Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9tdi] Obroty max 4000 czy to normalne?

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 25 mar 2011, 16:58

potwierdzam taki sam wynik osiągnołem na skrzyni BAA jak UKI_XX ;-)

benekk25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:41
Lokalizacja: Busko-Zdr.--Jaworzno

Post autor: benekk25 » 25 mar 2011, 20:23

to że olej sie pojawia w turbince od strony zimnej nie oznacza ze to odma!!!przerabiałem ten temat niedawno i sie okazało ze uszczelniacze w turbo siadły i puszcza

Tommek261
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 24 maja 2009, 21:39
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Tommek261 » 26 mar 2011, 08:39

Cytuje
zakładaj skrzynię DHF to przy 4000 będzie coś koło 200

Od czego do skrzynia?OD 80?czy innej audi?
Przerabiałeś ten temat kolego UKI?
Coś więcej możesz powiedzieć?Jak pasuja graty do niej od 1Z?

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 26 mar 2011, 10:01

Może ktoś przedstawić wszystkie skrzynie jakie były montowane w TDI w A80. Chciałbym się dowiedzieć mniej więcej jakie są różnice jeśli chodzi o prędkości. Zastanawia mnie, która nadaje się najlepiej do jazdy w mieście, tzn. żeby około 60 km\h dało się jechać na 4 biegu, a około 30km\h na 3.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 26 mar 2011, 10:15

http://www.centrum.audi80.pl/# dział skrzynie biegów <ok>

_kris_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 22 maja 2010, 12:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: _kris_ » 26 mar 2011, 10:30

A gdzie można znaleźć opis do skrzyni CVC?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 26 mar 2011, 12:02

Tommek261 pisze:Od czego do skrzynia?OD 80?czy innej audi?
Przerabiałeś ten temat kolego UKI?
Coś więcej możesz powiedzieć?Jak pasuja graty do niej od 1Z?
skrzynia DHF występowała w A4 i passacie B5 z silnikiem AFN (możliwe, że w innych 110KM też), do B4 pasuje bez problemu i jedyne co trzeba zrobić to dać kilka podkładek pod łapy żeby równo przyłożyć i dokręcić <ok>

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 26 mar 2011, 13:00

I trzeba pamiętać że w razie jak się ma skrzynię BAA, to aby waplikować np. DHF trzeba zmienić też tarcze sprzęgłową, bo w starszych było 23 zęby na wielofrezie, a w nowszych jest tych zębów 28 ;)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 26 mar 2011, 21:49

misiekdzwon pisze:I trzeba pamiętać że w razie jak się ma skrzynię BAA, to aby waplikować np. DHF trzeba zmienić też tarcze sprzęgłową, bo w starszych było 23 zęby na wielofrezie, a w nowszych jest tych zębów 28 ;)
no to mnie dobiłeś, ja tarczy nie zmieniałem i za BAA poszła DHF bez żadnych problemów, wszystko wskoczyło jak należy i bez żadnych oporów czy też zgrzytów, gdyby było tak jak piszesz to już dawno powinno się wszystko rozsypać

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 29 mar 2011, 00:32

UKI_XX, nie miałem Cię chłopie zamiaru dobijać. Chodziło mi o to, że skrzynia nie podpasuje bo wałek, ten który z niej wchodzi w koło zamachowe, a tym samym przez tarczę sprzęgłową mając 28 zębów nie wejdzie w 23 zęby, które są w tarczy sprzęgłowej. I w mojej wypowiedzi nie ma nic, co by sugerowało, że coś się rozsypie.
Ale faktycznie, zwracam honory, bo moja pomyłka z tym podpasowaniem skrzyń. Kiedyś szukałem sprzęgła do siebie (mam 1Z z 93 roku), często na allegro spotykałem oferty sprzedaży sprzęgieł z ilością zębów równą 28. W opisie ewidentnie było, że pasuje do 80 TDi. Zasugerowałem się tym i powiązałem fakt, iż skoro 80-tki na pierburgu mają więszy moment, to mają też inne sprzęgło i skrzynię o oznaczeniu CPC, dlatego ciągle byłem przekonany, że tylko Zeciory na boschu mają skrzynie BAA i 23 zęby na sprzęgle i wałku skrzyni. Myliłem się i dzisiaj dokładniej przestudiowałem ten temat i wychodzi na to że BAA, CPC, DHF i kilka innych skrzyń mają 23 zęby na wałku i nic nie trzeba zmieniać, tylko wkładać skrzynię i w drogę!
Przepraszam jeżeli kogoś w błąd wprowadziłem.
Pozdrawiam
Piotr ;-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 29 mar 2011, 01:12

na allegro różne rzeczy piszą, podają nawet że wąż między turbo a IC idący w boschu (T2) pasuje do pierburga (T15) i do A4 :shock: to samo ze świecami żarowymi od AAZ (TD), piszą że pasują do wszystkich modeli audi TD/TDI więc widać to tylko handlarze i nie mają pojęcia co sprzedają i do czego, a jak zobaczą napis Audi to wklejają wszystkie modele jakie jeżdżą po drogach

z tego co mi się o uszy obiło to do A4 AFN zakładają kompletne sprzęgło z 1Z a dwumasa leci na szrot

patrzyłem ile jest zębów w BAA bo mam wyjętą i jest 23, DHF też ma tyle samo i EAB z silnika AHU też tyle samo ;-)

więcej zębów może być np. w PD ale nie jestem pewien

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 07 kwie 2013, 15:44

To ja odkopię. Od czasu do czasu staram się przegonić diesla. Mam go po chipie. Do 190km/h -4000rpm idzie szybko i płynnie, dochodzi do 4000rpm na 5 biegu i momentalnie przestaje przyspieszać.
Auto to bosch z 92r, turbo t2 i wtryski jednosprężynkowe. I tu tak sobie dumam i myślę czego to może być wina. No i tak wymyśliłem, że może wtryski jednosprężynkowe nie dają juz rady? A może mam syf w kolektorze dolotowym i blokuje mi przepływ powietrza? Na niższych biegach wkręca się wyżej, nie próbowałem, ale do 5000tyś powinien spokojnie dociągnąć, jedynie na 5 biegu jakoś nie chce przekroczyć tej bariery. Od razu odpowiem, bardzo rzadko wkręcam na takie obroty, normalnie używam sympatycznego przedziału 2->2,5->3tyś obr.

Wiem, że dajzel kończy sie właśnie w tych obrotach, ale przed chipem była identyczna sytuacja.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 07 kwie 2013, 16:26

ignac112, Na najwyższym biegu nie uzyskasz pełnych obrotów. Bierz pod uwagę obciążenie silnika i opory powietrza.
Nie widzę w tym nic dziwnego i jest to jak najbardziej normalne.

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 07 kwie 2013, 18:29

Oczywiście w to nie wątpię. Ale dążę do tego, że przed chipem auto mozolnie przyspieszało, ale do 4000rpm na 5 biegu dochodziło i też jakby odcinało moc. Teraz jest po chipie i sprawa wygląda podobnie, z tym, że do 4000obr na 5 biegu idzie ogniem. I teraz jak ma tak być to fajnie. Ale czym to jest spowodowane? Słabymi wtryskami? Niskim wydatkiem pompy? Słabym turbem? Czy może wszystkie czynniki wpływają na to? Widziałem inne tdiki co prawda już na nowszych gratach i tak do 4500 wkręcały się. Po prostu nurtuje mnie to pytanie, bo nie wiem czy to z autem jest coś nie tak, czy już ze mną się źle dzieje <ok>

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 07 kwie 2013, 20:31

Mapy są tak pisane, że auto ciągnie do tych 4 tyś. Ogranicza Cię turbina, jest za mała. Ciesz się że masz T2, a nie T15. Przy tej drugiej odczuwalne przyspieszenie, przy czipie, spada przy około 3,5 tyś. obrotów :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl