Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6TD RA] potrzebny ON :D

ODPOWIEDZ
perdonar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 09 lut 2011, 14:27

Post autor: perdonar » 17 mar 2011, 20:42

polecam bio w lato. autko chodzi i nic sie z nim nie dzieje. mozna odczuc lekki spadek mocy ale idzie wytrzymac. ja osobiscie stwierdzilem ze nie ma sensu trzymac diesla. choc bardzo lubie. musze takze zdradzic marke audi i kupuje w124 coupe w benzynce i zaloze holenderski gaz ;p prawda taka ze nie zapowiada sie aby ropa staniala a jak bedzie taniec to i tak stacje paliw beda trzymac ceny. a jesli zaczna schodzic to po 2 gr. z 2 strony nie jest tak zle narazie bo jezdzi sie za 30 zl/100km. ale robic godzine czasu na 2 litry paliwa to zal dupe sciska.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 17 mar 2011, 21:25

perdonar pisze: w124 coupe w benzynce i zaloze holenderski gaz
CNG to terz jakieś wyjście i terz stosuje się w D tyle że formuła insza
i jest parę alternatyw

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 17 mar 2011, 22:52

perdonar pisze:nie ma sensu trzymac diesla
jedna z przewag diesla nad lpg to brak kola zapasowego luzem latajacego w bagazniku, zmiana na dojazdowke nie zmienia faktu ze nadal jest mniejszy bagaznik, niektore parkingi maja zakaz wjazdu dla lpg, i znalazlo by sie jeszcze troche minusow ...
pomimo rownej ceny paliw, wciaz dieslem sie oplaca jezdzic niz benzyna/lpg

wolwerin222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wolwerin222 » 18 mar 2011, 11:28

Poza tym wszystkim diesel jest mniej awaryjny i praktycznie bezobsługowy a lpg?? trzeba mieć zawsze trochę benzyny w baku żeby pompa miała smarowanie, trzeba silnik odpalać i grzać na benzynie (jeśli chcemy żeby silnik pracował ładnie i bezproblemowo na benzynie i lpg) wiem co mówię bo przerabiałem to na własnym portfelu :P wiec diesel puki co wygrywa :D

perdonar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 09 lut 2011, 14:27

Post autor: perdonar » 18 mar 2011, 19:52

propo kola zapasowego to wcale mi nie jest potrzebne. jezdze juz skromne 3 lata i jeszcze nigdy nie bylo potrzebne. jesli nawet to kurcze zawsze moze ktos z rodziny podjechac i podwiezc. nie ma takiego czegos jak diesel mniej awaryjny. chyba ze kupujemy nowe auta. szczerze nie wiem co mnie awaryjne. wszystko tak naprawde zalezy od utrzymania samochodu. jak ktos nim jezdzil. koszty utrzymania diesla a lpg praktycznie te same. jedyne co jest faktycznie wpieniajace to grzanie auta na benzynie pozniej przelaczanie sranie itp. zawsze trzeba miec troche w baku na odpalenie. ale w dieslu za to musisz czekac az sie rechot zagrzeje. przynajmniej ja nie wsiadam do mojej niunki i ciach jade. w zime zawsze 10 min stala i chodzila. sa + i - jak jednego tak i drugiego.

radoszka80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 27 lut 2011, 20:26
Lokalizacja: Ścinawka Średnia

Post autor: radoszka80 » 18 mar 2011, 20:49

Nie trzeba czekać, lepiej jest od jechać ale spokojnie i bez pilowania. Wtedy silnik się szybciej nagrzewa i jest lepsze smarowanie. Ja nigdy nie czekam

Awatar użytkownika
slowik_88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:53
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: slowik_88 » 18 mar 2011, 21:38

Jakie grzanie na PB silnika? Wsiadasz, odpalasz na PB coby capneła troszkę benzyny i przełączasz na LPG. U mnie nie było żadnego problemu przez całą zimę. Owszem jak parownik dogorywa to trzeba zagrzać ale silnik benzynowy nagrzewa się szybciej niż diesel. Paliwa w baku trzeba zostawić żeby pompa miała czym się zająć jednak znam wiele osób które jeżdżą na LPG cały rok i nie mają problemów. Gdyby było poniżej temperatury zamarzania płynu chłodniczego to mogą być problemy ale wtedy każdy samochód wymaga specjalnego traktowania.

perdonar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 09 lut 2011, 14:27

Post autor: perdonar » 19 mar 2011, 08:12

nie chodzilo mi o grzanie na pb tylko ze trzeba troche przejechac az silnik zlapie jakas temp aby sie mogl przelaczyc na gaz. zazwyczaj to jest ok 16/20 stopni. przynajmniej ja tak mam w taty aucie. propo jazdy ciagle na gazie to tez mama znajomego ktory odpala na gazie. jego auto juz 3 lata nie widzialo benzyny. nawet w baku ;p i chodzi xD i to jeszcze stare auto bo Hyundai Accent.

propo tego ze do diesla mozna wsiada od razu i jechac to nigdy sie nie zgodze. po roku albo 2 latach wyjda skutki takiego traktowania diesla. nawet gdy konczysz jazde, np wracasz do domu z pracy wjezdzasz na podworko i diesel powinien pochodzic min zeby lopatki czy noze w turbo ostygly. no chyba ze masz nowe auto z ac to mozesz cisnac w gary ile wejdzie ;p

wolwerin222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wolwerin222 » 19 mar 2011, 15:42

co do takiego znajomego który ma znajomego którego kolega jeździ na samym gazie to możecie w przedszkolu opowiadać ja mam doświadczenie na sobie i wiem co mówię jazda na samym gazie bez odpalania na paliwie i grzania silnika na paliwie (nie koniecznie stojąc) a jeśli już tak ktoś robi to posłuchajcie sobie jak te silniki pracują cały czas falują obroty na benzynie i na lpg a diesel? tylko stukot :P kiedyś posiadałem BMW 520 benzyna + lpg po zakupie poprzedni właściciel dał mi instrukcje żeby odpalać na benzynie zagrzać silnik jadąc beż żyłowania i jak temp. osiągnie jakieś 20 st. (określona kreska na wskaźniku) przełączać na gaz ja oczywiście jako najmądrzejszy na świecie stwierdziłem że po co marnować drogie paliwo jak można na samym gazie pocinać!! i po pół roku auto nie chciało odpalać na benzynie w ogóle nie pracował silnik bo się dławił psztykał kichał itp wiec do mechanika i trzeba było wydać 450zł za czyszczenie wtrysków itp takie doświadczenie uczy że trzeba robić tak jak się powinno czyli grzać silnik przed przerzuceniem na lpg

Awatar użytkownika
mati_412
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 17 wrz 2010, 00:34
Lokalizacja: Wrocław/Dolnyśląsk

Post autor: mati_412 » 22 mar 2011, 23:55

Ja z drogim paliwem radze sobie tak, że tankuje ze szwagrem na ojca firme i mam taniej o VAT. Więc o 1zł mniej na litrze.... Zawsze to jakieś oszczędności:)

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 23 mar 2011, 10:51

propo tego ze do diesla mozna wsiada od razu i jechac to nigdy sie nie zgodze. po roku albo 2 latach wyjda skutki takiego traktowania diesla.
Że niby co mam czekać az osiągnie 85 C i dopiero ruszać
perdonar pisze:zeby lopatki czy noze w turbo ostygly.
Pojęcie to ty masz o dieslach że szok <ok>

Ja tam od sąsiadów mam po około 3.3 ale i tak latam na polskim kupuje hurtem jakieś 1000L i to już jest taniej niż w cpn do tego biorę na swoja firmę oczywiście i odliczam sobie Pana Vata i wychodzi prawie tyle co od sąsiadów <ok>

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 23 mar 2011, 10:59

to mozna vat od paliwa odliczyc ?

perdonar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 09 lut 2011, 14:27

Post autor: perdonar » 23 mar 2011, 20:17

pojecie to Ty masz. wlasnie pozniej widac takie chapcie na allegro sprzedawane bo sie pier... jak sie zapier 160 staje i gasi auto od razu albo jeszcze dobrze nie stanie i juz gasi bo szkoda ropy. mam 4 disle w domu. z czego jeden nakrecil 670 000 od nowosci u mnie. 2 ma 396 000 z czego ponad 100 000 u mnie. jak ukrecisz chociaz 400 000 dislem bez wymiany polowy silnika albo turba to pogadamy. kur pozniej pisza na forach bo im sie auta pierdziola niewiadomo z jakiego powodu. jak sie dbac nie umie to tak jest.

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 23 mar 2011, 21:26

perdonar, Chłopcze polatasz tyle co ja dieslem to porozmawiamy bo te twoje 100 tyś to jakoś mnie nic a nic nie powala
Ale nie pisz takich bredni że trzeba czekać aż się nagrzeje jak się rusza owszem ja czekam 2 min bo wiecej to jest bardziej szkodliwe niż jazda na zimnym silniku a o chodzeniu na jałowym przed zgaszeniem to akurat dla mnie nie musisz mówić takich rzeczy i to też nie zawsze zależy jak latasz i jaką masz nogę jakbyś miał manometr to byś już znał swoją nogę i też wiedział kiedy turbo się załącza.
Ale ty od niecałych 2 lat masz prawko wiec co mam z tobą gadać
Więc studź sobie dalej noże w turbinie <ok>

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 23 mar 2011, 23:39

perdonar pisze:pojecie to Ty masz. wlasnie pozniej widac takie chapcie na allegro sprzedawane bo sie pier... jak sie zapier 160 staje i gasi auto od razu albo jeszcze dobrze nie stanie i juz gasi bo szkoda ropy. mam 4 disle w domu. z czego jeden nakrecil 670 000 od nowosci u mnie. 2 ma 396 000 z czego ponad 100 000 u mnie. jak ukrecisz chociaz 400 000 dislem bez wymiany polowy silnika albo turba to pogadamy. kur pozniej pisza na forach bo im sie auta pierdziola niewiadomo z jakiego powodu. jak sie dbac nie umie to tak jest.
Za tyle byków powinien być ban i za te słownictwo burackie następny i może wtedy to ostudzi zapędy nowicjuszy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl