Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6 LPG] Czy to normalne??

Wszystko co związane z LPG
pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 17 gru 2007, 20:54

Wyekspluatowany to nie znaczy że nie na chodzie. Mylisz kolego audicom1 pojęcia. Oznacza to, że luzy powstałe w czasie tarcia pod wpływem pracy nie mieszczą się w założonych normach tolerancji. Dlatego w silnikach po około 250.000 km kończy się góra. W normalnych serwisach w Niemczech nikt nie robi głowicy, nie wymienia zaworów , nie wprasowywuje nowych gnizd zaworowych , lub frezuje starych i nie wymienia uszczelniaczy. Auto po prostu kończy swój żywot.
A u nas jest Polska i maksymalny odzysk. A jak się nie uda odzyskać głowicy, bo pękła w środku to się ją jeszcze rozszabruje na kolor i pójdzie po 6 zł za kilogram :mrgreen:

Tutaj jest tabela która traktuje o trwałość silników :
http://www.wojdas.24x7.pl/wysilenie.html#trwalosc

Awatar użytkownika
Hary89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 02 paź 2007, 22:40
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: Hary89 » 17 gru 2007, 21:12

Troche chyba koledzy odbiegliście od tematu pytalem sie czy u was tez cos takiego wystepuje, a jesli nie to jak moge to zmienić żebym mógl odrazu po odpaleniu przełanczac na gaz i żeby miął siłe a nie dopiero po 5 km moge załączyć gaz..

Pozdrp ;-)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 17 gru 2007, 21:20

Po pierwsze jeśli masz półautomat - czyli centralka sama przełącza to sprawa wygląda tak że odpalasz na benzynce i w droge. Przełączasz na tryb neutral i sobi edelikatnie jedziesz aby nie przekraczać obrotów przy których elektrozawór otwiera LPG zamyka benzynkę. Po minucie możesz spokojnie depnąć aby włączył się LPG. W przypadku manualnej zmiany... Odpalasz i sobei ruszasz jak juz jesteś na drodze gdzie możesz sobei lajtowo jechać włączasz neutral i jedziesz po jakiejś minucie powinno być tak iz elektrozawór powinien całkowicie odciąć benzyne i wtedy dajesz na LPG... Będzie jechał swobodnie. U mnie działało i są to moje doświadczenia

U ciebie przyczyną może też byc niski stan płynu chłodzacego. Mimo rozgrzania silnika zbyt mała ilośc płynu dociera do instalacji LPG i nie jest w stanie ogrzać. także sprawdź jaki masz stan i spróbuj tego co wyżej napisałem.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 18 gru 2007, 11:01

Hary89, przede wszystkim to napisz czy wymieniałeś filtr gazu i spuszczałeś syf z reduktora oraz jaki masz reduktor i ile ma już na karku. Jeśli reduktor to Lovato i ma do 100kkm to spokojnie można go jeszcze eksploatować, czyli po wymianie filtra i spuszczeniu syfu porządna regulacja instalacji i autko odżyje. Jeśli jednak to Tomasetto, BRC itp. to po 100kkm bez zajrzenia do środka raczej się nie obejdzie. O ile kilka lat temu regeneracja miała uzasadnienie ekonomiczne to obecnie ceny nowych reduktorów już nie są takie wysokie i warto zainwestować w nowy. Nigdy nie wiadomo tak naprawdę czy zestaw regeneracyjny jest oryginalny i odpowiedniej jakości. Poza tym rzadko w zestawach znajdują się sprężyny membrany głównej, a one też się zużywają i mimo wymiany samych membran są trudności z regulacją.

Awatar użytkownika
Hary89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 02 paź 2007, 22:40
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: Hary89 » 18 gru 2007, 15:53

Danek, nie wymienilem filtru gazu, a gdzie on sie wególe znajduje hehe :mrgreen: bo mam klopoty z jego odnalezieniem..i syfu równie znie spuszczalem z renuktora bo też nie wiem gdzie on jest :-/
A w jaki sposób moge sprawdzić czy to jest reduktor Lovato czy Tomasetto, BRC itp

Pozxdro

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 18 gru 2007, 18:47

Filterek gazu znajduje się na Elektrozaworze gazowym znajdującym się "na przewodzie gazowym" przed parownikiem. Nazwa producenta parownika powinna być gdzieś wytłoczona na jego obudowie a do spuszczania syfu służy dość sporych rozmiarów "śrubka" gdzieś na spodzie parownika.

Awatar użytkownika
Hary89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 02 paź 2007, 22:40
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: Hary89 » 03 sty 2008, 15:24

Witajcie!

Nie wymienilem filterka poniewaz mam rzadko spotykany jest to taka "szfamka" którą przeczysciłem w benzynie i przedmuchałem spręzarką, syf z reduktora spuściłem a jest to samo co było... :-/

Pozdrawiam
RobertO

Awatar użytkownika
banita
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 21 lis 2007, 10:45

Post autor: banita » 04 sty 2008, 16:50

mamy takie same autka i tez z gazem ale u mnie nawet na lekkim mrozie odpala z gazu po jednym pyknieciu i jedzie calkowicie normalnie wiec chyba jest cos nie tak ale nie powiem ci co bo sie nie bardzo znam :P

Awatar użytkownika
Hary89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 02 paź 2007, 22:40
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: Hary89 » 04 sty 2008, 18:57

banita no a ogólonie zadowolony jesteś z kupna autka? Nie wygaje Ci sie że jest ono troche zamulowate?

No napewno jest cos nie tak ale coo...?? Myślicie ze jak pojade go gazownika żeby mi wyregolował instalacje to cos powinno to pomóc??
W sylwestra był u mnie wujas Fiatem uno i jego samochodzik stał cały czas na dworzu po czym rano odpalił i z pałerem pojechał do domu a to wszytko działo sie na GAZIE..

Dodam jeszcze że jak samochód sie dobrze rozgrzeje to jest wszytko oki, po przełończeniu z benzyny na gaz idzie jak burza ale to około po 5 kilometrach to wtedy w zasadzie nie opłaca mi sie przełanczać na gaz bo prawie jestem na miejscu :-/

Pozdrawiam
RobertO

Awatar użytkownika
audicom1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 30 gru 2006, 14:46

Post autor: audicom1 » 05 sty 2008, 20:28

banita pisze:mamy takie same autka i tez z gazem ale u mnie nawet na lekkim mrozie odpala z gazu po jednym pyknieciu i jedzie calkowicie normalnie wiec chyba jest cos nie tak ale nie powiem ci co bo sie nie bardzo znam :P
-hehe jest jak najbardziej wszystko ok :mrgreen: Zima 2lata temu gdzie mrozy ok -30 na gazie odpalałem cały czas, a cwaniaki w wypasionych furach-maska w góre i wściekłość w oczach gdy odjeżdżałem srebrną strzałką 8-)
-jest lektura "krótki poemat na gazu temat" tam masz troche opisane o gazie. Choć ostatnio kumpel który gaziory zakłada stwierdził iż w I generacji LPG to często prawidłowość regulacji sprawdza się w 1.5 obrotów na registrze zaczynając od punktu w którym na 3tyś przygasa, a napięcie membrany to już w takim punkcie aby nie strzelał w tłumik po przegazowywaniu (o dziwo po sprawdzeniu na analizatorze potrzebne były minimalne korekty). Dziwny patent ale sprawdzic można-nie zaszkodzi.

adama

Post autor: adama » 29 mar 2011, 19:35

dołącze sie do tematu otóz mam 2.0 abk na gazie 2 generacji i mam to samo co kolega od postu tzn odpalam na benzynie jest git przy temp 50 stopni przelonczam na gaz ( przegazowuje ) i silnik kuleje tak jakby hodzil na 3 gary albo odrazu spadają obroty i gasnie ale jak osiagnie temperature ponad 90 stopni to jest wszystko ok ale to trwa gdzies z 5-10 km oco hodzi dodam ze dzis rozlączylem kostke z silniczka krokowego hyba tak sie on na zywa obok takiej sruby na wezu gazu idącego do filtra powietrza i niezauwazylem zadnych zmian czy jak jest podlaczony czy odlaczony .co zrobic by mozna bylo go szybciej przelanczac i zeby niekulal bo to dla mnie zadna okonomia bo musze jezdzic na benzynie bo nieoplaca sie go przelanczac?! . tak pozatym gdzie sie spuszcza ten syf co wyzej piszecie moze jakas fotka pozdrawiam i dziekuje za pomoc z góry

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl