Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3] Wymiana przełącznika zespolonego świateł Audi 80 B 3

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 25 mar 2011, 22:41

za dzialanie swiatel przedewszystkim odpowiedzialny jest "pajak" a ze kable moze masz przelamane to inna sprawa, wtyczke rowniez zobacz

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 26 mar 2011, 07:02

o co chodzi ze przełamane; i gdzie jak co mogą być połamane;

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 26 mar 2011, 10:34

przelamanie przewodu jest przewaznie nie widoczne, gdyz jest wewnatrz przewodu, trudno okreslic gdzie akurat ty masz go przelamany, jezeli przewod poprzeginasz w kilku kierunkach zbyt mocno to juz zostaje ryzyko ze sie wewnatrz zyly pourywaly, choc w audi sa b.dobrej jakosci kable, nawet w tych starych
jesli jestes 100% pewny ze pajak masz sprawny a nie bardzo sie znasz na elektryce to zostaje ci elektryk

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 26 mar 2011, 13:15

a moze zmieze miernikiem jakie napięcie powinno byc w kostce; powiecie mi ile ma byc w każdej dziurce w kostce??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 mar 2011, 13:46

Zobacz czy masz plus na czarno żółtym po włączeniu zapłonu - tędy dochodzi plus do zasilania świateł
oraz po włączenie świateł czy jest plus na żółtym - z niego idzie plus na światła mijania.

adasrogas

Post autor: adasrogas » 14 paź 2011, 16:55

Witam.
Mam takie pytanko, mianowicie wymieniam przełącznik zespolony w swoim B3, stary byl kwadratowy, nierozbieralny po prostu starego typu. Nowy mam nowego typu na 13 bolców. Znalazłem w temacie o schematach elektrycznych jakie kabelki podłączyć do nowego przełącznika ale na 10 bolców. Pytanie jest takie do czego są te dodatkowe 3 bolce i czy jak podłącze kolorki wg instrukcji 10 bolcowej to czy wszystkie funkcje będą dzialać tak samo?
Dodam iż nie mam wtyczek do nowego więc bedę chyba podłączał kazdy kabelek osobno i z tego powodu proszę jeszcze o rozpiske podłączenia kabelków do prawej części manetki. Znalażłem tylko do podłączenia wycieraczek a jeszcze zostaje 6 bolców od awaryjek.

Z góry dzięki :-)

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 26 lis 2016, 18:42

koledzy przełożyłem pająk na nowy typ już z 4 lata było ok. Zaczeło się pare dni temu od przygasania podświetlania zegarów, ogrzewania. Ruszyłem dzwignią i było ok. dzisiaj zaczęło coś śmierdzieć. Zdarłem osłone i kabel zólto czarny albo brązowy taki gruby był strasznie gorący i troszkę koło niego wytopiło kostke. Co to się może dziać. Pająk działa wszystko świeci, krótkie długie. Może pająk się kończy. HELP

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 21 paź 2017, 11:32

Czy ktoś się orientuje czy da się przełożyć same konektory z wtyczek starego typu (kwadratowego) pająka B3 do wtyczek z pająka nowego typu? Mam na wymianę pająka nowego typu z wtyczkami ale w instalacji są stare, takie trójkątne wtyczki i się zastanawiam czy muszę to lutować czy wystarczy przełożyć konektory ze starych do nowych wtyczek?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 paź 2017, 14:28

Musisz lutować średnice inne.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 21 paź 2017, 20:26

Tak, dzięki w międzyczasie sam do tego doszedłem ;) Już polutowane, trochę różnic jednak było, jedne kable były podwójne w starych kostkach, drugie kable były podwójne w nowych kostkach. Ale wyszedłem z założenia że podwójne kable o tych samych kolorach trzeba połączyć. Chociaż 2 czerwone kable z nowej kostki chyba niepotrzebnie łączyłem razem bo to bez różnicy. Część kabli z lewej kostki trzeba było przełożyć do prawej. Niestety brakło mi koszulek i uwalił się jeden konektor, w międzyczasie zapadł zmrok także złożenie i testy w poniedziałek.

PS ktoś może wie za co odpowiadają styki R,K,J,L po stronie awaryjnych i wycieraczek?


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl