Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 AAZ] Pare pytan o wymianie silnika AAZ ? czy 1Z ??

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

[B4 1.9 AAZ] Pare pytan o wymianie silnika AAZ ? czy 1Z ??

Post autor: JanekAudi » 02 mar 2011, 09:52

Witam wszystkich... może niektórzy z was zaraz napiszą ze podobne posty już były ale jakoś ta wyszukiwarka mi nie znajduje odpowiednich odpowiedzi wiec postanowiłem założyć nowy post. Stwierdzam że Mojej Audi przydałby się już drugi silnik bo tego nie warto remontować... i w związku z tym mam parę pytań. Moje fundusze to jakieś 1500 zł.. może cos więcej...
Szukac AAZ ?? czy Moze jednak lepiej 1Z ?? i tu mam najwięcej problemu niektórzy mówią ze wszsytko pasuje itp nie potrzeba żadnych przeróbek.. ale za 1500 zł ciężko kupić kompletny silnik z komputerem itp.. czytałem tez o czyms takim jak MTDI Powiedzcie Mi jak to by pracowało Silnik 1Z z pompą wtryskową od AAZ ? i to na dodatek pompa eco... no i bez intercoolera... jaką to miało by moc ?? co jeszcze hm czy kolo zamachowe sprzegło itp pasuje od AAZ ?? co z grzaniem swiec ?
napewno mam jeszcze wiecej pytan he tylko teraz jakos wylecialo z glowy moze pozniej cos dopisze i z góry dziekuje za odpowiedzi

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 02 mar 2011, 11:03

Możliwości:

1. kupno AAZ - sam słupek 800-1000zł + wymiana
2. remont AAZ - ???
3. kupno TDI - silnik, pompa wtryskowa, turbina, komputer sterujący silnikiem, intercooler, wiązki kabli i co nie miara czujników. chyba w 1500zł się nie zmieści. No chyba że z jakiegoś rozbitego wyjmiesz wszystko i przełożysz.
4. mTDI - silnik, intercooler i najlepiej turbina, Twoja pompa wtryskowa - ok 1000-1200zł. Grzanie świec jak do tej pory. przyspieszacz kata wtrysku zostaje bez zmian.

Same łapy i montaż jest bezproblemowy, jedynie problemy zaczynają się przy regulacji pompy wtryskowej żeby to współgrało. Najlepiej przerobić ją na 10 lub 11mm i masz "szybkie i tanie przemieszczanie się"

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 02 mar 2011, 12:21

Tak jak napisał kolega wyzej + kolektor z awx intecooler przed chłodnice wtryski 216 i mozna jezdzic :)+ skrzynia z tdi i najlepiej zeby quattro :)

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 02 mar 2011, 12:53

hm no ale narazie nie mam az tyle pieniedzy... mam 1500 zł czy narazie jak bym kupił TDI i wsadził tam moją pompe wtryskową i moje turbo i bez intercoolera. to ile by to miało koni tak mniej wiecej ?? pozniej jak bym miał wiecej kasy dołozył bym IC przerobił pompe i zmienił skrzynie no ale narazie chce tylko tak aby to jezdziło... i zeby nie było słabsze od AAZ :(

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 mar 2011, 19:23

JanekAudi pisze:mam 1500 zł czy narazie jak bym kupił TDI i wsadził tam moją pompe wtryskową
Bardzo mądrze ,będzie mTDI
JanekAudi pisze:zeby nie było słabsze od AAZ :(
no jak masz pompę z LDA i zmienionym bost pinem ,to mtdi będzie w miarę do jazdy ,ale na szał nie licz ,za to spalanie bedzie malutkie ,bo w granicach 5 litrów

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 mar 2011, 20:24

dubbler pisze:1. kupno AAZ - sam słupek 800-1000zł + wymiana
Nie wiesz co trafisz, lepiej...
dubbler pisze:2. remont AAZ
dubbler pisze:4. mTDI - silnik, intercooler i najlepiej turbina, Twoja pompa wtryskowa - ok 1000-1200zł. Grzanie świec jak do tej pory. przyspieszacz kata wtrysku zostaje bez zmian.
Po co grzanie świec w TDI i tym bardziej przestawiacz kąta wtrysku? Przy mrozach >-15*C przycisk na konsoli załączający świece w zupełności styknie. To TDI.
dubbler pisze: Najlepiej przerobić ją na 10 lub 11mm i masz "szybkie i tanie przemieszczanie się"
To nie w rozmiarze tłoczka jest problem.
MUNIOR pisze:to mtdi będzie w miarę do jazdy ,ale na szał nie licz ,
Na pompie z AAZ będzie zwykłe SDI z mocą ok~50KM. No, może 55KM. O ile się odepchnie. To wszystko, nawet z LDA.



Pomimo niedogodności warto iść w stronę mTDI. Osoba obeznana wymieni Ci dwa elementy w pompie i z głowiczką 9mm będzie jeździł jak talala.
Będą konkrety co do pójścia w stronę mTDI będą konkrety co do pompy.

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 07 mar 2011, 09:20

no dobra ale teraz pytanie ile będzie kosztować przerobienie tej pompy ??

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 07 mar 2011, 19:09

JanekAudi pisze:no dobra ale teraz pytanie ile będzie kosztować przerobienie tej pompy ??
przerobienie to zależy ,na początek możesz zostać przy swojej AAZ będzie muł ale oszczędny , można kupić z fabrycznego mTDI koszt od ok 400PLN w górę

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 07 mar 2011, 22:59

tak przy okazji... chcecie zobaczyc filmik z katowaniem Mojej audi do 140 ?

pozatym narazie rozwazam wszystkie za i przeciw niewiem sam juz co mam wybrac nie chce sie pakowac w kolejnego aaz bo mam juz go dośc... ale zeby zrobic dobre mtdi to troche koszty mnie przerażają

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 07 mar 2011, 23:42

wrzuc sobie turbo k24 albo t3 podkrec dawke na pompie na maxa/to samo z boostpinem + 1,2b i smigaj az zameczysz motor <ok> Mtdi dobra sprawa, ale tylko jak masz pompe pod to zrobiona, inaczej to sie bedzie toczyc...

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 24 mar 2011, 22:50

Dzis zatarłem silnik wiec trzeba już poważnie myśleć o wymianie i znów proszę o pomoc... Z tego co tu wyczytałem to silnik 1z bez problemu bedzie pasowac do mojej audi czyli rozrusznik alternator kolektor wydechowy ssacy i turbina i sprzegło z AAZ moge przełozyc do 1Z ?? i co z tym grzaniem swiec czy da sie podlaczyc tak jak teraz jest ?? nie chce zeby to mialo 50 km i sie ledwo co toczyło wiec chce zrobic tą pompe.... Piszecie mi o pompie ze trzeba by ją przerobić a ja muszę znać konkretny kosztorys tego może mi ktoś pomóc ??

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 mar 2011, 23:16

Kosztorys:

- Silnik - 1000-1500zł
- osprzęt - zostawiasz
- grzanie - po co w TDI?
- przerobienie pompy - części 300-500zł plus robocizna
- skrzynka piwa = 24 * 3 zł = 72zł
- kiełbaska na grilla - zalezy ile kg ;-)

Do tego rozrząd, jakieś uszczelki, olej, filtry, płyn chłodniczy.

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 25 mar 2011, 09:41

trepek pisze:

- przerobienie pompy - części 300-500zł plus robocizna
to co trzeba w tej pompie zrobic dokładnie?? i czemu to az takie drogie jest ?? mozna gdzies dostac juz przerobioną taką pompe ?? czy moze lepiej kupic jakas pompe typu Land Rovera Discovery 2.5TDi 11mm ??

[ Dodano: 2011-03-25, 11:45 ]
i nastepne pytanie... dzwonie o silnik 1.9 TD z passata b3 oznaczenia silnika AAZ i facet mi mówi ze ten silnik do mojej audi nie bedzie pasował gdyż brakuje niektórych otworów montażowych na śruby lub są w innym miejscu niz w silniku AAZ który jest w audi ? czy to prawda ? przeciez AAZ to AAZ ? nie mogą sie róznić chyba tu jest jego zdjecie Obrazek

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 25 mar 2011, 13:45

montowany byl poprzecznie i wzdluznie. Z paska b3 jest poprzecznie i troche osprzet jest inaczej mocowanej + miska olejowa w innym ksztalcie itp. Podejdzie ale trzeba sie bawic...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 25 mar 2011, 14:11

JanekAudi pisze:to co trzeba w tej pompie zrobic dokładnie?? i czemu to az takie drogie jest ?? mozna gdzies dostac juz przerobioną taką pompe ?? czy moze lepiej kupic jakas pompe typu Land Rovera Discovery 2.5TDi 11mm ??
Generalnie to trzeba falę zmienić, głowiczkę na większą no i dozownik by też się przydał inny. A czasem pewne myki trzeba zastosować aby pompy nie zmieliło.
A ten Land Rover to mTDI był?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl