[B3 SB] Rosnąca temperatura wody w 1,6 TD
[B3 SB] Rosnąca temperatura wody w 1,6 TD
Witam:) Niedawno zaobserwowałem że na postoju rośnie temperatura prawie do 100 stopni. W zimie wymieniałem termostat bo znowuż nie łapał 90stopni, a teraz jest odwrotnie....
Co to może być?? Zapowietrzony układ chyba nie??
Co to może być?? Zapowietrzony układ chyba nie??
Ostatnio zmieniony 23 mar 2011, 13:07 przez mati_412, łącznie zmieniany 1 raz.
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
U mnie dzieje się tak nawet przy jeździe temp rośnie do 100*C i tak sobie stoi czasami spadnie do 95 i tak już mam odkąd kupiłem auto ale nie wydaje mi się żeby to było prawidłowe wskazanie dlatego już dawno to olałem. Chłodnicę sprawdzałem czujnik w chłodnicy wymieniony wentylatory działają ale jak tak trzyma tą 100 to węża u góry można dotknąć jeszcze przytrzymać już nie bardzo. Nie wiem czy da się z tym coś zrobić czy tak ma być. Myślałem jeszcze że to wina korka i kupiłem nowy który trzymał ciśnienie ale węże robiły się twarde a założyłem stary i węże są trochę miększe ale to chyba dalej nie to.
Wiatrak włącza się później, bo jest sterowany czujnikiem przy chłodnicy. Zegar jest podłączony do czujnika przy głowicy, więc zegar pokazuje Ci 100stC, ale na chłodnicy temperatura jest niższa. Skoro chłodnica jest gorąca to z termostatem wszystko jest w porządku. Jeżeli czujnik w chłodnicy wykryje, że temperatura jest za wysoka to startuje wentylatory. Diesel ma to do siebie, że wentylatory jeżeli już się włączą to chodzą tylko chwileczkę bo te silniki się strasznie nie grzeją. Płyn zaczyna się gotować ok. 130stC. Gorzej jak jeździsz na wodzie - latem. Zobacz jeszcze czy dasz radę bardzo zbić temperaturę używając nagrzewnicy - ciepłe na maksimum i grzej. Zobacz czy zmniejszysz temperaturę drastycznie. Nie mam 1.6TD, ale we wszystkich samochodach jakie miałem temperatura była 90stC.
Może czujnik, który przekazuje info do wskaźnika jest kłamliwym draniem i przekłamuje Ci o 10stC? Masz oryginalny, czy jakiś tani zamiennik,może? Ja bym się bardziej jemu przyjrzał. Przeczyścił styki itd.
Może czujnik, który przekazuje info do wskaźnika jest kłamliwym draniem i przekłamuje Ci o 10stC? Masz oryginalny, czy jakiś tani zamiennik,może? Ja bym się bardziej jemu przyjrzał. Przeczyścił styki itd.
Czujnik który przekazuje temp. wymieniłem na drugi oryginalny z rozbitka. A czujnik w chłodnicy wymieniłem na niepamiętam chyba Wahlera... Jak odpale ogrzewanie i dam na maxa wentylator to temp. w miare szybko spada...
Spróbuje tak jak mówisz poczyścić styki i może kupić jeszcze jeden czujnik do chłodnicy.
Jaki jest najlepszy??
A i jeszcze jedno... W 1,6 TD występowały tylko czujniki na 2piny? (ten przy chłodnicy)
Spróbuje tak jak mówisz poczyścić styki i może kupić jeszcze jeden czujnik do chłodnicy.
Jaki jest najlepszy??
A i jeszcze jedno... W 1,6 TD występowały tylko czujniki na 2piny? (ten przy chłodnicy)
Z tym jakie czujniki występowały to nie jestem Ci w stanie pomóc, bo mam inne auto a z tym 1.6TD nie miałem nigdy do czynienia
Widzę, że każdy ma podobnie jak Ty przy tym silniku. Może zegareczek Ci trochę kłamie. Jak nie ma 100stC to nic Ci się nie zagotuje, więc teoretycznie nie powinno się nic stać. Niemniej jednak dziwne byłoby, gdyby ten silnik miał inną nominalną temperaturę pracy niż wszystkie inne. Dobrze byłoby sprawdzić temperaturę jakimś termometrem albo multimetrem wtedy byłoby wiadomo jaka naprawdę jest temperatura.
Widzę, że każdy ma podobnie jak Ty przy tym silniku. Może zegareczek Ci trochę kłamie. Jak nie ma 100stC to nic Ci się nie zagotuje, więc teoretycznie nie powinno się nic stać. Niemniej jednak dziwne byłoby, gdyby ten silnik miał inną nominalną temperaturę pracy niż wszystkie inne. Dobrze byłoby sprawdzić temperaturę jakimś termometrem albo multimetrem wtedy byłoby wiadomo jaka naprawdę jest temperatura.
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
Narazie kupiłem oryginalny czujnik do chłodnicy ale dalej jest to samo.
Myślałem żeby kupić czujnik wentylatora 91*C o ile taki istnieje. ??????
Bo standardowo czujnik wentylatora jest do 95*C więc jak przekroczy tą temp to sie załącza wentylator. I tu jest ten problem chyba.....
Jak by sie wcześniej włączał to by zchładzał do 90*C
Myślałem żeby kupić czujnik wentylatora 91*C o ile taki istnieje. ??????
Bo standardowo czujnik wentylatora jest do 95*C więc jak przekroczy tą temp to sie załącza wentylator. I tu jest ten problem chyba.....
Jak by sie wcześniej włączał to by zchładzał do 90*C
kolego miałem podobny problem z tym ze w 1z wentylatory włączały się sporadycznie a jak już zaskoczyły to tak jak u ciebie na 5s patrzyłem na wskazania zegara i bylem zmartwiony bo na wskaźniku 105stopni i dopiero wentyl się włączał na chwilkę po podpięciu vag okazało się ze wskaźnik wali w pręta i wentylatory załączają się nie przy 105 jak pokazywał wskaźnik tylko przy 96-97 stopniach czyli jak należny morze trzeba szukać przyczyny w nieprawidłowym wskazaniu
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
1.6 TD to komora wirowa a nie bezpośredni wtrysk. Porównaj sobie chłodnicę z 1.6 TD do jakiejś benzynki 1.8 a zobaczysz różnicę. Stare gruźliki to były straszne piece.kojak85 pisze:jeżeli już się włączą to chodzą tylko chwileczkę bo te silniki się strasznie nie grzeją.
W dodatku czym się przejmujecie? To stary projekt silnika, tutaj wartością alarmującą jest chyba 108*C a wartością, przy której należy wyłaczyć silnik to 115*C więc jak dobija do 100*C to jeszcze i tak jest zapas.
To nie nowoczesny, napakowany tandetną elektroniką o przycienkich ściankach w głowicy nowoczesny diesel, to stary gruźlik gdzie wszystko jest grube, ciężkie i solidne.
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
pany ja powiem tak chyba znalazłem przyczynę tych wskazań :mrgreen: jest to czujnik temp ten co pokazuje na zegary jak jest już stary nie trzyma parametrów, do 1,6 td SB nie ma już czujników dostępnych w sklepach więc kupiłem czujnik też do audi tylko z gwintem M10 i dorobię taką przelotkę wymienię i podłączę zobaczymy co będzie. Jak tylko sprawdzę ten patent na pewno napiszę oznaczenia nowego czujnika itp. Temat cały czas śledzę