Radio a odpalanie auta
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Bartekb88, jeśli masz radio bezpośrednio pod aku to w takim razie w czasie odpału masz rzeczywiście bardzo duży spadek napięcia i dlatego Ci się wyłącza. Jak radyjko jest podłączone pod oryginalną wiązkę to jak już pisałem ECU w czasie rozruchu odłącza wszystkie zbędne odbiorniki oprócz postojówek.
Nie radzę kombinować z kondensatorami bo może dojść do sporego przepięcia i skasujesz radyjko.
Nie radzę kombinować z kondensatorami bo może dojść do sporego przepięcia i skasujesz radyjko.
Tez sadze że lepiej by było nieeksperymętować.Ecu odłacza zbedne odbiorniki w czaśie rozruchu tylko nie radio jak miałem orginał audi to sobie grało tak było w moim przypadku.a to co mam teraz wyłacza sie.jak coś wymyślicie dacie znać.wybieram sie z moim autkiem do elektryka to popytam sie co z tym zrobić a pojade bo tulejki mi padają na silniku od wętylatora chłodnicy
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Michałek Ty masz PM, a tam jest trochę inaczej niż w ABK. W każdym razie radyjka są tak skonstruowane, że jak napięcie zasilania spadnie do określonej granicy to radyjko się wyłącza. Ma to na celu zapobieganie całkowitemu rozładowaniu padającego aku. Jakbyś miał aku o większej wydajności lub pojemności to prawdopodobnie by nie gasło.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Nic już z Twoich postów nie rozumiem. Najpierw piszesz
Poza tym ja nie piszę, żebyś sobie wkładał większy aku tylko spadek napięcia byłby mniejszy.
Inna sprawa, że jak jest z lekka wyrobiony rozrusznik to może ciągnąć o wiele więcej prądu i nawet dużo większy aku nie da rady.
, a chwilę potemMichałek pisze:jak miałem orginał audi to sobie grało
To jak to jest radyjko oryginał czy przekładka z golfa?Michałek pisze:Jak miałem to radyko w goliku wcześniej nówka akumulatoek
Poza tym ja nie piszę, żebyś sobie wkładał większy aku tylko spadek napięcia byłby mniejszy.
Inna sprawa, że jak jest z lekka wyrobiony rozrusznik to może ciągnąć o wiele więcej prądu i nawet dużo większy aku nie da rady.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 28 maja 2007, 00:28
Wg mnie pobor pradu przez rozrusznik jest tak duzy ze reszta sie wylacza. Problem zniknal gdy kupilem Centre Future bodajrze cf08 o wyzszych parametrach rozruchowych (680A). Radio na mp3 + wzmacniacz 4x80W+250W rms z subwooferem, co prawda nie zapalam gdy mi sie auto "trzesie", ale na 1/5 mocy radyjko i nic nie przygasa. Chcialem zaznaczyc ze rozrusznik sie o wiele szybciej kreci gdy prad rozruchowy w aku jest wyzszy za czym idzie odpalenie na cyka. Kondensator oczywiscie tez zniweluje ten problem. W przyszlosci zamierzam kupic bo sub traci dynamike przy wiekszej mocy.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Czas zabrać głos. Najpierw troszkę teorii. W samochodach marki AUDI i nie tylko istnieją trzy zasadnicze linie napięciowe o oznaczeniach odpowiednio 30, 15 i X. Linia 30 jest cały czas dołączona bezpośrednio do plus akumulatora, linia 15 jest dołączona do plusa akumulatora po przekręceniu kluczyka zapłonu w pozycje ON. Natomiast linia X jest dołączona do plus akumulatora, ale w chwili rozruchu (kręcenie rozrusznikiem) jest od niego odłączana. Moja diagnoza jest taka - prawdopodobnie zasilanie radyjka jest podłączone do linii plusowej X zamiast do 15 lub 30. Owszem można podłączyć radyjko do szyny X, ale tylko i wyłącznie jego stopień wyjściowy mocy. Natomiast układ logiki i procesora musi być dołączony zawsze do linii 30. Jeżeli tak zrealizujecie zasilanie radyjko przycichnie na moment rozruchu ale nie zapomni bieżących ustawień. Jeżeli podtrzymanie pamięci podłączone będzie do linni 30 a radyjko będzie gubiło ustawienia trzeba będzie pogrzebac w rozruszniku który prawdopodobnie jest mocno zużyty i pobiera znaczny prąd przy rozruchu. Żadne kondensatory w tym przypadku nie pomogą, gdyż cała ich energia zostanie przekazana do rozrusznika.
Moje radyjko i wszystkie inne odbiorniki za wyjątkiem świateł pozycyjnych przygasają w czasie rozruchu.
Radyjko nie gubi żadnych ustawień i nic mu nie znika z pamięci, jeżeli gra jakaś stacja radiowa to zaraz po rozruchu gra dalej.
Jeśli gra CD to na moment rozruchu wyłącza się, a następnie gra dalej ten sam utwór od tego miejsca w którym nastąpiła przerwa. I jest to bez znaczenia czy jest to zwykła płyta CD czy mp3 lub wma.
Radio nie jest oryginalne, jest to sony CDX-GT20.
Radio jest podłączone w miejsce oryginalnego / miało w komplecie przejściówki do oryginalnych kostek / z małą przeróbką bieguna + /zmiana o jedno oczko w kostce/.
Oryginalne radio Audi które miałem też wyłączało się w momencie rozruchu silnika.
Zaznaczam, że w samochodzie nikt nie grzebał w instalacji poprostu tak było i uważam, że jest to bardzo dobre rozwiązanie, aby cały prąd w momencie rozruchu był przeznaczony właśnie na rozruch silnika.
Ma to duże znaczenie gdy mamy nieco rozładowany akumulator. 8-)
Radyjko nie gubi żadnych ustawień i nic mu nie znika z pamięci, jeżeli gra jakaś stacja radiowa to zaraz po rozruchu gra dalej.
Jeśli gra CD to na moment rozruchu wyłącza się, a następnie gra dalej ten sam utwór od tego miejsca w którym nastąpiła przerwa. I jest to bez znaczenia czy jest to zwykła płyta CD czy mp3 lub wma.
Radio nie jest oryginalne, jest to sony CDX-GT20.
Radio jest podłączone w miejsce oryginalnego / miało w komplecie przejściówki do oryginalnych kostek / z małą przeróbką bieguna + /zmiana o jedno oczko w kostce/.
Oryginalne radio Audi które miałem też wyłączało się w momencie rozruchu silnika.
Zaznaczam, że w samochodzie nikt nie grzebał w instalacji poprostu tak było i uważam, że jest to bardzo dobre rozwiązanie, aby cały prąd w momencie rozruchu był przeznaczony właśnie na rozruch silnika.
Ma to duże znaczenie gdy mamy nieco rozładowany akumulator. 8-)