Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 3A] Słabe ciśneinie oleju, pompa i panewki do wymiany ??

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 23 mar 2011, 15:10

Coś takiego znalazłem:
http://www.euroauto.ru/?option=com_reta ... p=1&used=1 - 11 pozycja od góry, jest do tego zdjęcie. Moja wygląda identycznie.

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 24 mar 2011, 15:47

Powiem tak jeżeli kontrolka smarowania sie nie włacza to aj bym tego nie ruszał

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 24 mar 2011, 18:08

Sebandi pisze:Powiem tak jeżeli kontrolka smarowania sie nie włacza to aj bym tego nie ruszał
W wielkim bledzie jestes.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 24 mar 2011, 23:56

Słonik pisze:
Sebandi pisze:Powiem tak jeżeli kontrolka smarowania sie nie włacza to aj bym tego nie ruszał
W wielkim bledzie jestes.
Dokładnie :!: Kontrolka zapala się dopiero przy 0,3 bar, a to już strach pomyśleć jakie jest smarowanie głowicy :shock:

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 25 mar 2011, 00:14

Hmm, to swoja droga ileż aut może mieć takie smarowanie na poziomie poniżej 1 bara, bo wiadomo nie każde ma dodatkowe zegary. A wątpię żeby ktoś profilaktycznie mierzył. Ja też sądzę że póki kontrolka się nie zapala nie ma tragedii, ale ciśnienie poniżej 1 bara mówi nam to że powoli trzeba się za to wziąć. Nie sądzę żeby np 0,5 bara zarzynało specjalnie silnik, a jeśli tak to ogromny fail ze strony producenta jeśli kontrolka świeci się dopiero od 0,3 bara. Bo skąd ma szary Kowalski wiedzieć ze zarzyna silnik skoro nie ma zegarów od oleju?

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 25 mar 2011, 08:31

Niestety Kowalski sie dowie ze jego silnik umiera powolna smiercia dopiero na samym koncu :-/ .

irecki76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 22 paź 2008, 20:19
Imię: Irek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: irecki76 » 27 mar 2011, 00:15

Czeka mnie wymiana pompy oleju i teraz mam dylemant z której strony sie za to zabrac , macie moze na to jakiś patent na co zwrócic uwage podczas wymiany ? Jakies specjalne klucze ?

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 27 mar 2011, 00:39

Musisz opuścić przód sanek żeby odkręcić miskę. Ja to robiłem tak:
-podniosłem przód
-odkręciłem koła
-przednią część silnika podwiesiłem na tej łapie z przodu
-odkręciłem 2 przednie poduszki silnika
-odkręciłem 2 śruby na sankach z przodu i opuściłem je jakieś 10 cm
-odkręciłem miskę, część śrub jest schowana pod blaszaną osłoną koła zamachowego
-pompa trzyma się silnika na 2 śrubach, specjalne klucze nie są potrzebne.

irecki76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 22 paź 2008, 20:19
Imię: Irek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: irecki76 » 27 mar 2011, 11:33

Czyli od strony michy powinienem soobie poradzic dobrze bo myslałem ze bede musial czapke sciagac ale i tak bedzie zabawa z micha jakis czas temu wymieniałem uszczelke i musiałem sie troche nakrecic tych srubek i nakombinowac teraz moze pójdzie łatwiej
Dzieki za instrukcje <piwo>

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 27 mar 2011, 11:51

irecki76 pisze:bo myslałem ze bede musial czapke sciagac
Dobre dobre, dobrze ze zapytales bo bys miał niezlego zo0nka :mrgreen: :lol:

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 29 kwie 2011, 17:31

Audi Sport, i jak wymieniałeś tą pompę? Jak tak to zrelacjonuj czy jest jakaś różnica w ciśnieniu;-)

Co do pomp to orientuje się ktoś czym się różnią pompy od np. ABT, PM, czy JN? Na moje oko te pompy są identyczne, różnią się tylko trochę numerami. Pytam bo ciężko mi znależć pompę o dokładnie takim numerze jaki mam, i się właśnie zastanawiam czy może być inna skoro wygląda identycznie. Proszę o odpowiedź jak ktoś wie bo na necie mało co znajduje na ten temat...

Awatar użytkownika
misiek_gda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 27 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: Gdansk - Penarth
Kontakt:

Post autor: misiek_gda » 29 kwie 2011, 19:11

roznia sie napewno wydajnoscia

co do wyjecia miski nie trzeba kol sciagac ja wjechalem na mini najazdy odkrecilem przednie sroby od wozka popuscilem tylne i przy wyciaganiu miski nadusilem na wozek i miska wyszla oczywiscie nie obylo sie bez wymiany tulei ktora musialem wyrwac z wozka bo zruba sie zapiekla w niej tak ze urwal sie tylko lepek ale wszystko dalo sie zrobic pod domem pompy nie wymienialem wiec nie pomoge


mialem tylko przypadek ze stracilem cisnienie oleju auto postalo pare dni zalalem srodek do plukania silnika hyba ze 3 razy wlalem lepszy olej i smiga do dzis po remacie leje motula 300v 10w/40 fully synt i do tego uzywam filtra k&n ktory nie ma takich oporow jak zwykly fitr i cisnienie srednio mam wieksze o 1 bar niz na zwyklym filtrze

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 30 kwie 2011, 00:30

jaco80 pisze:Audi Sport, i jak wymieniałeś tą pompę? Jak tak to zrelacjonuj czy jest jakaś różnica w ciśnieniu;-)
Pompa wymieniona tylko czekam na parę części z ASO, a ich brak uniemożliwia mi odpalenie silnika. Dodatkowo wyposażyłem się też w płukankę silnika z Liqui&Moly.
jaco80 pisze:Co do pomp to orientuje się ktoś czym się różnią pompy od np. ABT, PM, czy JN? Na moje oko te pompy są identyczne, różnią się tylko trochę numerami.
Od tego są inne numery aby było można rozróżniać te pompy. Ja mam 3A więc dużo nie pomogę, bo prawie wszystko w tych silnikach jest inne. Napisz e tylko tyle,ze pompa oleju w 3A jest taka sama jak w ABK i ABT. Pompe oleju taką jak w PM masz w AMB, ABB i ADA ale te 2 pierwsze oznaczenia mi nic nie mówią. Kieruję się etką więc możliwe, że były takie silniki, chociaż nie miałem z nimi nigdy styczności.
misiek_gda pisze:co do wyjecia miski nie trzeba kol sciagac ja wjechalem na mini najazdy odkrecilem przednie sroby od wozka popuscilem tylne i przy wyciaganiu miski nadusilem na wozek i miska wyszla
Ja odkręciłem gumę od przepływki, wentylatory chłodnicy no i oczywiście odkręciłem poduszki od sanek. Uniosłem silnik na ok. 15-20 cm. aby tylko dało się bez problemu odkręcić i wyciągnąć miskę. Oczywiście bez podnoszenia silnika możemy odkręcić miskę tyko trzeba się bardziej nagimnastykować, tylko co z tego jak i tak jej nie wyciągniemy.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 kwie 2011, 01:06

Przepraszam że wtrące się do tematu, ale u mnie ciśnienie na wygrzanym silniku i wolnych obrotach wynosi około 0,8 bar, czy to jest jeszcze dobrze, czy mam się już bać ?

P.S. Skoro 0,3 bar to za mało by prawidłowo smarować silnik nawet na wolnych obrotach, to można zaryzykować i dopasić czujnik na np 0,5 bar, wtedy kontrolka zapali się szybciej i szansa na to że silnik się nie uszkodzi jest większa <ok>

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 30 kwie 2011, 14:40

Ja jeżdzę odkąd kupiłem na ciśnieniu 0,5 bara na wolnych, głowica i reszta silnika chodzi cicho, i nic niepokojącego nie zauważyłem. Zrobiłem tak już ponad 10 000 km. Szklanki cykają jakieś 2 sekundy tylko jak jest zimny. Wiem że takie ciśnienie to mało, i dlatego przymierzam sie do zmiany pompy na początek. Z drugiej strony przyczyną mogą być zużyte panewki też, ale obiło mi się o uszy ze jak już nie trzymają ciśnienia to ponoć je słychać. No i tu mam zagwozdkę bo jak kupie pompę za ponad 2 stówy a przyczyną niskiego ciśnienia będą panewki to będą to pieniądze wyrzucone w błoto... Bo silnika nie mam zamiaru remontować raczej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl