[80 B4 1.9tdi] Obroty max 4000 czy to normalne?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
http://www.centrum.audi80.pl/# dział skrzynie biegów <ok>
skrzynia DHF występowała w A4 i passacie B5 z silnikiem AFN (możliwe, że w innych 110KM też), do B4 pasuje bez problemu i jedyne co trzeba zrobić to dać kilka podkładek pod łapy żeby równo przyłożyć i dokręcić <ok>Tommek261 pisze:Od czego do skrzynia?OD 80?czy innej audi?
Przerabiałeś ten temat kolego UKI?
Coś więcej możesz powiedzieć?Jak pasuja graty do niej od 1Z?
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
no to mnie dobiłeś, ja tarczy nie zmieniałem i za BAA poszła DHF bez żadnych problemów, wszystko wskoczyło jak należy i bez żadnych oporów czy też zgrzytów, gdyby było tak jak piszesz to już dawno powinno się wszystko rozsypaćmisiekdzwon pisze:I trzeba pamiętać że w razie jak się ma skrzynię BAA, to aby waplikować np. DHF trzeba zmienić też tarcze sprzęgłową, bo w starszych było 23 zęby na wielofrezie, a w nowszych jest tych zębów 28
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
UKI_XX, nie miałem Cię chłopie zamiaru dobijać. Chodziło mi o to, że skrzynia nie podpasuje bo wałek, ten który z niej wchodzi w koło zamachowe, a tym samym przez tarczę sprzęgłową mając 28 zębów nie wejdzie w 23 zęby, które są w tarczy sprzęgłowej. I w mojej wypowiedzi nie ma nic, co by sugerowało, że coś się rozsypie.
Ale faktycznie, zwracam honory, bo moja pomyłka z tym podpasowaniem skrzyń. Kiedyś szukałem sprzęgła do siebie (mam 1Z z 93 roku), często na allegro spotykałem oferty sprzedaży sprzęgieł z ilością zębów równą 28. W opisie ewidentnie było, że pasuje do 80 TDi. Zasugerowałem się tym i powiązałem fakt, iż skoro 80-tki na pierburgu mają więszy moment, to mają też inne sprzęgło i skrzynię o oznaczeniu CPC, dlatego ciągle byłem przekonany, że tylko Zeciory na boschu mają skrzynie BAA i 23 zęby na sprzęgle i wałku skrzyni. Myliłem się i dzisiaj dokładniej przestudiowałem ten temat i wychodzi na to że BAA, CPC, DHF i kilka innych skrzyń mają 23 zęby na wałku i nic nie trzeba zmieniać, tylko wkładać skrzynię i w drogę!
Przepraszam jeżeli kogoś w błąd wprowadziłem.
Pozdrawiam
Piotr
Ale faktycznie, zwracam honory, bo moja pomyłka z tym podpasowaniem skrzyń. Kiedyś szukałem sprzęgła do siebie (mam 1Z z 93 roku), często na allegro spotykałem oferty sprzedaży sprzęgieł z ilością zębów równą 28. W opisie ewidentnie było, że pasuje do 80 TDi. Zasugerowałem się tym i powiązałem fakt, iż skoro 80-tki na pierburgu mają więszy moment, to mają też inne sprzęgło i skrzynię o oznaczeniu CPC, dlatego ciągle byłem przekonany, że tylko Zeciory na boschu mają skrzynie BAA i 23 zęby na sprzęgle i wałku skrzyni. Myliłem się i dzisiaj dokładniej przestudiowałem ten temat i wychodzi na to że BAA, CPC, DHF i kilka innych skrzyń mają 23 zęby na wałku i nic nie trzeba zmieniać, tylko wkładać skrzynię i w drogę!
Przepraszam jeżeli kogoś w błąd wprowadziłem.
Pozdrawiam
Piotr
na allegro różne rzeczy piszą, podają nawet że wąż między turbo a IC idący w boschu (T2) pasuje do pierburga (T15) i do A4 :shock: to samo ze świecami żarowymi od AAZ (TD), piszą że pasują do wszystkich modeli audi TD/TDI więc widać to tylko handlarze i nie mają pojęcia co sprzedają i do czego, a jak zobaczą napis Audi to wklejają wszystkie modele jakie jeżdżą po drogach
z tego co mi się o uszy obiło to do A4 AFN zakładają kompletne sprzęgło z 1Z a dwumasa leci na szrot
patrzyłem ile jest zębów w BAA bo mam wyjętą i jest 23, DHF też ma tyle samo i EAB z silnika AHU też tyle samo
więcej zębów może być np. w PD ale nie jestem pewien
z tego co mi się o uszy obiło to do A4 AFN zakładają kompletne sprzęgło z 1Z a dwumasa leci na szrot
patrzyłem ile jest zębów w BAA bo mam wyjętą i jest 23, DHF też ma tyle samo i EAB z silnika AHU też tyle samo
więcej zębów może być np. w PD ale nie jestem pewien
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
To ja odkopię. Od czasu do czasu staram się przegonić diesla. Mam go po chipie. Do 190km/h -4000rpm idzie szybko i płynnie, dochodzi do 4000rpm na 5 biegu i momentalnie przestaje przyspieszać.
Auto to bosch z 92r, turbo t2 i wtryski jednosprężynkowe. I tu tak sobie dumam i myślę czego to może być wina. No i tak wymyśliłem, że może wtryski jednosprężynkowe nie dają juz rady? A może mam syf w kolektorze dolotowym i blokuje mi przepływ powietrza? Na niższych biegach wkręca się wyżej, nie próbowałem, ale do 5000tyś powinien spokojnie dociągnąć, jedynie na 5 biegu jakoś nie chce przekroczyć tej bariery. Od razu odpowiem, bardzo rzadko wkręcam na takie obroty, normalnie używam sympatycznego przedziału 2->2,5->3tyś obr.
Wiem, że dajzel kończy sie właśnie w tych obrotach, ale przed chipem była identyczna sytuacja.
Auto to bosch z 92r, turbo t2 i wtryski jednosprężynkowe. I tu tak sobie dumam i myślę czego to może być wina. No i tak wymyśliłem, że może wtryski jednosprężynkowe nie dają juz rady? A może mam syf w kolektorze dolotowym i blokuje mi przepływ powietrza? Na niższych biegach wkręca się wyżej, nie próbowałem, ale do 5000tyś powinien spokojnie dociągnąć, jedynie na 5 biegu jakoś nie chce przekroczyć tej bariery. Od razu odpowiem, bardzo rzadko wkręcam na takie obroty, normalnie używam sympatycznego przedziału 2->2,5->3tyś obr.
Wiem, że dajzel kończy sie właśnie w tych obrotach, ale przed chipem była identyczna sytuacja.
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
Oczywiście w to nie wątpię. Ale dążę do tego, że przed chipem auto mozolnie przyspieszało, ale do 4000rpm na 5 biegu dochodziło i też jakby odcinało moc. Teraz jest po chipie i sprawa wygląda podobnie, z tym, że do 4000obr na 5 biegu idzie ogniem. I teraz jak ma tak być to fajnie. Ale czym to jest spowodowane? Słabymi wtryskami? Niskim wydatkiem pompy? Słabym turbem? Czy może wszystkie czynniki wpływają na to? Widziałem inne tdiki co prawda już na nowszych gratach i tak do 4500 wkręcały się. Po prostu nurtuje mnie to pytanie, bo nie wiem czy to z autem jest coś nie tak, czy już ze mną się źle dzieje <ok>
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja