Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 all] Silnik nawiewów

ODPOWIEDZ
ruski007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 lis 2008, 23:34
Lokalizacja: Zamość

[B3/B4 all] Silnik nawiewów

Post autor: ruski007 » 28 mar 2011, 21:32

Witam,

Potrzebuję kilka dziwnych informacji na temat silnika nawiewów montowanego w audi 80. Planuję użyć takowego silnika do zupełnie innych celów niż konstruktorzy audi :) Gdyby ktoś miał pod ręką taki silniczek to byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.

Bardzo istotną dla mnie informacja jest to w jaki sposób działa sterowanie nawiewami. Czy silnik działa ze stałą prędkością obrotową a siła nadmuchu jest regulowana przez jakieś przesłony w tunelach czy może pokrętłem powodujemy bezpośrednio zmianę prędkości obrotowej silnika? Mile widziane wszelkie info w tym temacie bo płynna zmiana prędkości obrotowej będzie podstawą mojego projektu.

Dodatkowe info z którego cieszyłbym się jak dziecko to np:

- moc tego silnika (lub cała zawartość tabliczki znamionowej)
- wymiary gabarytowe
- długość wału wyjściowego (od właściwej obudowy silnika - plastikowy wirnik powietrza zostanie usunięty)

A pełnią szczęścia były by jakieś poglądowe fotki, ale to jak już ktoś będzie się na prawdę nudził ;)

Z góry dzięki i pozdrawiam

Awatar użytkownika
michael80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
Lokalizacja: Lubelskie LKR

Post autor: michael80b3 » 28 mar 2011, 21:52

Pokrętłem na panelu reguluje się prędkość obrotową silnika . A do czego chcesz go użyć ?

ruski007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 lis 2008, 23:34
Lokalizacja: Zamość

Post autor: ruski007 » 28 mar 2011, 22:23

Planuję zrobić z niego zaburtowy silnik do pontonu :)

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 28 mar 2011, 22:35


ruski007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 lis 2008, 23:34
Lokalizacja: Zamość

Post autor: ruski007 » 28 mar 2011, 23:03

no to znalazłem ale z tego nie bardzo da się wywnioskować np długość wału wyjściowego... ani wymiarów gabarytowych...

Awatar użytkownika
michael80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
Lokalizacja: Lubelskie LKR

Post autor: michael80b3 » 29 mar 2011, 14:09

A nie wydaje Ci się że będzie troche za mały ?

Awatar użytkownika
Pavell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 499
Rejestracja: 18 sie 2010, 08:46
Lokalizacja: LJA
Kontakt:

Post autor: Pavell » 29 mar 2011, 14:21

Też tak mi się wydaje że będzie za mały i za słaby co do oporu jaki stawia woda, ale zobaczymy co z tego wyjdzie jak zrezasz :-D

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 29 mar 2011, 15:33

Mocny silnik to polecał bym albo z zabawek z napędem elektrycznym typu mopliki rowerki autka albo rozrusznik motocyklowy.
Rozrusznik na alegro idzie za niewielkie pieniądze wyrwać.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 29 mar 2011, 15:57

juz predzej martw sie o srube, ktora bedzie dala rade sie odpychac, co do silnika, to jak wyobrazasz sobie przeniesienie napedu?
tradycyjny silnik musisz przeciez obudowac i uszczelnic

ruski007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 lis 2008, 23:34
Lokalizacja: Zamość

Post autor: ruski007 » 30 mar 2011, 00:33

Właśnie dlatego chciałem się dowiedzieć jaką ma moc. Co prawda mam taki silnik w domu ale teraz jestem w Krakowie (studiuję) i chciałem jakieś plany porobić i przemyśleć kilka tematów.


Co do mocy to powinien dać radę. Ludzie robili takie zaburtowe silniki z np: silniczków wycieraczek od poldka lub 126P. (Silnik wycieraczek audi też mam więc wezmę ten który będzie mocniejszy :P). Na jednym z forum gość zrobił coś takiego z silnika dmuchawy od Passata i mu pociągnęło 3,5 metra łódź + 3 osoby!!! Wiadomo że demon prędkości to nie będzie, ale z założenia mam nadzieję poruszać się około 3-4 km/h. Niby mało ale wiosłami w życiu tyle nie wyciągnę a jak się zmacham.... :)


Co do rozrusznika to bardzo zły pomysł - rozrusznik nie jest przystosowany do pracy ciągłej, więc raczej daleko bym na nim nie dopłyną.


Śruba - allegro lub zrobić samemu wystarczy mniej więcej określić wielkość łopatek a potem odpowiednio je podginać mierząc pobierany prąd zwykłym miernikiem elektrycznym.

Co do uszczelnienia są dwie główne koncepcje:
1. Silnik nad wodą
2. Silnik pod wodą.

Ad1. Zaletą takiego rozwiązania jest to że nie trzeba mega dokładnie doszczelnić układu (choć to i tak sporna kwestia). Co do minusów to np głośność pracy i estetyka.
Napęd można przenieść (przełożyć o 90*) za pomocą głowicy z małej szlifierki kontowej.

Ad2. Zalety to estetyka wykonania (nad wodą tylko skrzyneczka ze sterowaniem + kable)cicha praca oraz wyeliminowanie strat na przekładni (każdy wacik się liczy :P)

Co do uszczelnienia takiego układu to wszelkie połączenia śrubowe/nitowe (mocowanie silnika do rury montażowej, kill) planuję skręcać obficie smarując wszystko masą bitumiczną. Takie połączenia można ewentualnie pospawać ale istnieje spore prawdopodobieństwo uszkodzenia szczotek silnika wysoką temp. spawania. Uszczelnienie samego wału wyjściowego na śrubę planuję zrobić z krążków wyciętych z jakiegoś grubego tworzywa np: PCV lub PE. Krążki będą sklejane ze sobą poxipolem. W środku krążków planuję wkleić dwa simeringi a między nimi smar silikonowy lub wazelina techniczna. Potem na całość żywica epoksydowa + ewentualnie jakaś mata z włókna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl