Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] regulacja Bingo-M

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
bogus508
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 31 gru 2008, 17:58
Lokalizacja: Skępe(CLI)

[B4 2.0 ABT] regulacja Bingo-M

Post autor: bogus508 » 27 mar 2011, 16:15

Tak jak w tytule silnik 2.0 ABT.
Silnik nie równo pracuje na wolnych obrotach na benzynie i na gazie.
Próbowałem wyregulować gaz według instrukcji na forum, ale mi się to nie udają.
Poniżej zamieszczam zrzuty ekranów, czy można coś zdiagnozować co jest nie tak?
Sonda pracuje prawidłowo?

ObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 27 mar 2011, 19:34

Sygnał z TPS niezależnie od obrotów silnika - zero. Obstawiał bym, że Wtyczke od potencjometru przepustnicy masz odpiętą, przerwaną, albo potencjometr padnięty.
Ale oczywiście szpeniem, nie jestem i mogę się mylić :->

Te odczyty, chodzi mi o ustawienia atuatora, są zrobione po nauce, czy sam ustawiłeś takie wartości?
Pytam, bo wydaje mi się że nie są prawidłowe za bardzo.

bogus508
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 31 gru 2008, 17:58
Lokalizacja: Skępe(CLI)

Post autor: bogus508 » 27 mar 2011, 19:48

Ja zmieniałem ustawienia. Próbowałem coś zrobić wg. wskazówek na forum, ale nic mi nie wychodziło. TPS może nie jest podłączony, sprawdzę to.
Czy wykres jest dobry, ma być taki poszarpany?
Co mnie bardzo denerwuje wolne obroty falują na PB i LPG.
Wykres ma być taki na benzynie?

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 27 mar 2011, 20:19

Jeśli chodzi o prace na PB, to myśle że jest ok. Nie będziesz miał idealnej sinusoidy raczej.
Co do wskazań lambdy na LPG, to mi się wydaje, że jest on nawet za ładny. Masz wogóle sondę połączoną z centralka?
Jeśli objawy są na obu paliwach, to bym odstawiał coś, z czego korzysta silnik i na pb i na lpg.
Sprawdź ten tps.

bogus508
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 31 gru 2008, 17:58
Lokalizacja: Skępe(CLI)

Post autor: bogus508 » 27 mar 2011, 20:57

Na wolnych obrotach silnik faluję, na pozostałych wszystko OK.
Dobra, jak na benzynie jest dobrze i sonda sprawna to teraz jak wyregulować na gazie?
Napięcie sondy ma być takie same na wszystkich partiach obrotów?
Jakie to jest napięcie jak jest bogato czy ubogo?
Kabel od TPSu z centralki gazu gdzie ma być podłączony?

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 27 mar 2011, 21:11

Zacznijmy od tego, że jak ci faluje na obu paliwach, to samo wyregulowanie gazu zarzej nie pomoże. Trzeba by najpierw wyeliminowac ten objaw na pb i dalej bawić się z gazem.
Zobacz, czy masz potencjometr przepustnicy podłączony wogóle, nie chodzi mi czy do centralki lpg.
Nigdy nie miałem ABT, więc nie powiem dokładnie gdzie co i jak. Jajk to sprawdzić musałby się ktoś obeznany wypowiedzieć.


edit:
VAG wywalił jakieś błędy?

bogus508
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 31 gru 2008, 17:58
Lokalizacja: Skępe(CLI)

Post autor: bogus508 » 27 mar 2011, 21:20

Wszystkie wtyczki podłączone są. Chodzi mi jak wyregulować dawkę paliwa na gazie?
Rozumie, że jak na PB falują obroty to na LPG też będą. Czytałem artykuł Danka, ale nie mogłem dojść do takich ustawień jak opisywał. Korzystałem z tego opisu http://www.golf3.pl/topics36/sterownik- ... t13057.htm

Był błąd sondy.
Przestawiłem w ustawieniach centralki gazu na masa i jest ok.
00561 - Mixture Adaptation
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
00525 - Oxygen Sensor (G39)
29-10 - Short to Ground - Intermittent

I jeszcze taki błąd, ale czytałem, że to normalne na gazie.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 mar 2011, 21:58

Te błędy są normalne przy gazie I, II i III generacji.

Jeśli faluje na benzynie to na pewno nie wina gazu. Odłącz akumulator na jakieś 15-20 minut. Później pojeździj trochę na benzynie żeby sprawdzić czy nie będzie falować.

bogus508
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 31 gru 2008, 17:58
Lokalizacja: Skępe(CLI)

Post autor: bogus508 » 27 mar 2011, 22:21

OK zrobię tak. Falowanie zostawmy na razie w spokoju.
Wie ktoś, gdzie ma być podłączony TPS, konkretnie pod który kabel?
Jak wyregulować prawidłową dawkę gazu?
Czytałem, że reduktor reguluje się za pomocą wody,ale Danek opisuje to inaczej.
Jaka mieszanka oraz napięcie lambdy ma być w poszczególnych partiach obrotów?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 mar 2011, 01:01

bogus508 pisze:Wie ktoś, gdzie ma być podłączony TPS, konkretnie pod który kabel?
Bodajże pod biało-niebieski we wtyczce TPS. Tu masz foto poglądowe jak to jest podłączone u kolegi MIODKA: http://img191.imageshack.us/img191/3409 ... 0x1200.jpg

bogus508
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 31 gru 2008, 17:58
Lokalizacja: Skępe(CLI)

Post autor: bogus508 » 28 mar 2011, 19:29

Falowanie było spowodowane układem wysokiego napięcia. Na benzynie pracuje OK.
Minimalnie faluję na LPG.
Byłbym wdzięczny jak ktoś bardzo prosto mi wytłumaczy jak wyregulować na gazie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl