Witam.
Mam taki problem jak w temacie. Auto kupiłem już z takim "felerem", jest to Audi 80 z 90 roku silnik 1,6TD niestety nie znam dokładnych oznaczeń silnika.
Usterka objawia się tak: po odpaleniu silnik lekko "poszarpuje" na niskich obrotach, w momencie jak sie doda gazu to silnik sam (po puszczeniu pedału gazu) wchodzi na maksymalne obroty i tak zostaje (wyje i chyba coś stuka). Po wyłączeniu kluczykiem silnik chodzi jeszcze jakiś czas, nie gaśnie.
Pytanie jak sprawdzić (ustawić) rozrząd, na necie nie znalazłem nic sensownego , dołu (osłony koła na wale) jeszcze nie odkręcałem.
Kolega mówił mi że znaczniki do rozrządu znajdują się pod deklem na wałku rozrządu oraz widać je na kole zamachowym przez korek w korpusie skrzyni a pompe blokuje się takim dopasowanym "kołkiem", na kole rozrządu.
Na razie auto mam w takim stanie (jak na foto) oraz zdjełem dekiel z głowicy(nie widać na foto).
Proszę o pomoc przy sprawdzeniu czy sie nic nie przestawiło jak ktoś może to prosze o jakiś skan z książki jak sie ustawia rozrząd, oraz potwierdzić słowa mojego kolegi .
Z góry wielkie dzięki.
Pozdrawiam
[B3 1,6TD] Bardzo wysokie niskie obroty (nie chce gasnąć)
[B3 1,6TD] Bardzo wysokie niskie obroty (nie chce gasnąć)
Ostatnio zmieniony 23 sie 2007, 12:35 przez virus_lx, łącznie zmieniany 1 raz.
Masz tutaj 2 książeczki: jedna z nich dotyczy Volkswagena, ale dokładnie twojego silniczka (bo B3 z takim motorkiem też wypuszczali).
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,56/
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,24/
P.S. Problem wysokich obrotów dotyczy raczej regulacji wolnych obrotów na pompie, ale to też znajdziesz w książce, poza tym, skoro "telepie" silniczek po odpaleniu, to kąt wtrysku do ustawienia... parametry prawidłowego ustawienia i sposób wykonania znajdziesz w tych 2 książeczkach
P.S.2 Przeczytaj regulamin forum, stosuj tagi na przyszłość. gdyby nie fakt że napracowałeś się z napisaniem tego postu i wklejeniem fot, to już dawno temat leżałby w koszu.
Pozdrawiam
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,56/
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,24/
P.S. Problem wysokich obrotów dotyczy raczej regulacji wolnych obrotów na pompie, ale to też znajdziesz w książce, poza tym, skoro "telepie" silniczek po odpaleniu, to kąt wtrysku do ustawienia... parametry prawidłowego ustawienia i sposób wykonania znajdziesz w tych 2 książeczkach
P.S.2 Przeczytaj regulamin forum, stosuj tagi na przyszłość. gdyby nie fakt że napracowałeś się z napisaniem tego postu i wklejeniem fot, to już dawno temat leżałby w koszu.
Pozdrawiam
Witam.
Dziękuje za wyrozumiałość.
Niestety ten link z silnikiem diesla nie działa a w pierwszym nie znalazłem nic co dotyczy mojego silnika
Jeśli ktoś może to proszę o przesłanie tej książki "Naprawiam Audi B3 Diesel " na: virus_lx@o2.pl lub podanie linku do niej.
Pozdrawiam
Dziękuje za wyrozumiałość.
Niestety ten link z silnikiem diesla nie działa a w pierwszym nie znalazłem nic co dotyczy mojego silnika
Jeśli ktoś może to proszę o przesłanie tej książki "Naprawiam Audi B3 Diesel " na: virus_lx@o2.pl lub podanie linku do niej.
Pozdrawiam
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Witam
Problem chyba rozwiązany
Rozrząd sprawdziłęm: pokrywają się znaki na kole zamachowym (widać przez otwór w skrzyni biegów), pompie i wałku rozrządu(pod deklem na głowicy).
Zapomniałem dodać że auto strasznie kopci.
Po wykluczeniu przestawienia się rozrządu poszedłem dalej tropem kopcenia, zdjełem wąż z turbiny do kolektora, okazało się że w środku jest pełno oleju.
To by wyjaśniało dlaczego auto samoczynnie wkręca się na obroty (olej z turbiny zostaje zassany w kolektor dolotowy).
Po zdjęciu tej rury odpaliłem auto lekko przegazowałem i okazało się że zchodzi normalnie z obrotów, ale po chwili "rzygneło" olejem z węża od turbiny(na ścianie garażu zostałą plama o średnicy 50 cm) i zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju, odrazu zgasiłęm auto.
Mam takie pytanie czy rozbierał ktoś turbine i jakie są koszty regeneracji lub kupna używki.
Za odpowiedzi ślicznie dziękuje.
Pozdrawiam virus_lx
Problem chyba rozwiązany
Rozrząd sprawdziłęm: pokrywają się znaki na kole zamachowym (widać przez otwór w skrzyni biegów), pompie i wałku rozrządu(pod deklem na głowicy).
Zapomniałem dodać że auto strasznie kopci.
Po wykluczeniu przestawienia się rozrządu poszedłem dalej tropem kopcenia, zdjełem wąż z turbiny do kolektora, okazało się że w środku jest pełno oleju.
To by wyjaśniało dlaczego auto samoczynnie wkręca się na obroty (olej z turbiny zostaje zassany w kolektor dolotowy).
Po zdjęciu tej rury odpaliłem auto lekko przegazowałem i okazało się że zchodzi normalnie z obrotów, ale po chwili "rzygneło" olejem z węża od turbiny(na ścianie garażu zostałą plama o średnicy 50 cm) i zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju, odrazu zgasiłęm auto.
Mam takie pytanie czy rozbierał ktoś turbine i jakie są koszty regeneracji lub kupna używki.
Za odpowiedzi ślicznie dziękuje.
Pozdrawiam virus_lx
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: