Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Wszystkie] nierozwiązywalny problem z hamulcami :(

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
glowsonix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 06 lip 2010, 21:21
Lokalizacja: Końskie

Post autor: glowsonix » 26 mar 2011, 16:37

Dobrze dobrze sory mój błąd pokiełbasiło mi się bo w oplu omedze tak miałem że była śrubeczka do tarczy <ok>

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 26 mar 2011, 16:38

Jarewa, Chodzilo mi o blaszki ktore sa z tylu klocka, sa tak zaprojektowane zeby tlumic rezonans klocka ;-) glowsonix, dokrecajac kolo sruba przechodzi przez felge, tarcze i wkreca sie w piaste, bez sruby mozna krecic tarcza, a piasta stoi w miejscu ;-) Po to w ori zestawie kluczy do wymiany kola masz taki plastikowy kolek, ktory sie wkreca w piaste zeby podczas zakladania kola otwory w piascie i tarczy sie pokrywaly... :-)

sansai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 31 sty 2007, 19:30

Post autor: sansai » 26 mar 2011, 16:45

co do blaszek są na klockach te antywibracyjne- jak pisałem już 3,4 komplety klocków z czasem potrafią odejść ale teraz są bo klocki mają jakieś pól roku
piastę sprawdzę tak jak na filmiku- przynajmniej spróbuję... cóż mi pozostało??

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 mar 2011, 17:02

Skoro smarujesz prowadnice klocków i prowadnice jarzma materiał nie ma wżerów, cylinderek pracuje swobodnie wszystko proste całe mocowanie, węże sprawne drożne. To gdzieś popełniasz inny błąd. Albo nie piszczy hamulec ale inne elementy.

sansai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 31 sty 2007, 19:30

Post autor: sansai » 26 mar 2011, 17:40

na pewno hamulec, bo czasem koła są strasznie gorące, a raz w lecie to praktycznie płonęly- dymiło się z nich i z czerwonych stały się czarne...
no chyba że faktycznie coś jest krzywe??

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 26 mar 2011, 17:56

Więc jeszcze raz się zaprodukuję i powiem że musi być COŚ co powoduje pchanie płynu hamulcowego do cylinderka a ten napiera na klocki .
Tarcza czy piasta mogą być zwichrowane jak śmigło wentylatora , no i co z tego ? .
Po zwolnieniu nacisku na hamulec odepchną sobie klocki tak żeby nie przeszkadzały i się jedzie dalej . Nie ma żadnego hamowania a tym samym i grzania do czerwoności jak piszesz .

Owszem , będzie wyrywało kierownicę waliło , dudniło i inne temu podobne , ale to już inna brocha .
Hamowania nie będzie .

sansai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 31 sty 2007, 19:30

Post autor: sansai » 26 mar 2011, 20:51

tak na mój rozum to się z Tobą Antoni muszę zgodzić i tak też sądziłem (kiera mi nie lata ładnie się prowadzi jadąc i hamując, czasem mam wrażenie jakby tyłek lekko uciekał ale to raczej nie ma związku), ale nie wiem co bo tam nie ma nic takiego przewody pompa i serwo... z tego tylko serwo się ostało nie zmienione ale wszyscy (sprzedawcy w sklepie i mechanicy) jakby się zmówili i upierają się że to nie ma prawa- zresztą odłączyłem wąż podciśnienia od serwa i też piszczało daleko nie jeździłem bo w razie awaryjnego hamowania mógłby być problem...
jeszcze jedno pytanie czy w czasie wciskania pedału hamulca (na postoju, auto zapalone) normalne jest że syczy w okolicach pedału hamulca za każdym razem i silnik nierówno chodzi, trzymając wyrównują się obroty??
a może zamienić kolejność przewodów na wyjściu z pompy hamulcowej?? co o tym sądzicie bezpieczne to będzie??

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 mar 2011, 21:12

antoni pisze:Po zwolnieniu nacisku na hamulec odepchną sobie klocki tak żeby nie przeszkadzały i się jedzie dalej .
Lub nie odepcha jak cylinderek jest zapieczony albo cięszko chodzi lub jak wyżej jak pisałem. Uszkodzone serwo nie gra roli w tym co najwyżej będzie małe wspomaganie. O syczeniu się nie wypowiadam bo wszystko zależy jaki to głos i skad się wydobywa dokłądnie tak na odległość nie do sprawdzenia. Gdyby pompka blokowała przepływ jak pisałem wyżej nie odpowietrzył byś.

Cylinderka też nie jesteś w stanie sprawdzić dokładnie może być za mocno spasowany i kiedy jest zimny działa ok. A jak się rozgrzeje to bedzie blokować.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 26 mar 2011, 21:22

Musi być coś co wbrew Twojej woli ściska tarcze , czyli hamuje .
Coś poza pompą albo przez słabo już szczelną ( wewnątrz pompę ) pozwala płynowi hamulcowemu naciskać na tłoczka i go naciskać .
Wystarczy tu różnica poziomów zbiorniczka z płynem i zacisku przy kole i to ciśnienie słupa płynu ( hydrostatyczne ) będzie wystarczające żeby hamować .

Tylko zadaję sobie pytanie dlaczego jedno koło i odpowiadam zarazem .
No bo może jest najbliżej pompy .
Zresztą diabli wiedzą .
Mechanicy pomóżcie chłopu i nie róbcie sobie jajuf .

sansai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 31 sty 2007, 19:30

Post autor: sansai » 26 mar 2011, 21:27

no dobra to rozbieram tłoczek po raz kolejny, lub założę ten stary co miałem bo ten jest na szrocie kupiony. Jak go rozebrałem wyczyściłem i złożyłem bez problemu leciutko ręką się wsunął. Ciężko mi jednak uwierzyć że oba (oryginalny i kupiony) są w ten sam sposób uszkodzone. A co myślisz o zamianie między sobą przewodów wychodzących z pompy?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 mar 2011, 21:31

antoni pisze:Coś poza pompą albo przez słabo już szczelną ( wewnątrz pompę ) pozwala płynowi hamulcowemu naciskać na tłoczka i go naciskać .
Wystarczy tu różnica poziomów zbiorniczka z płynem i zacisku przy kole i to ciśnienie słupa płynu ( hydrostatyczne ) będzie wystarczające żeby hamować .
Nie ma takiej siły płyn na swobodnym przepływie. Po drugie pompa ma dwie komory pierwsza przednie koła druga tylnie. Odległość nie gra roli. Grawitacja i ciśnienie zawsze bedzie takie same na obydwuch kołach. Ja bede się upierał na cylinderku i jarzmie innej możliwośći nie ma bo przewody wymienił.

[ Dodano: 2011-03-26, 21:33 ]
Czekaj ty sam tłoczek wymieniasz?

sansai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 31 sty 2007, 19:30

Post autor: sansai » 26 mar 2011, 21:35

racja ale zacisk i jarzmo też wymienione, ze szrotu ale jednak...

nie cały zacisk- tłoczek 3 dni temu wyciągałem, oczyściłem, przesmarowałem (wazeliną za radą chłopaków ze sklepu- wcześniej nigdy nie smarowałem tłoczka nawet przy wymianie gumek uszczelniających) i założyłem ponownie. Mam w sumie 2 komplety zacisków i jarzm na obu ten sam efekt!

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 26 mar 2011, 21:38

Kolego a jakiej firmy masz ten zacisk który kupiłeś ze szrotu i ten ori ? Ja też mam problem z piszczeniem właśnie przedniego lewego hamulca, ale to na 100% wina zacisku i to stale nie piszczy, tylko czasem potrafi nie odbić. Zacisk to girling i już powoli nadaje się do wymiany, jak będe zmieniał to wpakuje Lucasa, albo coś innego porządnego bo girling to dziadostwo :evil:

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 mar 2011, 21:40

Zrób test czy dasz rade cofnać klocki małym sróbrokrętem jak jest zdjete tylko koło. I jescze najmniejszym palcem sprawdz jakiej siły musisz użyć by zdrobić luz między tarcza a klockiem.

Nie wolno tłoczka smarować. A wazeliną to przesada!

sansai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 31 sty 2007, 19:30

Post autor: sansai » 26 mar 2011, 21:52

ok! sprawdzę jutro- mam nadzieje że nie będzie padać :(. Wydaje mi się że u mnie trzeba użyć znacznej siły bo żeby cofnąć tłoczek przy wymianie klocków to musiałem nieźle się wysilić
Zaciski faktycznie Girling

o smarowaniu wyczytałem gdzieś na forum opla czy forda, ale specjalnym smarem, w sklepie nie mieli i powiedzieli że wazelina jest ok :) ale to tylko ten 1 raz poprzednio składany był na sucho a właściwie na płyn hamulcowy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl