Ciekawostka - Audi 80 w wyścigach
Ciekawostka - Audi 80 w wyścigach
Ma ktos jakieś szersze informacje nt. udziału Audi 80 w wyścigach ?
Wiem tylko tyle że:
B2 startowały w wyscigach samochodów turystycznych w Niemczech na początku lat 80tych, chyba najsławniejsza b2 to ta Bergmeistera (późniejszego tunera min.Audi). Seria ta nazywała się DRM czyli Deutsche Rennsport Meisterschaft. Startowały głownie wersje 2drzwiowe i coupe, w ówczesnej grupie II
http://www.classicdriver.com/de/magazin ... sp?id=3881
http://img193.imageshack.us/img193/1420/audi80coupe.jpg
Nie wiem np. czy był organizowany jakis puchar B2 na wzór Golf Cup.
B3, która mnie najbardziej interesuje to wiadomo 90 IMSA, ale tylko w USA. 80ki startowały we Francuskim odpowiedniku DTM (DTM było od 1984 następcą DRM), z tego co wiem w latach 1990-1991. W DTM B3 nie jeździły prawdopodobie z chęci promowania Audi V8, które zresztą w 1990 i 1991 nieźle zakręciły konkurencja i f. Biela i H.J. Stuck zdobyli tytuły mistrzowskie. We Francuskiej serii B3 pozwoliły na niezłą promocje marki i modelu.
http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... %20112.jpg
B4, zdominowały serię ITC w 1994r oraz były zapowiedzią przyszłych sukcesów Audi modelami A4 i TT. W seri DTM tytułu nie zdobyły a stało sie to prawdopodobnie z zakazu stosowania napędu na wszystkie koła, który był chyba największym atutem w porównaniu z konkurencją. Chyba najbardziej obecnie znana seria wyścigowych 80tek, startowały w DTM/ITC (seria włoska). Posiadacze wersji Competition mogą czuć się dumni, ta wersja była podstawą uzyskania homologacji dla aut wyścigowych.
http://www.audiquattrofan.de/audiquattr ... totyp2.jpg
http://media.photobucket.com/image/audi ... tition.jpg
Jak macie jeszcze jakieś info to piszcie
Wiem tylko tyle że:
B2 startowały w wyscigach samochodów turystycznych w Niemczech na początku lat 80tych, chyba najsławniejsza b2 to ta Bergmeistera (późniejszego tunera min.Audi). Seria ta nazywała się DRM czyli Deutsche Rennsport Meisterschaft. Startowały głownie wersje 2drzwiowe i coupe, w ówczesnej grupie II
http://www.classicdriver.com/de/magazin ... sp?id=3881
http://img193.imageshack.us/img193/1420/audi80coupe.jpg
Nie wiem np. czy był organizowany jakis puchar B2 na wzór Golf Cup.
B3, która mnie najbardziej interesuje to wiadomo 90 IMSA, ale tylko w USA. 80ki startowały we Francuskim odpowiedniku DTM (DTM było od 1984 następcą DRM), z tego co wiem w latach 1990-1991. W DTM B3 nie jeździły prawdopodobie z chęci promowania Audi V8, które zresztą w 1990 i 1991 nieźle zakręciły konkurencja i f. Biela i H.J. Stuck zdobyli tytuły mistrzowskie. We Francuskiej serii B3 pozwoliły na niezłą promocje marki i modelu.
http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... %20112.jpg
B4, zdominowały serię ITC w 1994r oraz były zapowiedzią przyszłych sukcesów Audi modelami A4 i TT. W seri DTM tytułu nie zdobyły a stało sie to prawdopodobnie z zakazu stosowania napędu na wszystkie koła, który był chyba największym atutem w porównaniu z konkurencją. Chyba najbardziej obecnie znana seria wyścigowych 80tek, startowały w DTM/ITC (seria włoska). Posiadacze wersji Competition mogą czuć się dumni, ta wersja była podstawą uzyskania homologacji dla aut wyścigowych.
http://www.audiquattrofan.de/audiquattr ... totyp2.jpg
http://media.photobucket.com/image/audi ... tition.jpg
Jak macie jeszcze jakieś info to piszcie
Ostatnio zmieniony 29 paź 2012, 21:55 przez GerB3, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 438
- Rejestracja: 18 lis 2009, 13:30
- Lokalizacja: Nad Wodą ...
Dodam od siebie parametry 80 B4 startujący w DTM.
Silnik: 4 cylindry wzdłużnie umieszczone podwójny wałek rozrządu, 4 zawory na cylinder.
Pojemność: 1.988cc.
Średnica x skok tłoka: 84 x 89,7 mm.
Stopień sprężania: 12,5: 1
Wtrysk: Bosch Motronic elektronicznego wielopunktowego wtrysku paliwa.
Moc: 280 KM przy 8500 obr / min.
Sprzęgło: CFK jednomas
Skrzynia: Audi 6-biegowa
Trakcja: Trzy mechanizmy różnicowe, przedni multi-ZF, centralny Torsen tylna Ferguson
Układ kierowniczy: Zębatkowy, ze wspomaganiem z pompą elektryczną.
Hamulce: 4 wentylowane tarcze hamulcowe.
Zawieszenie: przednie koła z systemem niezależnych kolumn McPherson, wielo-
wahaczowe, regulowane amortyzatory Koni, sprężyny śrubowe i stabilizatory
regulowane z kabiny, z tyłu niezależne zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami Koni,
sprężyny śrubowe i stabilizator regulowany z kokpitu.
Zbiornik: 70 litrowy sportowy
Koła: BBS 8x19"
Opony: Dunlop 215/65/19
Długość: 4457 mm.
Szerokość: 1715 mm.
Rozstaw osi: 2597 mm.
Waga: 1050 KG
Silnik: 4 cylindry wzdłużnie umieszczone podwójny wałek rozrządu, 4 zawory na cylinder.
Pojemność: 1.988cc.
Średnica x skok tłoka: 84 x 89,7 mm.
Stopień sprężania: 12,5: 1
Wtrysk: Bosch Motronic elektronicznego wielopunktowego wtrysku paliwa.
Moc: 280 KM przy 8500 obr / min.
Sprzęgło: CFK jednomas
Skrzynia: Audi 6-biegowa
Trakcja: Trzy mechanizmy różnicowe, przedni multi-ZF, centralny Torsen tylna Ferguson
Układ kierowniczy: Zębatkowy, ze wspomaganiem z pompą elektryczną.
Hamulce: 4 wentylowane tarcze hamulcowe.
Zawieszenie: przednie koła z systemem niezależnych kolumn McPherson, wielo-
wahaczowe, regulowane amortyzatory Koni, sprężyny śrubowe i stabilizatory
regulowane z kabiny, z tyłu niezależne zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami Koni,
sprężyny śrubowe i stabilizator regulowany z kokpitu.
Zbiornik: 70 litrowy sportowy
Koła: BBS 8x19"
Opony: Dunlop 215/65/19
Długość: 4457 mm.
Szerokość: 1715 mm.
Rozstaw osi: 2597 mm.
Waga: 1050 KG