[B3 3A] Słabe ciśneinie oleju, pompa i panewki do wymiany ??
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Hmm, to swoja droga ileż aut może mieć takie smarowanie na poziomie poniżej 1 bara, bo wiadomo nie każde ma dodatkowe zegary. A wątpię żeby ktoś profilaktycznie mierzył. Ja też sądzę że póki kontrolka się nie zapala nie ma tragedii, ale ciśnienie poniżej 1 bara mówi nam to że powoli trzeba się za to wziąć. Nie sądzę żeby np 0,5 bara zarzynało specjalnie silnik, a jeśli tak to ogromny fail ze strony producenta jeśli kontrolka świeci się dopiero od 0,3 bara. Bo skąd ma szary Kowalski wiedzieć ze zarzyna silnik skoro nie ma zegarów od oleju?
Musisz opuścić przód sanek żeby odkręcić miskę. Ja to robiłem tak:
-podniosłem przód
-odkręciłem koła
-przednią część silnika podwiesiłem na tej łapie z przodu
-odkręciłem 2 przednie poduszki silnika
-odkręciłem 2 śruby na sankach z przodu i opuściłem je jakieś 10 cm
-odkręciłem miskę, część śrub jest schowana pod blaszaną osłoną koła zamachowego
-pompa trzyma się silnika na 2 śrubach, specjalne klucze nie są potrzebne.
-podniosłem przód
-odkręciłem koła
-przednią część silnika podwiesiłem na tej łapie z przodu
-odkręciłem 2 przednie poduszki silnika
-odkręciłem 2 śruby na sankach z przodu i opuściłem je jakieś 10 cm
-odkręciłem miskę, część śrub jest schowana pod blaszaną osłoną koła zamachowego
-pompa trzyma się silnika na 2 śrubach, specjalne klucze nie są potrzebne.
Audi Sport, i jak wymieniałeś tą pompę? Jak tak to zrelacjonuj czy jest jakaś różnica w ciśnieniu;-)
Co do pomp to orientuje się ktoś czym się różnią pompy od np. ABT, PM, czy JN? Na moje oko te pompy są identyczne, różnią się tylko trochę numerami. Pytam bo ciężko mi znależć pompę o dokładnie takim numerze jaki mam, i się właśnie zastanawiam czy może być inna skoro wygląda identycznie. Proszę o odpowiedź jak ktoś wie bo na necie mało co znajduje na ten temat...
Co do pomp to orientuje się ktoś czym się różnią pompy od np. ABT, PM, czy JN? Na moje oko te pompy są identyczne, różnią się tylko trochę numerami. Pytam bo ciężko mi znależć pompę o dokładnie takim numerze jaki mam, i się właśnie zastanawiam czy może być inna skoro wygląda identycznie. Proszę o odpowiedź jak ktoś wie bo na necie mało co znajduje na ten temat...
- misiek_gda
- Forum Audi 80
- Posty: 226
- Rejestracja: 27 gru 2008, 17:21
- Lokalizacja: Gdansk - Penarth
- Kontakt:
roznia sie napewno wydajnoscia
co do wyjecia miski nie trzeba kol sciagac ja wjechalem na mini najazdy odkrecilem przednie sroby od wozka popuscilem tylne i przy wyciaganiu miski nadusilem na wozek i miska wyszla oczywiscie nie obylo sie bez wymiany tulei ktora musialem wyrwac z wozka bo zruba sie zapiekla w niej tak ze urwal sie tylko lepek ale wszystko dalo sie zrobic pod domem pompy nie wymienialem wiec nie pomoge
mialem tylko przypadek ze stracilem cisnienie oleju auto postalo pare dni zalalem srodek do plukania silnika hyba ze 3 razy wlalem lepszy olej i smiga do dzis po remacie leje motula 300v 10w/40 fully synt i do tego uzywam filtra k&n ktory nie ma takich oporow jak zwykly fitr i cisnienie srednio mam wieksze o 1 bar niz na zwyklym filtrze
co do wyjecia miski nie trzeba kol sciagac ja wjechalem na mini najazdy odkrecilem przednie sroby od wozka popuscilem tylne i przy wyciaganiu miski nadusilem na wozek i miska wyszla oczywiscie nie obylo sie bez wymiany tulei ktora musialem wyrwac z wozka bo zruba sie zapiekla w niej tak ze urwal sie tylko lepek ale wszystko dalo sie zrobic pod domem pompy nie wymienialem wiec nie pomoge
mialem tylko przypadek ze stracilem cisnienie oleju auto postalo pare dni zalalem srodek do plukania silnika hyba ze 3 razy wlalem lepszy olej i smiga do dzis po remacie leje motula 300v 10w/40 fully synt i do tego uzywam filtra k&n ktory nie ma takich oporow jak zwykly fitr i cisnienie srednio mam wieksze o 1 bar niz na zwyklym filtrze
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Pompa wymieniona tylko czekam na parę części z ASO, a ich brak uniemożliwia mi odpalenie silnika. Dodatkowo wyposażyłem się też w płukankę silnika z Liqui&Moly.jaco80 pisze:Audi Sport, i jak wymieniałeś tą pompę? Jak tak to zrelacjonuj czy jest jakaś różnica w ciśnieniu;-)
Od tego są inne numery aby było można rozróżniać te pompy. Ja mam 3A więc dużo nie pomogę, bo prawie wszystko w tych silnikach jest inne. Napisz e tylko tyle,ze pompa oleju w 3A jest taka sama jak w ABK i ABT. Pompe oleju taką jak w PM masz w AMB, ABB i ADA ale te 2 pierwsze oznaczenia mi nic nie mówią. Kieruję się etką więc możliwe, że były takie silniki, chociaż nie miałem z nimi nigdy styczności.jaco80 pisze:Co do pomp to orientuje się ktoś czym się różnią pompy od np. ABT, PM, czy JN? Na moje oko te pompy są identyczne, różnią się tylko trochę numerami.
Ja odkręciłem gumę od przepływki, wentylatory chłodnicy no i oczywiście odkręciłem poduszki od sanek. Uniosłem silnik na ok. 15-20 cm. aby tylko dało się bez problemu odkręcić i wyciągnąć miskę. Oczywiście bez podnoszenia silnika możemy odkręcić miskę tyko trzeba się bardziej nagimnastykować, tylko co z tego jak i tak jej nie wyciągniemy.misiek_gda pisze:co do wyjecia miski nie trzeba kol sciagac ja wjechalem na mini najazdy odkrecilem przednie sroby od wozka popuscilem tylne i przy wyciaganiu miski nadusilem na wozek i miska wyszla
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Przepraszam że wtrące się do tematu, ale u mnie ciśnienie na wygrzanym silniku i wolnych obrotach wynosi około 0,8 bar, czy to jest jeszcze dobrze, czy mam się już bać ?
P.S. Skoro 0,3 bar to za mało by prawidłowo smarować silnik nawet na wolnych obrotach, to można zaryzykować i dopasić czujnik na np 0,5 bar, wtedy kontrolka zapali się szybciej i szansa na to że silnik się nie uszkodzi jest większa <ok>
P.S. Skoro 0,3 bar to za mało by prawidłowo smarować silnik nawet na wolnych obrotach, to można zaryzykować i dopasić czujnik na np 0,5 bar, wtedy kontrolka zapali się szybciej i szansa na to że silnik się nie uszkodzi jest większa <ok>
Ja jeżdzę odkąd kupiłem na ciśnieniu 0,5 bara na wolnych, głowica i reszta silnika chodzi cicho, i nic niepokojącego nie zauważyłem. Zrobiłem tak już ponad 10 000 km. Szklanki cykają jakieś 2 sekundy tylko jak jest zimny. Wiem że takie ciśnienie to mało, i dlatego przymierzam sie do zmiany pompy na początek. Z drugiej strony przyczyną mogą być zużyte panewki też, ale obiło mi się o uszy ze jak już nie trzymają ciśnienia to ponoć je słychać. No i tu mam zagwozdkę bo jak kupie pompę za ponad 2 stówy a przyczyną niskiego ciśnienia będą panewki to będą to pieniądze wyrzucone w błoto... Bo silnika nie mam zamiaru remontować raczej.