Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.6 JN] Modyfikacje - zmiana na AAZ + inne

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
qaz91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 sty 2011, 14:27
Lokalizacja: Mrągowo

[b3 1.6 JN] Modyfikacje - zmiana na AAZ + inne

Post autor: qaz91 » 28 mar 2011, 00:08

Witam Wszystkich. :->
Zamierzam w tym roku zakupić Audi b3 1.6Td..i moje pytanie jest następujące..
Lepiej sie bawic w rezanie tego 1.6...czyli mianowicie pompa 10-11 mm,gover mod i tym podobne,turbo t3,stalowa uszczelka pod głowiece(moze głowica od 1.9?),ogolny remon silnika(głowica,panewki.pierścienie,wtryski) ,skrzynia np. od 1Z(seryjna szybko wymieka) sprzegło vr6..itp,itp)

Czy 8-) .....pakowac mu odrazu 1.9 aaz i robic powyższe mody na Tym silniku:)


ps...rozkmińał ktos kiedys temat Td z napedem quattro od np.1.8E:)? :roll:
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 11:52 przez qaz91, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 28 mar 2011, 00:42

AAZ z tym, że wał od TDI.

No chyba, że zamierzasz cały czas wysoko kręcić silnik to 1.6.

qaz91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 sty 2011, 14:27
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: qaz91 » 28 mar 2011, 00:55

Czytałem własnie ze wał od 1Z wiecej sniesie..
Wiece 1.9..teraz tak..jakie wtryski jaka pompa itp.
Panowie ..czekam na pomysły i wszelakie sugestie <ok>
aa co do krecenia..to Tyle zeby sie do przodu dobrze bujał :-P

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 28 mar 2011, 10:08

powiedz jaka chcesz moc uzyskac... 1.6TD moze miec i 180km ale NM na granicy 300 moze wywalic wal, no i termicznie przy upalaniu jest cienko...

qaz91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 sty 2011, 14:27
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: qaz91 » 28 mar 2011, 12:49

..Powiedzmy ze cos okolo 150ps <mikolaj>

[ Dodano: 2011-03-28, 14:17 ]
Panowie kto jest za 1.6 a kto za 1.9 jesli tak to dlaczego:)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 28 mar 2011, 15:36

Jestem za 1.9 ale na wale z TDI.
Wał więcej NM zniesie. Wtryski ustaw sobie na 160+ bar, w TD aż tak ważne nie są.
Pompka 11mm, dobra fala i dozownik. Wyregulować ciśnienie wewnętrzne i śmigać. AAZ będzie o tyle lepszy, że przy niskich obrotach będziesz mógł uzyskać relatywnie (jak na TD) duży moment obrotowy. W 1.6 TD mógłbyś mieć wysoką moc ale z momentem nieposzalejesz, moc by była uzyskiwana powyżej 5000 rpm ;-)

Hmm... mógłbyś sobie walnąć jakąś falę z dostawczaka, np z jakiegoś 2.8 TD, wtedy srałby NM na lewo i prawo lecz obroty by były tak do 4000 rpm bo wyżej to by była mordęga dla rolek i sprężyn.

Wybieraj: albo coś w stylu Muscle Car albo japońskiej szlifierki :mrgreen:

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 28 mar 2011, 19:29

1.6TD nie polecam tanio skrecisz i szybko sie znudzi. Moj szuka trakcji jeszcze na 3 biegu ale co z tego jak vmax to 190 i trzeba krecic jak benzyne po czerwonym polu. Zdecydowanie brakuje NM. Wsadz jakis 1.9 ale najlepiej mTDI meka z dograniem pompy ale warto, ja zaluje ze wyremontowalem swojego, TD zadymia i od razu widac ze jest moc w tdi tego nie ma i satysfakcja wieksza z dawania batow. Ale jak chcesz tylko 150PS to szukaj 1.9td i wrzuc wal od tdi ale uwierz mi ze na 150ps nie poprzestaniesz. Apetyt rosnie w miare jedzenia <ok>

qaz91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 sty 2011, 14:27
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: qaz91 » 28 mar 2011, 21:48

Przepraszam ze pytam ale jetem nowy..co to takiego to mTdi :-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 28 mar 2011, 22:45

qaz91 pisze:Przepraszam ze pytam ale jetem nowy..co to takiego to mTdi :-)
TDI na mechanicznej pompie.

qaz91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 sty 2011, 14:27
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: qaz91 » 28 mar 2011, 22:54

aa no tak :-)
czyli rozumiem cos takiego 1Z ma mechnicznej pompie :-)
ja to chyba sie własnie wezme za rezanie tego aaz :)
jak sadzicie na takiej pompie 11 mm turbo t3 no i cos jeszcze z wtryskami np(czytałem ze od merca zakładaj)
ile km i nm szacujecie :-P

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 28 mar 2011, 23:04

Jak pompa jedynastka i suszarka t3 bedzie dmuchac z 1.4 bara to tak ze 150 kucy bedzie ale do tego big ic musi byc bo bedzie czarno za toba. No i trzeba bedzie wtedy myslec o mocniejszym sprzegle bo bedzie problem taki jak u mnie jak go wpuscisz na obroty to jedynka sie slizga a pozniej jakos drapie asfalt. Ale jesli chcesz to komus zlecic zeby ci to wszystko zrobil to powodzenia z funduszami.

qaz91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 sty 2011, 14:27
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: qaz91 » 28 mar 2011, 23:09

...co do zlecania to najwyzej prosił bym o pomoc w poskładaniu pompy ...
aa jak juz mam sie bawic to sprzegło od vr6 :-D
aa co do icka to upchne taki jaki sie zmiesci :-)

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 28 mar 2011, 23:12

qaz91, fajnie ze sa ludzie co robia te motory. Moja rada nie pchaj IC przed chłodnice bedzie sie gotować ja w lato jeździłem z cały czas właczonym wentylatorem auto sie gotowało przy osterej jeździe

qaz91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 sty 2011, 14:27
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: qaz91 » 28 mar 2011, 23:18

matt1988 pisze:qaz91, fajnie ze sa ludzie co robia te motory. Moja rada nie pchaj IC przed chłodnice bedzie sie gotować ja w lato jeździłem z cały czas właczonym wentylatorem auto sie gotowało przy osterej jeździe
:-)
Pracowałm troche na warsztacie i nauczono mnie i to i tamto..ii zrobic taki remont silnika ..uszczelik,pierscienie,panewki to sam przyjemnosc:))No z pompami to mało miałem do czynienia :-(

ja chem ten aaz upchac do b3..wiec jesli nie przed chłodnice to gdzie ten icek.. :-(
Jakis nawiew sierzosci musi byc na niego :lol:

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 28 mar 2011, 23:21

Masz zdolnaosci masz z górki. Ja mam plan :mrgreen: bo ten z przed chłodnicy już wyleciał.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl