Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Piaskowanie, szkiełkowanie

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

[All] Piaskowanie, szkiełkowanie

Post autor: Skuciok » 21 sie 2007, 22:44

Jak bardzo trudne jest wypiaskowanie/wyszkiełkowanie jakiegoś elementu blacharskiego i czego potrzebowałbym do zrobienia tego samemu ;-)

znalazłem na allegro coś takiego jak >>pistolet do piaskowania<<
jak rozumiem działa to na zasadzie pneumatycznej więc do tego pewnie potrzebowałbym np >>taki kompresor<< , >>albo taki<<

i jeszcze materiał jakiś ścierny... >>korund<< (co to takiego i czemu akurat taki??)
a do szkiełkowania pewnie >>granulat szkany<<

i teraz czego jeszcze ew. bym potrzebował do takiej operacji... ile zużywa się tych całych materiałów ściernych ?? jaki jest to rząd wielkości?,
próbował już ktoś takich operacji, jakie wrażenia?

i ostatnie... ile by mnie mogło kosztować u jakiegoś profesjonalisty wypiaskowanie elementów blacharskich...?

pytam sie o to wszystko bo chciałbym sobie motor odrestaurować ... tak że do wypiaskowania jest cały, wszytskie elementy blacharskie, a powiedzmy do wyszkiełkowania nadaje sie silnik..., lakierować raczej na 100% nie chce sam bo pewnie to spiepsze bo nie mam żadnego doświadczenia... ale jak mam dać np za wypiaskowanie 500 zł...(w co wątpię bo na pewno więcej...) to może gra jest warta świeczki... i jeszcze by mi po tej całej operacji został kompresor ;-)

co o tym sądzicie?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 22 sie 2007, 08:27

Ja za wypiaskowanie całego motorka, besz szkiełkowania silnika zapłaciłem w W-wie 350 PLN. Zanim cokolwiek zakupisz poczytaj sobie o piaskowaniu w necie. Do tego potrzeba kompresora o dużej wydajności i dużej objętości zbiornika. Ponadto dolicz do zestawu maskę ochronną na twarz i kabinę do piaskowania, którą musiałbys sobie zrobić.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 22 sie 2007, 08:52

zapodaj proszę jakimiś linkami to chętnie poczytam sobie coś o tym...

350 zł to jeszcze spoko, wszystko piaskowałeś? błotniki, rame i wszystko co metalowe? jak oni to liczą od wagi czy inaczej?

hmm teraz czytam na tych aukcjach że kompresor ten większy daje 130 l/min powietrza a ten pistolet potrzebuje 200-300 litrów/min... chyba to nie będzie fungać ... :-|

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 22 sie 2007, 10:46

Niestety Skuciok. To nie takie proste :-( . Kompresor do piaskowania musi mieć zbiornik co najmniej 200l, a najlepiej i większy. Ciśnienie maksymalne minimum 16 bar, a robocze minimum 12. No i jeszcze wydajność, o której wspomniałeś. Sam pistolet do piaskowania to też wyższa szkoła jazdy. Byle czym to nawet jednego elementu dobrze nie zrobisz, bo się dysza rozpadnie. Poza tym dobre materiały ścierne do piaskowania też tanie nie są. Co prawda można je częściowo odzyskać ale i tak jednorazowe koszty są ogromne. Do tego dochodzi jeszcze kabina, o której pisał CzarekJ, która musi być wyposażona w bardzo solidny wyciąg bo po chwili nic nie będziesz widział i doskonale szczelna bo ten "piasek" będziesz miał wszędzie. Tak więc jak widzisz koszty są :-) porażające i nic dziwnego, że ceny za piaskowanie są jakie są. Napiszę tak: można polakierować autko pędzlem i można to zrobić w profesjonalnej lakierni. Efektów na pewno się domyślasz. Podobnie jest z piaskowaniem. Skompletowanie całego porządnego sprzętu na pewno kilkunastokrotnie przekroczy 500 zł. Mam znajomego, który zajmuje się wykonywaniem tablic na nagrobki (tylko), które nie są tak wymagające, sprzęt ma całkiem solidny, a za felgi nawet by się nie wziął. Widziałem "w praniu" jak to wygląda. Aha, no i te kompresorki z linków to do malowania płotu się nadają, a nie do piaskowania. przy 5-8mm dyszy pistoletu ciśnienie robocze spadnie Ci do 1 bara, albo jeszcze niżej.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 22 sie 2007, 12:34

no to jasne, nie opyla się ani trochę... szkoda :-/ a chciałem coś zdziałać we własnym zakresie..., w sumie na pełnym profesionaliźmie mi nie zależało... no to teraz pozostaje mi to komuś zawieźć, albo papier ścierny, szczotki druciane i wio....

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 22 sie 2007, 13:47

Skuciok ja piaskowałem wszystko co sie dało oprócz elementów innych niż żelazo. Dogadałem sie z człowiekiem co do ceny po oględzinach motoru. Usługa wykonana w ciągu jednego dnia, ale motorek był do tego solidnie przygotowany - zero smaru itp. Piaskowanie wyszło super, wszystko idealnie czyste, nawet ogniska rdzy usunięte. Polecam taki zabieg.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl