[B3 1.8SF i 2.0 ABK] Układ wyprzedzenia zapłonu
[B3 1.8SF i 2.0 ABK] Układ wyprzedzenia zapłonu
Witam
Zmieniałem ostatnio u siebie w samochodzie silnik 1.8 SF na 2.0 ABK z przerobionym zasilaniem na gaźnik. W silniku SF regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu odbywała sie przez układ odśrodkowy i podciśnieniowy, w silniku ABK sterowane jest to przez komputer.
Niestety nie da się założyć do silnika ABK rozdzielacza zapłonu od SF ponieważ średnica zębatki napędowej jest mniejsza. I tu rodzi się moje pytanie jak zrealizować wyprzedzenie zapłonu
Przy okazjii kilka innych pytań:
Czujnik temperatury wcześniej mialem 2pinowy wkecany, teraz jest 3pinowy taki
do tych 2 pierwszych jak na schemacie mam podlłączyć przewody te co mialem wcześniej, a do tego 3 pinu co?
Zmieniałem ostatnio u siebie w samochodzie silnik 1.8 SF na 2.0 ABK z przerobionym zasilaniem na gaźnik. W silniku SF regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu odbywała sie przez układ odśrodkowy i podciśnieniowy, w silniku ABK sterowane jest to przez komputer.
Niestety nie da się założyć do silnika ABK rozdzielacza zapłonu od SF ponieważ średnica zębatki napędowej jest mniejsza. I tu rodzi się moje pytanie jak zrealizować wyprzedzenie zapłonu
Przy okazjii kilka innych pytań:
Czujnik temperatury wcześniej mialem 2pinowy wkecany, teraz jest 3pinowy taki
do tych 2 pierwszych jak na schemacie mam podlłączyć przewody te co mialem wcześniej, a do tego 3 pinu co?
Ostatnio zmieniony 27 mar 2011, 19:05 przez skizo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Co do wyprzedzania konta zapłonu to może zainwestuje w elektroniczny wariator konta wyprzedzenia zapłonu AC TAP 02 (jakieś 180zł)
http://www.ac.com.pl/pl/produkt/318/tap-02
http://www.ac.com.pl/public/pubonline/d ... rukcja.pdf
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... gory=18844
Co do czujnika to podłącz się do dwóch pinów tego czujnika bo na jednym jest załączanie lampki przegrzania (w B3 jest to rozwiązane inaczej).
http://www.ac.com.pl/pl/produkt/318/tap-02
http://www.ac.com.pl/public/pubonline/d ... rukcja.pdf
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... gory=18844
Co do czujnika to podłącz się do dwóch pinów tego czujnika bo na jednym jest załączanie lampki przegrzania (w B3 jest to rozwiązane inaczej).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie jest on konieczny, zamiast niego możesz zainwestować w MAP sensor i będziesz miał regulację zapłonu na podstawie podciśnienia.
Tylko nie wiem czy to urządzenie będzie chciało współpracować z hallem w aparacie zapłonowym, bo kręci się on o połowę wolniej od wału. A tylko o podłączeniu do czujnika wału piszą w instrukcji.
Jeszcze mam pytanie, pasowały Ci łapy silnika z B3 do ABK? Czy coś sam dorabiałeś mocowanie?
Tylko nie wiem czy to urządzenie będzie chciało współpracować z hallem w aparacie zapłonowym, bo kręci się on o połowę wolniej od wału. A tylko o podłączeniu do czujnika wału piszą w instrukcji.
Jeszcze mam pytanie, pasowały Ci łapy silnika z B3 do ABK? Czy coś sam dorabiałeś mocowanie?
Właśnie ku mojemu zaskoczeniu nic nie trzeba było przerabiać właściwie z wyglądu jest to identyczny silnik pomijając głowicę. Przy okazji tego zabiegu zmienilem sobi skrzynię z AKM na AXN cale przednie zawieszenie od Coupe i takie pierdoły.aldi pisze: Jeszcze mam pytanie, pasowały Ci łapy silnika z B3 do ABK? Czy coś sam dorabiałeś mocowanie?
A co do tego wyprzedzenia to już sobie poradziłem i zamontowałem rozdzielacz podciśnieniowy od silnika SF.
Wystarczyło dorobić taka małą tulejkę i wymienić dolną zębatkę napędową na tą z silnika ABK
Jak jutro dostanę od tokarza tą tulejkę to zrobię zdjęcia jak to jest zrobione
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak jak obiecałem dostałem tulejkę i porobiłem zdjęcia :
Po lewej rozdzielacz podciśnieniowy z zamontowaną tulejką a po prawej standardowy podciśnieniowy
By skizo89 at 2011-04-02
Zebatki napędowe
po lewej od sterowanej podciśnieniem po prawej komputerem
By skizo89 at 2011-04-02
Podstawka od sterowanej komputerem a w oddali podciśnieniowa z dorobioną tulejką
By skizo89 at 2011-04-02
I zmontowana całość
By skizo89 at 2011-04-02
Po zmontowaniu calości jestem mile zaskoczony tym jak samochód się zbiera
Po lewej rozdzielacz podciśnieniowy z zamontowaną tulejką a po prawej standardowy podciśnieniowy
By skizo89 at 2011-04-02
Zebatki napędowe
po lewej od sterowanej podciśnieniem po prawej komputerem
By skizo89 at 2011-04-02
Podstawka od sterowanej komputerem a w oddali podciśnieniowa z dorobioną tulejką
By skizo89 at 2011-04-02
I zmontowana całość
By skizo89 at 2011-04-02
Po zmontowaniu calości jestem mile zaskoczony tym jak samochód się zbiera
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków