[B3/B4 all] Silnik nawiewów
[B3/B4 all] Silnik nawiewów
Witam,
Potrzebuję kilka dziwnych informacji na temat silnika nawiewów montowanego w audi 80. Planuję użyć takowego silnika do zupełnie innych celów niż konstruktorzy audi Gdyby ktoś miał pod ręką taki silniczek to byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
Bardzo istotną dla mnie informacja jest to w jaki sposób działa sterowanie nawiewami. Czy silnik działa ze stałą prędkością obrotową a siła nadmuchu jest regulowana przez jakieś przesłony w tunelach czy może pokrętłem powodujemy bezpośrednio zmianę prędkości obrotowej silnika? Mile widziane wszelkie info w tym temacie bo płynna zmiana prędkości obrotowej będzie podstawą mojego projektu.
Dodatkowe info z którego cieszyłbym się jak dziecko to np:
- moc tego silnika (lub cała zawartość tabliczki znamionowej)
- wymiary gabarytowe
- długość wału wyjściowego (od właściwej obudowy silnika - plastikowy wirnik powietrza zostanie usunięty)
A pełnią szczęścia były by jakieś poglądowe fotki, ale to jak już ktoś będzie się na prawdę nudził
Z góry dzięki i pozdrawiam
Potrzebuję kilka dziwnych informacji na temat silnika nawiewów montowanego w audi 80. Planuję użyć takowego silnika do zupełnie innych celów niż konstruktorzy audi Gdyby ktoś miał pod ręką taki silniczek to byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
Bardzo istotną dla mnie informacja jest to w jaki sposób działa sterowanie nawiewami. Czy silnik działa ze stałą prędkością obrotową a siła nadmuchu jest regulowana przez jakieś przesłony w tunelach czy może pokrętłem powodujemy bezpośrednio zmianę prędkości obrotowej silnika? Mile widziane wszelkie info w tym temacie bo płynna zmiana prędkości obrotowej będzie podstawą mojego projektu.
Dodatkowe info z którego cieszyłbym się jak dziecko to np:
- moc tego silnika (lub cała zawartość tabliczki znamionowej)
- wymiary gabarytowe
- długość wału wyjściowego (od właściwej obudowy silnika - plastikowy wirnik powietrza zostanie usunięty)
A pełnią szczęścia były by jakieś poglądowe fotki, ale to jak już ktoś będzie się na prawdę nudził
Z góry dzięki i pozdrawiam
- michael80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 573
- Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
- Lokalizacja: Lubelskie LKR
- michael80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 573
- Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
- Lokalizacja: Lubelskie LKR
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Właśnie dlatego chciałem się dowiedzieć jaką ma moc. Co prawda mam taki silnik w domu ale teraz jestem w Krakowie (studiuję) i chciałem jakieś plany porobić i przemyśleć kilka tematów.
Co do mocy to powinien dać radę. Ludzie robili takie zaburtowe silniki z np: silniczków wycieraczek od poldka lub 126P. (Silnik wycieraczek audi też mam więc wezmę ten który będzie mocniejszy ). Na jednym z forum gość zrobił coś takiego z silnika dmuchawy od Passata i mu pociągnęło 3,5 metra łódź + 3 osoby!!! Wiadomo że demon prędkości to nie będzie, ale z założenia mam nadzieję poruszać się około 3-4 km/h. Niby mało ale wiosłami w życiu tyle nie wyciągnę a jak się zmacham....
Co do rozrusznika to bardzo zły pomysł - rozrusznik nie jest przystosowany do pracy ciągłej, więc raczej daleko bym na nim nie dopłyną.
Śruba - allegro lub zrobić samemu wystarczy mniej więcej określić wielkość łopatek a potem odpowiednio je podginać mierząc pobierany prąd zwykłym miernikiem elektrycznym.
Co do uszczelnienia są dwie główne koncepcje:
1. Silnik nad wodą
2. Silnik pod wodą.
Ad1. Zaletą takiego rozwiązania jest to że nie trzeba mega dokładnie doszczelnić układu (choć to i tak sporna kwestia). Co do minusów to np głośność pracy i estetyka.
Napęd można przenieść (przełożyć o 90*) za pomocą głowicy z małej szlifierki kontowej.
Ad2. Zalety to estetyka wykonania (nad wodą tylko skrzyneczka ze sterowaniem + kable)cicha praca oraz wyeliminowanie strat na przekładni (każdy wacik się liczy )
Co do uszczelnienia takiego układu to wszelkie połączenia śrubowe/nitowe (mocowanie silnika do rury montażowej, kill) planuję skręcać obficie smarując wszystko masą bitumiczną. Takie połączenia można ewentualnie pospawać ale istnieje spore prawdopodobieństwo uszkodzenia szczotek silnika wysoką temp. spawania. Uszczelnienie samego wału wyjściowego na śrubę planuję zrobić z krążków wyciętych z jakiegoś grubego tworzywa np: PCV lub PE. Krążki będą sklejane ze sobą poxipolem. W środku krążków planuję wkleić dwa simeringi a między nimi smar silikonowy lub wazelina techniczna. Potem na całość żywica epoksydowa + ewentualnie jakaś mata z włókna.
Co do mocy to powinien dać radę. Ludzie robili takie zaburtowe silniki z np: silniczków wycieraczek od poldka lub 126P. (Silnik wycieraczek audi też mam więc wezmę ten który będzie mocniejszy ). Na jednym z forum gość zrobił coś takiego z silnika dmuchawy od Passata i mu pociągnęło 3,5 metra łódź + 3 osoby!!! Wiadomo że demon prędkości to nie będzie, ale z założenia mam nadzieję poruszać się około 3-4 km/h. Niby mało ale wiosłami w życiu tyle nie wyciągnę a jak się zmacham....
Co do rozrusznika to bardzo zły pomysł - rozrusznik nie jest przystosowany do pracy ciągłej, więc raczej daleko bym na nim nie dopłyną.
Śruba - allegro lub zrobić samemu wystarczy mniej więcej określić wielkość łopatek a potem odpowiednio je podginać mierząc pobierany prąd zwykłym miernikiem elektrycznym.
Co do uszczelnienia są dwie główne koncepcje:
1. Silnik nad wodą
2. Silnik pod wodą.
Ad1. Zaletą takiego rozwiązania jest to że nie trzeba mega dokładnie doszczelnić układu (choć to i tak sporna kwestia). Co do minusów to np głośność pracy i estetyka.
Napęd można przenieść (przełożyć o 90*) za pomocą głowicy z małej szlifierki kontowej.
Ad2. Zalety to estetyka wykonania (nad wodą tylko skrzyneczka ze sterowaniem + kable)cicha praca oraz wyeliminowanie strat na przekładni (każdy wacik się liczy )
Co do uszczelnienia takiego układu to wszelkie połączenia śrubowe/nitowe (mocowanie silnika do rury montażowej, kill) planuję skręcać obficie smarując wszystko masą bitumiczną. Takie połączenia można ewentualnie pospawać ale istnieje spore prawdopodobieństwo uszkodzenia szczotek silnika wysoką temp. spawania. Uszczelnienie samego wału wyjściowego na śrubę planuję zrobić z krążków wyciętych z jakiegoś grubego tworzywa np: PCV lub PE. Krążki będą sklejane ze sobą poxipolem. W środku krążków planuję wkleić dwa simeringi a między nimi smar silikonowy lub wazelina techniczna. Potem na całość żywica epoksydowa + ewentualnie jakaś mata z włókna.