nie to.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 01 kwie 2011, 22:53

1.6 td zawsze się bardziej grzeje zwałaszcza jak jest ciepło u mnie wiatrak też sie włancza na chwile i tak ma być to wystarczy i wtedy jest własnie pod 100 jak jade autostrada albo w miescie to zawsze mam lekko ponad 90 jak idzie za 100 to trzeba sie martwic dopiero co sie dzieje.

Awatar użytkownika
mati_412
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 17 wrz 2010, 00:34
Lokalizacja: Wrocław/Dolnyśląsk

Post autor: mati_412 » 01 kwie 2011, 23:49

Ja kupiłem nowy czujnik do chłodnicy, wymieniłem ten czujnik z tyłu silnika i dalej jest to samo... Spróbuje jeszcze wymienić ten czujnik przy nagrzewnicy bo mam z dawcy części.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 02 kwie 2011, 10:31

Wiatrak włącza się później, bo jest sterowany czujnikiem przy chłodnicy. Zegar jest podłączony do czujnika przy głowicy, więc zegar pokazuje Ci 100stC, ale na chłodnicy temperatura jest niższa. Skoro chłodnica jest gorąca to z termostatem wszystko jest w porządku. Jeżeli czujnik w chłodnicy wykryje, że temperatura jest za wysoka to startuje wentylatory. Diesel ma to do siebie, że wentylatory jeżeli już się włączą to chodzą tylko chwileczkę bo te silniki się strasznie nie grzeją. Płyn zaczyna się gotować ok. 130stC. Gorzej jak jeździsz na wodzie - latem. Zobacz jeszcze czy dasz radę bardzo zbić temperaturę używając nagrzewnicy - ciepłe na maksimum i grzej. Zobacz czy zmniejszysz temperaturę drastycznie. Nie mam 1.6TD, ale we wszystkich samochodach jakie miałem temperatura była 90stC.
Może czujnik, który przekazuje info do wskaźnika jest kłamliwym draniem i przekłamuje Ci o 10stC? Masz oryginalny, czy jakiś tani zamiennik,może? Ja bym się bardziej jemu przyjrzał. Przeczyścił styki itd.

Awatar użytkownika
mati_412
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 17 wrz 2010, 00:34
Lokalizacja: Wrocław/Dolnyśląsk

Post autor: mati_412 » 02 kwie 2011, 11:35

Czujnik który przekazuje temp. wymieniłem na drugi oryginalny z rozbitka. A czujnik w chłodnicy wymieniłem na niepamiętam chyba Wahlera... Jak odpale ogrzewanie i dam na maxa wentylator to temp. w miare szybko spada...
Spróbuje tak jak mówisz poczyścić styki i może kupić jeszcze jeden czujnik do chłodnicy.
Jaki jest najlepszy??
A i jeszcze jedno... W 1,6 TD występowały tylko czujniki na 2piny? (ten przy chłodnicy)

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 02 kwie 2011, 13:10

Z tym jakie czujniki występowały to nie jestem Ci w stanie pomóc, bo mam inne auto a z tym 1.6TD nie miałem nigdy do czynienia :-(
Widzę, że każdy ma podobnie jak Ty przy tym silniku. Może zegareczek Ci trochę kłamie. Jak nie ma 100stC to nic Ci się nie zagotuje, więc teoretycznie nie powinno się nic stać. Niemniej jednak dziwne byłoby, gdyby ten silnik miał inną nominalną temperaturę pracy niż wszystkie inne. Dobrze byłoby sprawdzić temperaturę jakimś termometrem albo multimetrem wtedy byłoby wiadomo jaka naprawdę jest temperatura.

Awatar użytkownika
mati_412
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 17 wrz 2010, 00:34
Lokalizacja: Wrocław/Dolnyśląsk

Post autor: mati_412 » 02 kwie 2011, 18:05

Jeżeli chodzi o wskaźnik tem. to raczej jest ok bo podpinałem inny licznik.
Właśnie troche jest to wkurzające że pokazuje inaczej niż w innych autach....
Nie poddam sie, musze znaleźć przyczyne:)

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 02 kwie 2011, 19:31

szukaj szukaj kolego będę bacznie śledził temat bo ja już dałem sobie spokój obadaj jeszcze czy ci uszczelki nie wywaliło pod głowicą tzn. czy nie idą bańki w zbiorniczku wyrównawczym lub czy w oleju nie ma płynu u mnie to wszystko jest ok

Awatar użytkownika
mati_412
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 17 wrz 2010, 00:34
Lokalizacja: Wrocław/Dolnyśląsk

Post autor: mati_412 » 21 kwie 2011, 23:56

Narazie kupiłem oryginalny czujnik do chłodnicy ale dalej jest to samo.
Myślałem żeby kupić czujnik wentylatora 91*C o ile taki istnieje. ??????
Bo standardowo czujnik wentylatora jest do 95*C więc jak przekroczy tą temp to sie załącza wentylator. I tu jest ten problem chyba.....
Jak by sie wcześniej włączał to by zchładzał do 90*C

Awatar użytkownika
Żeton
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 244
Rejestracja: 25 kwie 2010, 21:16
Lokalizacja: Nowa Sól

Post autor: Żeton » 22 kwie 2011, 00:19

kolego miałem podobny problem z tym ze w 1z wentylatory włączały się sporadycznie a jak już zaskoczyły to tak jak u ciebie na 5s patrzyłem na wskazania zegara i bylem zmartwiony bo na wskaźniku 105stopni i dopiero wentyl się włączał na chwilkę po podpięciu vag okazało się ze wskaźnik wali w pręta i wentylatory załączają się nie przy 105 jak pokazywał wskaźnik tylko przy 96-97 stopniach czyli jak należny morze trzeba szukać przyczyny w nieprawidłowym wskazaniu

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 22 kwie 2011, 00:24

kojak85 pisze:jeżeli już się włączą to chodzą tylko chwileczkę bo te silniki się strasznie nie grzeją.
1.6 TD to komora wirowa a nie bezpośredni wtrysk. Porównaj sobie chłodnicę z 1.6 TD do jakiejś benzynki 1.8 a zobaczysz różnicę. Stare gruźliki to były straszne piece.

W dodatku czym się przejmujecie? To stary projekt silnika, tutaj wartością alarmującą jest chyba 108*C a wartością, przy której należy wyłaczyć silnik to 115*C więc jak dobija do 100*C to jeszcze i tak jest zapas.
To nie nowoczesny, napakowany tandetną elektroniką o przycienkich ściankach w głowicy nowoczesny diesel, to stary gruźlik gdzie wszystko jest grube, ciężkie i solidne.

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 22 kwie 2011, 15:32

pany ja powiem tak chyba znalazłem przyczynę tych wskazań :mrgreen: jest to czujnik temp ten co pokazuje na zegary jak jest już stary nie trzyma parametrów, do 1,6 td SB nie ma już czujników dostępnych w sklepach więc kupiłem czujnik też do audi tylko z gwintem M10 i dorobię taką przelotkę wymienię i podłączę zobaczymy co będzie. Jak tylko sprawdzę ten patent na pewno napiszę oznaczenia nowego czujnika itp. Temat cały czas śledzę :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl