Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Ciekawostka - Audi 80 w wyścigach

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Ciekawostka - Audi 80 w wyścigach

Post autor: GerB3 » 26 mar 2011, 19:16

Ma ktos jakieś szersze informacje nt. udziału Audi 80 w wyścigach ?
Wiem tylko tyle że:

B2 startowały w wyscigach samochodów turystycznych w Niemczech na początku lat 80tych, chyba najsławniejsza b2 to ta Bergmeistera (późniejszego tunera min.Audi). Seria ta nazywała się DRM czyli Deutsche Rennsport Meisterschaft. Startowały głownie wersje 2drzwiowe i coupe, w ówczesnej grupie II
http://www.classicdriver.com/de/magazin ... sp?id=3881
http://img193.imageshack.us/img193/1420/audi80coupe.jpg
Nie wiem np. czy był organizowany jakis puchar B2 na wzór Golf Cup.

B3, która mnie najbardziej interesuje to wiadomo 90 IMSA, ale tylko w USA. 80ki startowały we Francuskim odpowiedniku DTM (DTM było od 1984 następcą DRM), z tego co wiem w latach 1990-1991. W DTM B3 nie jeździły prawdopodobie z chęci promowania Audi V8, które zresztą w 1990 i 1991 nieźle zakręciły konkurencja i f. Biela i H.J. Stuck zdobyli tytuły mistrzowskie. We Francuskiej serii B3 pozwoliły na niezłą promocje marki i modelu.
http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... %20112.jpg

B4, zdominowały serię ITC w 1994r oraz były zapowiedzią przyszłych sukcesów Audi modelami A4 i TT. W seri DTM tytułu nie zdobyły a stało sie to prawdopodobnie z zakazu stosowania napędu na wszystkie koła, który był chyba największym atutem w porównaniu z konkurencją. Chyba najbardziej obecnie znana seria wyścigowych 80tek, startowały w DTM/ITC (seria włoska). Posiadacze wersji Competition mogą czuć się dumni, ta wersja była podstawą uzyskania homologacji dla aut wyścigowych.
http://www.audiquattrofan.de/audiquattr ... totyp2.jpg
http://media.photobucket.com/image/audi ... tition.jpg

Jak macie jeszcze jakieś info to piszcie ;-)
Ostatnio zmieniony 29 paź 2012, 21:55 przez GerB3, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 26 mar 2011, 19:40

Tobie chodzi tylko o wyścigi czy wszystkie rodzaje sportów samochodowych ??

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 26 mar 2011, 19:45

Wyścigi, bo rajdy pod postacią Audi Quattro i 80tek mam w miarę ogarnięte, podobnie jak V8 w DTM. O 80tkach w wyścigach jest mało info, zwłaszcza o B2 i B3.

thebarylka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 438
Rejestracja: 18 lis 2009, 13:30
Lokalizacja: Nad Wodą ...

Post autor: thebarylka » 26 mar 2011, 19:48

ur quattro wyscigowa wresja audi 80 b2

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 26 mar 2011, 21:10

Dodam od siebie parametry 80 B4 startujący w DTM.

Silnik: 4 cylindry wzdłużnie umieszczone podwójny wałek rozrządu, 4 zawory na cylinder.

Pojemność: 1.988cc.

Średnica x skok tłoka: 84 x 89,7 mm.

Stopień sprężania: 12,5: 1

Wtrysk: Bosch Motronic elektronicznego wielopunktowego wtrysku paliwa.

Moc: 280 KM przy 8500 obr / min.

Sprzęgło: CFK jednomas

Skrzynia: Audi 6-biegowa

Trakcja: Trzy mechanizmy różnicowe, przedni multi-ZF, centralny Torsen tylna Ferguson

Układ kierowniczy: Zębatkowy, ze wspomaganiem z pompą elektryczną.

Hamulce: 4 wentylowane tarcze hamulcowe.

Zawieszenie: przednie koła z systemem niezależnych kolumn McPherson, wielo-
wahaczowe, regulowane amortyzatory Koni, sprężyny śrubowe i stabilizatory
regulowane z kabiny, z tyłu niezależne zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami Koni,
sprężyny śrubowe i stabilizator regulowany z kokpitu.

Zbiornik: 70 litrowy sportowy

Koła: BBS 8x19"

Opony: Dunlop 215/65/19

Długość: 4457 mm.

Szerokość: 1715 mm.

Rozstaw osi: 2597 mm.

Waga: 1050 KG

Awatar użytkownika
Lucazzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2239
Rejestracja: 11 maja 2009, 17:35
Lokalizacja: Kraków/ WSW

Post autor: Lucazzz » 26 mar 2011, 21:31

gornik pisze:Moc: 280 KM przy 8500 obr / min.
wyciagniete z ACE :shock: :shock: czy to całkiem nowa konstrukcja??

edit: sory to było głupie pytanie. przeciez to oczywiste ze z ACE <mur>

tylko jakim sposobem... :roll:

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 26 mar 2011, 21:49

Wszystko się da, wyczynowe 1,8 miały moce podchodzące po 170-180km bez turbo więc co dopiero 2,0 16V. Tylko że żywotność takiego silnika jest krótka, po mieście tym sie raczej nie pojeździ.

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 26 mar 2011, 22:22

Jak widać ACE ma potencjał ;-) Tylko co wyścig wpadał pewnie nowy motor.
Szkoda, że 6tki też nie wkładali seryjnie. Domyślam się, że to skrzynia spokrewniona
z Audi z serii S/RS 2. Co mnie ciekawi to wielowachacz z przodu, testowali to co później
ujrzało świat w A4.

Wizualnie mało podobny do ACE.
Obrazek

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 26 mar 2011, 22:39

gornik, bardzo ciekawe historie, dawaj tu tego więcej, szczególnie fot.

Ciekawi mnie co to w lewym rogu auta, oraz to z przodu w miejscu rozrządu :roll: :roll:

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 26 mar 2011, 22:44


Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 26 mar 2011, 22:55

sagem, jeżeli chodzi Ci o ten zbiorniczek, to w 99% to zbiornik oleju do suchej miski.

Te B4 miały juz system do podnoszenia auta przez wysuwane nóżki ciśnieniowo jak np pierwsze A4 w DTM, czy podnosili auto podnośnikami jak w np. w F1 ?

Awatar użytkownika
Ezumaru
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 760
Rejestracja: 30 mar 2007, 22:39
Lokalizacja: Silesia

Post autor: Ezumaru » 28 mar 2011, 10:20

Taka mała ciekawostka odnoście Competition DTM. Silnik w niej miał głowicę żywcem wziętą z Audi V8 :-) Dało to nieco większą pojemność w stosunku do ACE i o niebo wyższą moc oraz moment. Jak przeszukacie zdjęcia tych silników na których widać dobrze głowicę to zobaczycie na niej nabite "V8".

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl