Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,6TD] Bardzo wysokie niskie obroty (nie chce gasnąć)

ODPOWIEDZ
virus_lx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 19 sie 2007, 23:19
Lokalizacja: Olkusz

[B3 1,6TD] Bardzo wysokie niskie obroty (nie chce gasnąć)

Post autor: virus_lx » 22 sie 2007, 22:20

Witam.
Mam taki problem jak w temacie. Auto kupiłem już z takim "felerem", jest to Audi 80 z 90 roku silnik 1,6TD niestety nie znam dokładnych oznaczeń silnika.
Usterka objawia się tak: po odpaleniu silnik lekko "poszarpuje" na niskich obrotach, w momencie jak sie doda gazu to silnik sam (po puszczeniu pedału gazu) wchodzi na maksymalne obroty i tak zostaje (wyje i chyba coś stuka). Po wyłączeniu kluczykiem silnik chodzi jeszcze jakiś czas, nie gaśnie.

Pytanie jak sprawdzić (ustawić) rozrząd, na necie nie znalazłem nic sensownego , dołu (osłony koła na wale) jeszcze nie odkręcałem.

Kolega mówił mi że znaczniki do rozrządu znajdują się pod deklem na wałku rozrządu oraz widać je na kole zamachowym przez korek w korpusie skrzyni a pompe blokuje się takim dopasowanym "kołkiem", na kole rozrządu.

Na razie auto mam w takim stanie (jak na foto) oraz zdjełem dekiel z głowicy(nie widać na foto).

Proszę o pomoc przy sprawdzeniu czy sie nic nie przestawiło jak ktoś może to prosze o jakiś skan z książki jak sie ustawia rozrząd, oraz potwierdzić słowa mojego kolegi :).
Z góry wielkie dzięki.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 23 sie 2007, 12:35 przez virus_lx, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 23 sie 2007, 12:43

Masz tutaj 2 książeczki: jedna z nich dotyczy Volkswagena, ale dokładnie twojego silniczka (bo B3 z takim motorkiem też wypuszczali).

http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,56/
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,24/

P.S. Problem wysokich obrotów dotyczy raczej regulacji wolnych obrotów na pompie, ale to też znajdziesz w książce, poza tym, skoro "telepie" silniczek po odpaleniu, to kąt wtrysku do ustawienia... parametry prawidłowego ustawienia i sposób wykonania znajdziesz w tych 2 książeczkach

P.S.2 Przeczytaj regulamin forum, stosuj tagi na przyszłość. gdyby nie fakt że napracowałeś się z napisaniem tego postu i wklejeniem fot, to już dawno temat leżałby w koszu.
Pozdrawiam

virus_lx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 19 sie 2007, 23:19
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: virus_lx » 23 sie 2007, 17:31

Witam.
Dziękuje za wyrozumiałość.

Niestety ten link z silnikiem diesla nie działa :( a w pierwszym nie znalazłem nic co dotyczy mojego silnika :(

Jeśli ktoś może to proszę o przesłanie tej książki "Naprawiam Audi B3 Diesel " na: virus_lx@o2.pl lub podanie linku do niej.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 sie 2007, 21:27

O ile mnie pamięć nie myli a raczej nie to w dziale download jest instrukcja naprawcza do diesla. Mam ten sam silnik co kolega i już kiedyś ściągałem ta instrukcje, ale niestety mam ją ma sytarym kompie to nie moge jej wysłac.
Części samochodowe online - Motostacja

virus_lx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 19 sie 2007, 23:19
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: virus_lx » 23 sie 2007, 23:26

Witam
Problem chyba rozwiązany

Rozrząd sprawdziłęm: pokrywają się znaki na kole zamachowym (widać przez otwór w skrzyni biegów), pompie i wałku rozrządu(pod deklem na głowicy).

Zapomniałem dodać że auto strasznie kopci.

Po wykluczeniu przestawienia się rozrządu poszedłem dalej tropem kopcenia, zdjełem wąż z turbiny do kolektora, okazało się że w środku jest pełno oleju.
To by wyjaśniało dlaczego auto samoczynnie wkręca się na obroty (olej z turbiny zostaje zassany w kolektor dolotowy).

Po zdjęciu tej rury odpaliłem auto lekko przegazowałem i okazało się że zchodzi normalnie z obrotów, ale po chwili "rzygneło" olejem z węża od turbiny(na ścianie garażu zostałą plama o średnicy 50 cm) i zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju, odrazu zgasiłęm auto.

Mam takie pytanie czy rozbierał ktoś turbine i jakie są koszty regeneracji lub kupna używki.
Za odpowiedzi ślicznie dziękuje.
Pozdrawiam virus_lx

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 sie 2007, 23:54

Turbine samemu owszem można rozłożyć, ale wątpie żeby potem ktoś ją już złożył. Koszt regeneracji to tak w granicach 500 złotych.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 25 sie 2007, 21:01

Turbawki to radziłbym samemu nawet nie wymontowywać... na to potzreba fachowego oka, trochę nie chce mi się też wierzyć że turbawka tak puszcza olej... skoro tak to musiałbys robić częste dolewki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga